וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצרים לחמאס: העבירו מידע על הישראלים בתמורה לגופות אסירים"

14.9.2017 / 9:55

העיתון אל-קודס היוצא לאור בירושלים, דיווח מפי מקורות בקהיר כי גורמים ביטחוניים במצרים הציעו לחמאס מנגנון לפיו תתבצע עסקת חילופי אסירים בחסות המודיעין המצרי. במרכז העסקה: ישראל תעביר גופות מחבלים לידי חמאס, בתמורה למידע על אסירים המוחזקים בשטח הרצועה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

"ההצעה המצרית לחמאס" - כל הפרטים:

- העיתון אל-קודס דיווח כי גורמים ביטחוניים במצרים הציעו לחמאס נוסחה לעסקת חילופי אסירים עם ישראל
- על פי הדיווח, מנגנוני המודיעין המצריים ייתנו את חסותם למגעים
- במרכז העסקה: ישראל תעביר גופות פלסטינים שנהרגו בצוק איתן בתמורה למידע אודות האסירים הישראלים המוחזקים בידי חמאס ברצועה
- בהמשך העסקה: שחרור אסירים מעסקת שליט שנעצרו בשנית, לצד כניסה למו"מ בנוגע לחילופי שבויים בין חמאס לישראל

גורמים ביטחוניים במצרים הציעו לחמאס נוסחה לחילופי שבויים עם ישראל – כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "אל-קודס" הרואה אור בירושלים. בדיווח, שהובא מפי מקורות בקהיר, צוין כי המצרים הציעו לחמאס את חסותו של המודיעין המצרי לעסקה כדי לדלג על מחלקות שעלו בענייני האסירים במסגרת עסקת שליט בשנת 2011.

העסקה שהוצעה כוללת העברה של 39 גופות פלסטינים בהם מחזיקה ישראל מאז צוק איתן, 19 מתוכן – פעילי חמאס. בתמורה חמאס יעביר לישראל פרטים אודות הישראלים הישראלים המוחזקים בעזה. לאחר מכן ישראל תשחרר את אסירי עסקת שליט שנעצרו לצד כניסה למשא ומתן "אמיתי ורציני" שיוביל לעסקת חילופי אסירים, שהצדדים יסכימו לה תוך מגעים לא ישירים בחסות מנגנוני המודיעין המצריים. בנוסף על פי הדיווח, המקורות ציינו עוד כי קיים סיכום ישראלי-מצרי במסגרתו התחייבה ישראל לכבד כל מסגרת למשא ומתן במידה ויושג הסכם עם חמאס.

עוד בוואלה! NEWS:
ילדים מהגרים - תמורת אבטחת גבול מקסיקו: ה"דיל" החדש של טראמפ
העלאת משכורות וחופשה באילת: כך ישדרגו בצה"ל את הלוחמים
למרות הסנקציות: "צפון קוריאה חידשה את הפעילות באתר הגרעין"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במרכז הדיווח: נוסחה מצרית לעסקה מול חמאס. אורון שאול והדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, אתמול נפגשו שמחה ולאה גודלין, הוריו של חלל צה"ל הדר גולדין שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה,עם שליח נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט. השלושה נפגשו במהלך טקס הרמת כוסית במרילנד, בביתו של שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר. בפגישה שוחחו בני הזוג גולדין עם השליח המיוחד ביחידות בעניין בנם. "באנו הנה להיפגש עם אנשי קונגרס ואנשי ממשל אחרי סדרה של פגישות גם באו"ם", אמר האב שמחה גולדין לוואלה NEWS!. "הדר נהרג בזמן הפסקת האש שערבו לה האו"ם וארצות הברית", הוסיף גולדין. "מאז אנחנו דורשים שהם יהיו גם אחראים לתוצאות ויפעילו לחץ על החמאס. החבר'ה של גבעתי, אם הם לא היו בנוהל של הפסקת אש הם היו יורים בחזרה".

גולדין הוסיף כי בהמשך ביקורם בארצות הברית, בני הזוג צפויים להיפגש עם אנשי קונגרס ולהציג בפניהם את עניין השבת גופת בנו. "הם מבינים שזה עניין הומניטרי", ציין. "התפיסה שלהם היא שהעניין גם צריך להיפתר בצורה הומניטרית. אנחנו דורשים שהעניין שלנו יהיה מותנה, כלומר יהיה קשור בכל הסדר. השגרירות ארגנה לנו פגישות עם אנשים רלוונטיים בקונגרס שיושבים שבוועדות הקשורות במדיניות החוץ".

לאה ושמחה גולדין במסיבת עיתונאים בדרישה למנות מתאם שבויים ונעדרים 27 באוגוסט 207. מאצ'י הוף, מערכת וואלה!
נפגשו עם שליח ארצות הברית למזרח התיכון. שמחה ולאה גולדין/מערכת וואלה!, מאצ'י הוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully