וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אכ"א לשעבר: המלחמות בין שמאל וימין – האיום הגדול ביותר

15.9.2017 / 15:52

אלוף במיל' חגי טופולנסקי, שפרש מצה"ל אחרי שמחשבו נגנב, אמר כי איראן אינה מהווה איום קיומי על מדינת ישראל, והאתגר הגדול הנשקף למדינה הוא הפילוג הפנימי. עוד הוסיף כי אין מקום לתחנת רדיו צבאית "כמו בצפון קוריאה"

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן.

(בווידאו: דיווח לאולפן וואלה! NEWS על גניבת המחשב מאלוף במיל' טופולנסקי)

אלוף (במיל') חגי טופולנסקי, ראש אגף כוח האדם לשעבר בצה"ל, אמר היום (שישי) כי האתגר הגדול ביותר למדינת ישראל הוא המלחמות הפנימיות בין ימין ושמאל והמחלוקות בין שאר הקבוצות בחברה. לדבריו, איראן אינה מהווה איום קיומי על המדינה. טופולנסקי הגיע למכללת אשקלון ונשא דברים בפני הקהל שהגיע למקום. "איראן היא מדינה כמו מדינות אחרות ומשקיעה בצבא שלה, אבל גם היא עדיין לא מהווה איום קיומי על מדינת ישראל", אמר. "למה החשש מהגרעין כל כך? כי אנחנו חוששים שמדובר באיום קיומי", הוסיף.

"החוסן הלאומי הוא האתגר הכי גדול של המדינה הזאת, וצה"ל נותן מענה חלקי לזה. צריך לחבר את חלקי העם. אם אנחנו לא נחבר בין חלקי העם, וכל אחד ירגיש שהמדינה הזאת שלו, יהיה קשה מאוד", אמר טופולנסקי. לדבריו, "צריך לשנות את המגמה הזאת שהפוליטיקאים מימין ומשמאל קמים כל בוקר ומזכירים למה הם טובים על ידי זה שהם דורכים על המדינה. צריכה לקום פה מנהיגות שדורשת לאהוב אחד את השני. זה היה פה בעבר ויהיה בעתיד. צריך להקים פה מנהיגות שרוצה את טובת המדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שעוכבו: שני מטוסי F-35 נוספים נחתו בבסיס נבטים
לעוור את נסראללה: צבא המתאבדים שמחכה בשמיים למלחמה הבאה
"הסתכנתם בלי לדעת": שיחות פרס ורבין עם שבויי אנטבה נחשפות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טופולנסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טופולנסקי הוסיף כי "כל קבוצה פה מרגישה כאילו שהיא במלחמה יומיומית. במקום לחבק את החברים שלהם הם תמיד מסבירים למה אחרים לא בסדר. צריך לעשות פה שינוי תרבותי". הוא אף התייחס למשבר הגיוס בקרב החברה החרדית ואמר כי "ישנה תופעה של אחוזים בודדים במגזר החרדית ולא כולם, שמוכנים לירוק ולפגוע בחיילים. אנחנו הקמנו צוות בשיתוף עפ המשטרה והפרקליטות לטפל בזה".

לדברי טופולנסקי, יש לסגור את תחנות הרדיו של הצבא. "למה צריך שבצה"ל יהיה רדיו שישדר אקטואליה ופוליטיקה? שיהיה במקום אחר. רוצים לעשות שירים לחיילים אבל זה בעייתי מאוד. זה קורה במקומות כמו צפון קוריאה שעוד לא הגיעה לשם הדמוקרטיה, ושם לצבא יש רדיו שמדבר על פוליטיקה".

בחודש דצמבר האחרון ביקש טופולנסקי מהרמטכ"ל גדי איזנקוט לפרוש מתפקידו, לאחר שנחקר בעקבות גניבת מחשבים ועליהם חומרים מסווגים מביתו שבמועצה האזורית באר טוביה. איזנקוט קיבל את בקשתו, ואמר כי ההחלטה התקבלה "בלב כבד ומתוך הערכה אישית עצומה לאלוף טופולנסקי".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully