וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שהשתחרר מהכלא באזרבייג'ן נחת בנתב"ג - ופונה לבית החולים

14.9.2017 / 14:15

הבלוגר אלכסנדר לפשין נחת בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שנשיא אזרבייג'ן חנן אותו ואפשר את שחרורו מהכלא. לפשין פונה עם נחיתתו לבית החולים בשל החמרה במצבו הרפואי, לאחר שלטענת בני משפחתו ניסה לשים קץ לחייו בכלא

צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

הבלוגר שהוחזק במאסר נחת בנתב"ג - כל הפרטים:

- הבלוגר אלכסנדר לפשין נחת בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שהוחזק במשך חודשיים בכלא באזרבייג'ן
- לפשין שוחרר לאחר שנשיא אזרבייג'אן הודיע כי החליט לחון אותו ולשחררו ממאסר
- עם נחיתתו, פונה לפשין לבית החולים להערכת מצבו הרפואי
- משפחתו של לפשין: "מצבו הרפואי הוחמר לאחר שניסה לשים קץ לחייו בכלא"

הבלוגר הישראלי אלכסנדר לפשין נחת הבוקר (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שהוחזק במשך חודשיים בכלא באזרבייג'ן אף שנגזרו עליו שלוש שנות מאסר. הוא שוחרר לאחר שהנשיא אילהם אלייב, הודיע כי החליט לחון אותו ולאפשר לו לשוב לישראל. יחד עם זאת, בני משפחתו ומקורביו טוענים כי קודם להודעת החנינה – לפשין ניסה לשים קץ לחייו בכלא. עם נחיתתו בישראל, פונה לפשין לבית החולים רמב"ם שבחיפה לסדרת בדיקות ולאבחון מצבו הרפואי.

לפשין, בן 40 ויליד חיפה, מחזיק באזרחות ישראלית, רוסית ואוקראינית. הוא נעצר בדצמבר 2016 בנמל התעופה במינסק שבבלארוס לבקשת ממשלת אזרבייג'ן, אליה אף הוסגר בפברואר האחרון. לפשין הוכנס ל"רשימה השחורה" של השלטונות האזרים לאחר שסייר במובלעת הרגישה נגורנו-קרבאך, שהכריזה בעבר על היפרדותה מהמדינה. הוא פרסם בבלוג שלו מאמרים נגד השלטון האזרי, ובהם קרא להעניק עצמאות לנגורנו-קרבאך. בנוסף הוא תקף את הנשיא אלייב, כינה אותו "רודן" וטען שמשפחתו שודדת את משאבי המדינה. בתגובה, האזרים הוציאו צו מעצר נגדו בגין בגידה בעם האזרי.

לקריאה נוספת:
נשיא אזרבייג'ן חנן את הבלוגר הישראלי הכלוא במדינה
הבלוגר הישראלי העצור באזרבייג'ן נשלח לשלוש שנות מאסר
משפחת הבלוגר הישראלי שהוסגר לאזרבייג'ן: "לא יודעים מה מצבו"

ND בית משפט בבאקו, בירת אזרבייג'ן, גזר שלוש שנות מאסר על הבלוגר הישראלי אלכסנדר לפשין. מערכת וואלה! NEWS
לפשין בבית הכלא באזרבייג'ן, יולי 2017/מערכת וואלה! NEWS

לאחר שנעצר בבלארוס כתב לפשין מכתב התנצלות לאזרים. "איני מסכים עם ההרשעה", טען. "ביקרתי ב-126 מדינות. לא פרסמתי דעה על הנעשה בנגורנו-קרבאך". לדבריו, "החרטה שלי היא מבחינה מוסרית בלבד, לא מבחינה חוקית. אני מבין עד כמה נגורנו-קרבאך חשובה לאזרבייג'ן".

למרות ניסיונות דיפלומטיים של משרד החוץ בישראל, בשיתוף הרוסים שניסו למנוע את הסגרתו, הוסגר לפשין לאזרבייג'ן. התביעה בבית המשפט האזרי דרשה להטיל עליו 6.5 שנות מאסר – אולם לבסוף נשלח ל-3 שנים בכלא.

אלכסנדר לפשין. באדיבות המשפחה
פונה לבית החולים לאחר שנחת בארץ. לפשין/באדיבות המשפחה

עם ההודעה על שחרורו מהכלא מוקדם יותר השבוע, בלה, אמו של לפשין, הודתה לכל מי שסייע לכך. זה "רגע מאושר, אני רוצה להודות לכל אנשים שהשתתפו ועזרו לנו, לקונסולית הישראלית בבאקו, לחברת הכנסת קסניה סבטלובה, לעמותת 'מגן המשפחה', לאנשי משרד המשפטים ולעורכי הדין". לדבריה, "הסיוט הזה ייגמר כשאלכסנדר ירד מהמטוס על אדמת ישראל, רוצים כבר לראות אותו בבית". אחותו של אלכסנדר, יוליה אמרה: "אנחנו שמחים מאוד, מאושרים ומופתעים. מחכים לו לחג, עברנו תשעה חודשים לא פשוטים".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) שסייעה למשפחתו של לפשין במהלך תקופת מאסרו, בירכה על שחרורו. "אני שמחה שלפשין חזר הביתה", אמרה הבוקר עם נחיתתו בנמל התעופה בן גוריון. "חבל שבמהלך תשעת החודשים שהיה כלוא, המדינה לא עשתה די כדי להחזיר אזרח שלא חטא ולא פשע ארצה. מחריד שרק המצב הקשה בו היה נתון וניסיון ההתאבדות גרמו לשחררו. ליוותי את אלכסנדר ומשפחתו החל ממעצרו בבלארוס בדצמבר האחרון והסגרתו לאזרביג'ן ואני שמחה שלסיפור סוף טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully