וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם משולש: רוסיה, איראן וטורקיה יפרסו משקיפים באידליב

15.9.2017 / 16:13

שלוש המדינות הפועלות לסיום המלחמה בסוריה הסכימו על יצירת אזור בטוח נוסף, במחוז שבצפון המדינה הנשלט ברובו על ידי שלוחת אל-קאעדה. כל אחת תשלח כ-500 משקיפים, והכוח הרוסי ישמש משטרה צבאית

רוסיה, איראן וטורקיה סיכמו על פריסת משקיפים בקצה של אזור בטוח במחוז אידליב שבצפון סוריה, הנשלט ברובו על ידי ארגונים אסלאמיים קיצוניים – כך הודיעה היום (שישי) משרד החוץ באנקרה.

המהלך הוא חלק מתכנית נרחבת שבמסגרתה מוסקבה, טהראן ואנקרה יקימו ארבעה אזורים בטוחים בחלקים שונים בסוריה, יוזמה שלפי מתנגדיה תוביל לחלוקתה של המדינה בפועל.

"משקיפים מטעם שלוש המדינות הללו יוצבו בעמדות בידוק ופיקוח בגבולות האזור הבטוח", נמסר מאנקרה בתום סבב שיחות נוסף בקזחסטן. עוד נמסר כי מטרתם של המשקיפים תהיה למנוע עימותים בין "המשטר (הסורי) לבין כוחות האופוזיציה וכל הפרה של הפסקת האש".

הנציג הרוסי לשיחות, אלכסנדר לברנטייב, אמר כי רוסיה, איראן וטורקיה ישלחו כל אחת 500 משקיפים, והכוח הרוסי ישמש משטרה צבאית.

אזורים שנפגעו בתקיפות אוויריות בעיר אידליב, סוריה, 7 בפברואר 2017. רויטרס
המחוז בשליטת אל-קאעדה. הריסות באידליב/רויטרס

מחוז אידליב, הגובל בטורקיה, נמצא תחת שליטה כמעט מלאה של שלוחת אל-קאעדה, לשעבר ג'בהת א-נוסרה שניסתה להתנתק מהארגון הקיצוני ושינתה את שמה כמה פעמים.

סגן שר החוץ של איראן חוסיין ג'ברי אנסרי, אמר מאסטנה לרשת אל-מנאר כי "הנוכחות המשותפת" במחוז תביא ל"סגר בטוח" עם עמדות בידוק.

מחוז אידליב הוא אחד מארבעת האזורים ברחבי סוריה, שרובם נשלטו על ידי מתנגדיו של הנשיא בשאר אסד, שעליהם הסכימו רוסיה, איראן וטורקיה בחודש מאי להגדיר אזורים בטוחים במטרה להגיע להסכם הפסקת אש כוללת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully