וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה נוספת מבית הנשיא: "טראמפ קרא לתובע הכללי אידיוט"

15.9.2017 / 8:29

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי בחודש מאי הנשיא התפרץ על התובע הכללי בבית הלבן לאחר שהתבשר על מינוי רוברט מולר לחקור את ההתערבות הרוסית בבחירות. סשנז כינה את החוויה "המשפילה ביותר" בקריירה הציבורית שלו והגיש מכתב התפטרות - שנדחה לבסוף על ידי הנשיא

עריכת וידאו: נועה לוי

טראמפ כינה את התובע הכללי "אידיוט" - כל הפרטים

- נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כינה את התובע הכללי ג'ף סשנז "אידיוט" ודרש שיתפטר לאחר מינוי החוקר המיוחד רוברט מולר
- הנזיפה התרחשה בפגישה בבית הלבן, בנוכחות בכירים אחרים בממשל
- טראמפ כעס על כך שסשנז פסל את עצמו מטיפול בחקירה, והוביל למעשה למינוי של מולר
- סשנז הגיש מכתב התפטרות, שנדחה על ידי הנשיא

נשיא ארצות הברית כינה את התובע הכללי ג'ף סשנז "אדיוט" ודרש שיתפטר מתפקידו, בעקבות מינוי החוקר המיוחד רוברט מולר לבדיקת התערבות רוסיה בבחירות – כך דיווח אמש (חמישי) "הניו יורק טיימס". האירוע, שהתרחש במאי בבית הלבן בנוכחות בכירים נוספים בממשל, הוגדר על ידי סשנז כ"חוויה המשפילה ביותר" בקריירה הציבורית שלו. בבית הלבן ובמשרד המשפטים האמריקני לא הגיבו לידיעה.

טראמפ התפרץ לאחר ששמע על ההחלטה למנות את מולר, והאשים בה את סשנז – שפסל עצמו מטיפול בנושא לאחר שנודע כי לא היה גלוי בדיווחיו לקונגרס על קשריו עם רוסיה. הוא הטיח במי שהיה הסנאטור הראשון לתמוך בו פומבית במהלך קמפיין הבחירות כי הוא אינו נאמן, וכי ההחלטה למנות אותו לתובע הכללי הייתה אחת ההחלטות הגרועות שקיבל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ג'ף סשנז דונלד טראמפ. GettyImages
הנשיא והתובע הכללי בימים טובים יותר/GettyImages

סשנז הפגוע עד עמקי נשמתו אמר לנשיא כי בכוונתו להתפטר, ועזב את החדר. הוא אף הגיש מכתב התפטרות, אולם בסופו של דבר הנשיא דחה אותו, לאחר שלפי הדיווח הוזהר על ידי מקורביו מהאפקט שעלול להיות למהלך על הממשל שלו – לאחר שראש ה-FBI ג'יימס קומי והיועץ לביטחון לאומי מייקל פלין כבר הודחו ימים אחדים קודם לכן.

גם לאחר דחיית מכתב ההתפטרות, היחסים בין השניים הגיעו לסף פיצוץ לפני כחודשיים, כשטראמפ ביקר את שר המשפטים שלו בצורה חזיתית בראיונות לתקשורת ובחשבון הטוויטר שלו. הנשיא אמר כי לא היה ממנה את סשנז לתפקיד אם היה יודע שיפסול את עצמו מחקירת הקשרים לרוסיה, וכינה את הצעד של התובע הכללי "מאוד לא הוגן כלפי הנשיא". בנוסף, הוא כינה אותו "בעל עמדה חלשה מאוד בנוגע לפשעים של הילרי קלינטון".

לפני מינויו לתפקיד בקבינט של טראמפ, סשנז היה סנאטור מטעם מדינת אלבמה במשך עשרים שנה, ונודע במדיניות הגירה נצית. הוא נימק את הישארותו בתפקיד ברצונו לקדם את עמדותיו ובכך שישנה כעת "הזדמנות של פעם בחיים" לעשות זאת.

בין הבכירים שהמליצו לטראמפ להשאיר את סשנז בתפקידו היו סגן הנשיא מייק פנס והאסטרטג הבכיר סטיב באנון, שעזב החודש את הבית הלבן וכינה את השתלשלות האירועים שהובילה למינויו של מילר "טעות בקנדה מידה היסטורי".

ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
"טעות פוליטית בקנה מידה היסטורי". החוקר המיוחד רוברט מילר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully