וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בערד בכינוס חירום עקב המהומות בעיר: "המצב בלתי נסבל"

13.9.2017 / 23:32

לאחר העימותים בערד בין תושבים חילונים לאנשי חסידות גור ערכה התנועה לשמירה על צביון ערד כינוס. "מנסים להשתלט על העיר", אמרה דוברת התנועה, מירב לייבה אך הוסיפה כי "נצטרך להגיע איתם להבנות"

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

מאות מתושבי ערד השתתפו הערב (רביעי) בכינוס חירום בעקבות המהומות שהיו בעיר בשבת בין תושבים חילונים לבין אנשי חסידות גור, שנועד "לשמור על צביון העיר". בקהל נכחו תושבים צעירים, ותיקים, עולים חדשים ובעיקר חילונים שחלקו את תחושתם כי "מנסים להשתלט על העיר". לדברי מירב לייבה, דוברת התנועה לשמירה על צביון העיר ערד "המצב בלתי נסבל. אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש לאן אנחנו הולכים מכאן".

עוד אמרה לייבה כי "ערד היא הבית של כולנו, חילונים, דתיים, ותיקים ומבוגרים. היא עיר מיוחדת, פלורליסטית. אנחנו מקבלים את כולם באהבה אבל עכשיו אנחנו במבחן. אנחנו המעוז האחרון לפני אי השפיות". בכינוס הציגה לייבה לקהל מקרי אלימות שאירעו לאחרונה בערד ולדבריה בוצעו על ידי אנשי החסידות. לדבריה, "זוהי השתלטות עוינת של אנשי חסידות גור".

כמה מהמשתתפים בכנס העלו טענות כלפי המשטרה והאשימו אותה ביד קלה כלפי אנשי החסידות. "יש פה הדרת נשים, אלימות, הם מלכלכים את הרחובות, בנייה בלתי חוקית, הצקה לנשים שהולכות לא בצניעות, לאן הגענו", תהתה לייבה. "בסופו של דבר נצטרך להגיע להבנות איתם, אני רוצה שערד תחזור להיות כמו פעם, אנחנו כועסים ומתוסכלים אבל אסור לנו לנהוג באלימות".

מפגש בין התנועה לשמירה על צביון ערד לתושבים  13.9.17. בני בן סימון
הכינוס, הערב/בני בן סימון
מפגש בין התנועה לשמירה על צביון ערד לתושבים  13.9.17. בני בן סימון
מפה שהוצגה בכינוס, הערב/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully