וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת עיראק: נשתמש בכוח נגד הכורדים אם משאל העם יגרום לכאוס

17.9.2017 / 8:07

לקראת ההצבעה בחבל האוטונומי בצפון המדינה, הזהיר אל-עבאדי כי אם המשאל יוביל לאלימות, היא יצטרך לפעול צבאית. "זאת קריאת תיגרת על גבולות עיראק - וזה מסוכן", אמר אחרי שהכורדים סירבו לדחות את המהלך, על אף לחץ מצד ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי הזהיר מפני שימוש בכוח אם משאל העם שיקיימו במהלך החודש הכורדים יוביל לכאוס במדינה. בריאיון שהעניק אתמול (שבת) לסוכנות הידיעות אי-פי אמר אל-עבאדי כי אם אזרחי המדינה יהיו נתונים לאיומים, "נתערב צבאית".

הממשל הכורדי בצפון עיראק מתכנן לקיים משאל עם ב-25 בחודש בשלושה מחוזות המרכיבים את שטחו, וכן באזורים שנויים במחלוקת שנשלטים בידי כוחות הפשמרגה, אך שעליהם תובעת שליטה גם בגדאד.

"אם אתה קורא תיגר על החוקה ועל גבולותיה של עיראק ועל גבולות האזור, זו הזמנה פומבית למדינות אחרות באזור להפר גם הן את גבולותיה של עיראק, זהו מצב מסוכן מאוד", אמר ראש ממשלת עיראק.

לקריאה נוספת בנושא
בלב מרחב עוין: המדינה שלאף אחד אין אינטרס שתקום - פרט לישראל
ראש בראש: הפרלמנט בעיראק דחה את משאל העם של הכורדים

ראש ממשלת עיראק אל-עבאדי מכריז ניצחון על דאעש בעיר מוסול, 10 ביולי 2017. רויטרס
מזהיר מפני המהלך הכורדי. ראש ממשלת עיראק/רויטרס

מנהיגי החבל הכורדי מקווים שמשאל העם ידחוף את בגדאד אל שולחן הדיונים כדי לדון בעצמאותם, אך אל-עבאדי מצדו הזהיר כי "זה רק יהפוך את העניין לקשה ומסובך יותר". עם זאת, הוא הבהיר כי הוא לא "סוגר את הדלת בפני משא ומתן, האופציה הזו תמיד אפשרית".

הכורדים נתונים ללחץ מתמשך מצד מדינות האזור ומצד ארצות הברית כדי לבטל את משאל העם. בהצהרה שפרסם הבית הלבן אתמול קראה וושינגטון למנהיגי החבל לחזור בהם מההחלטה, והפצירה בהם לשוב למשא ומתן.

המתיחות בין ארביל, בירת החבל הכורדי, לבין בגדאד, גברה לאחרונה. מסעוד ברזאני, נשיא כורדיסטן, איים לאחרונה לנקוט אלימות אם צבא עיראק או המיליציות השיעיות ינסו להתקדם לעבר אזורים שנויים במחלוקת, כמו העיר העשירה בנפט כרכוכ, שעתה נמצאת תחת שליטת הכורדים.

עוד באותו נושא

בלב מרחב עוין: המדינה שלאף אחד אין אינטרס שתקום - פרט לישראל

לכתבה המלאה
דגל ישראל מונף לצד דגל הכורדים בעצרת תמיכה בעצמאות כורדיסטן בבירה ארביל. 17 בספטמבר 2017. רויטרס
דגל ישראל לצד דגל כורדיסטן בהפגנת תמיכה במשאל העם בארביל, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully