וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין אבלה: הפנדה המבוגרת ביותר בעולם הלכה לעולמה בגיל 37

באסי מתה בגיל 37 - שווה ערך למאה שנים בחייהם של בני אדם - במרכז השימור שלה במזרח המדינה. היא העניקה השראה לקמע של משחקי אסיה ב-1990 והייתה אהודה במיוחדת. "מלאך של ידידות"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

הפנדה המבוגרת ביותר בעולם שחיה בשבי מתה בגיל 37 – כך הודיעו היום (חמישי) במרכז הגידול שלה בפוזו, שבדרום-מזרח סין. באסי, שנקראה על שם עמק שממנו היא חולצה, חיה במרכז הגידול מאז שהייתה בת ארבע או חמש. גילה שווה ערך למאה שנים בחייהם של בני אדם.

היונק הענק נחשב לסמל בסין וזוכה להגנה רבה מצד הרשויות, אולם פנדות הענק אינן נחשבות יותר בסכנת הכחדה, אחרי עשרות שנים של עבודת שימור מאומצת. בטלוויזיה הממלכתית שודר טקס הזיכרון שהתקיים לזכרה של באסי במרכז השימור. גופתה תישמר במוזיאון חדש שייבנה לזכרה.

"בלב כבד, אנחנו מודיעים בצער רב כי הפנדה הכוכבת באסי מתה בשעה 8:50 בגיל 37", מסר גורם רשמי ממרכז השימור. לדבריו, באסי נתנה השראה לקמע של משחקי אסיה הראשונים, שהתקיימו בשנת 1990. "הייתה מלאך של ידידות בבית ובחו"ל".

לבאסי לא היו צאצאים, אך היא הצליחה לשרוד שורת מחלות במהלך חייה כדי לחצות את הגיל הממוצע לפנדות בטבע – 15 שנה. פנדות בשבי נוטות לחיות יותר בשל מזון ותנאי מחייה טובים יותר. באוגוסט האחרון היא נכנסה לספר השיאים של גינס והוכרזה כפנדה המבוגרת ביותר שחיה אי-פעם בשבי.

באסי, דובת הפנדה המבוגרת ביותר בעולם הלכה לעולמה בגיל 37. מערכת וואלה! NEWS
פנדות בשבי מאריכות חיים/מערכת וואלה! NEWS
  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • פנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully