וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותת ימין בקמפיין נגד התנהלות המשטרה בנגב: "לא אוכפים את החוק"

15.9.2017 / 18:22

תנועת "רגבים" פתחה בקמפיין נגד המשטרה, בטענה כי אינה אוכפת את החוק במגזר הבדואי. מסקר שפרסמה עולה כי רוב התושבים לא מרוצים מתפקוד המשטרה - שדחתה את הנתונים. תושב האזור: "תמוה שהם יושבים ביו"ש ומדברים בשם תושבי הנגב"

צילום: דף הפייסבוק של תנועת רגבים, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: קמפיין תנועת רגבים שעורר תגובות נזעמות, חודש יולי)

תנועת הימין "רגבים" פתחה לאחרונה בקמפיין אגרסיבי נגד המחוז הדרומי של המשטרה, שבמרכזו תלונות על חוסר האכיפה המשטרתית במגזר הבדואי. התנועה, שמטרתה המוצהרת היא "מניעת השתלטותם של גורמים זרים" על אדמות בישראל, פרסמה סקר שממנו עולה כי רוב הציבור בדרום הארץ לא מרוצה מהתנהלות המשטרה. הסקר בחן בעיקר את טיפול המשטרה בעבירות הנחשבות שכיחות במגזר הבדואי.

"סקר שנערך בסוף חודש אוגוסט בקרב 625 בני אדם, מלמד על פער ניכר בין שביעות הרצון של תושבי הדרום מתפקוד המשטרה באכיפת החוק לבין הממוצע הארצי", נכתב בהודעת התנועה. מהסקר עולה כי רוב תושבי הדרום – 51% - אינם מרוצים באופן כללי מאכיפת החוק על ידי המשטרה באזור מגוריהם, לעומת 38% שאינם מרוצים באזור המרכז וירושלים ו-42% שאינם מרוצים באזור הצפון.

עוד בוואלה! NEWS:
שחרור הרוצח צבי גור: מי שחנק ילד קטן - לא ראוי לקיצור מאסר
צעיר ערבי נעצר "כי החזיק משקה אנרגיה ולא הבין את השוטרים"
בעל דירה עלה לאוטובוס אחרי פורץ - השוטרים זיהו אותו מפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך קמפיין תנועת "רגבים" נגד פעילות המשטרה בנגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד עולה מהסקר כי 67% אינם מרוצים מטיפול המשטרה בנושאי עבירות רכוש ופריצות, 74% אינם מרוצים מטיפולה בעבירות חקלאיות כמו גניבות ציוד חקלאי וגניבות צאן, 56% אינם מרוצים מהטיפול בעבירות אלימות, 59% אינם מרוצים מהטיפול בעבירות סמים ואלכוהול, 70% אינם מרוצים מהטיפול בבנייה הבלתי חוקית, 74% אינם מרוצים מהטיפול במניעת שיטוטי גמלים בכבישי הנגב ו-63% אינם מרוצים מהטיפול במניעת תאונות דרכים.

אבי דאבוש, חבר מפלגת מרצ ותנועת הפריפריות, המתגורר בדרום, גינה את הקמפיין העומד מאחורי פרסום הסקר ואמר כי "לדבר בשם תושבי הנגב בזמן שיושבים בלב השומרון זה די תמוה, אם 'רגבים' רוצים להתחבר לנגב על הצדדים הנפלאים שבו ולתקן את מה שנחוץ, הם מוזמנים לשתף פעולה ולהיות בקשר עם הגופים הפועלים בנגב. נשמח לשתף איתם פעולה באופן ענייני".

המשטרה: ערכנו סקר נרחב שהעלה תוצאות שונות

מתנועת רגבים נמסר כי "נתוני הסקר המקיף שערך מכון סמית מוכיחים שאי אכיפת החוק היא מציאות יומיומית ובלתי נסבלת של תושבי הדרום והנגב בפרט. הנתונים הללו מביאים את זעקת תושבי הדרום ודרישתם מגורמי אכיפת החוק לשים סוף למערב הפרוע שמשתולל באין מפריע ליד ביתם, בפריצות, נהיגה פרועה בכבישים ושיטוטי גמלים, שדות סמים שצומחים תחת כל עץ רענן, גניבות חקלאיות, בניה בלתי חוקית, בפרוטקשן, ועוד".

עוד נמסר מהתנועה כי "תושבי הדרום מחפשים את המשטרה ואת השר הממונה עליה כדי שימגרו את הפשיעה - אך לא מוצאים. ארדן והמשטרה נשארו מחוץ לתמונה. השר ארדן חייב להיכנס לתמונה ולשים בראש סדר העדיפויות של משרדו את המלחמה בהשתוללות הפשיעה והבניה הבלתי חוקית בנגב".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "ממצאי סקר עמותת 'רגבים', שנערך באופן אינטרנט בקרב 625 אזרחים, מתוכם 200 בלבד באזור הדרום, אינם תואמים לממצאי הסקר הגדול של המשטרה שנערך טלפונית בקרב 24,912 אזרחים – פי 40 – מתוכן 4,530 במחוז הדרום – יותר מפי 20 – המייצגים את האוכלוסייה הבוגרת בישראל. 57% הביעו שביעות רצון במידה גבוהה, לעומת 28% בלבד שהביעו חוסר שביעות רצון, בדומה לממוצע הארצי. נציין כי כלל ממצאי סקר זה, שבוצע על ידי חברה חיצונית, משמשים למיקוד פעילות המשטרה בבעיות המפריעות לאזרח באזור מגוריו. משטרת ישראל תמשיך לפעול להגברת אמון הציבור במשטרה באזור הדרום ובכל הארץ, ולטפל בכל מה שמפריע לאזרח תוך קידוש השונות בין תאי השטח".

קמפיין של תנועת רגבים שמכעיס תושבים בנגב 25 ביוני 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מתוך קמפיין תנועת "רגבים" נגד פעילות המשטרה בנגב/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully