וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן הראשון של מקרון: מאות אלפי "עצלנים" מחו נגד הרפורמה

איגוד העובדים הקשור למפלגה הקומוניסטית בצרפת הפגין ברחבי המדינה נגד השינויים שמתכנן הנשיא בשוק העבודה. על אף שהמספרים נמוכים יותר משנה שעברה, המחאה נגד הנשיא שהבטיח כי "לא ייכנע" עלולה עוד להתרחב

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מאות אלפי עובדי איגודים מקצועיים מחו אתמול ברחבי צרפת נגד הרפורמה שמתכנן הנשיא עמנואל מקרון בשוק העבודה, אולם מספר המשתתפים בהפגנות היה נמוך יותר מאלו שבשנים עברו. ראש הממשלה אדואר פיליפ דחה היום (רביעי) את התנגדותם של איגודי השמאל ואמר כי ממשלתו תמשיך לקדם את השינויים בחוק בעוד היא תהיה "קשובה" לטענות העובדים.

מקרון עורר את זעמם של העובדים, כשכינה אותם "בטלנים", ואלו קראו קריאות נגדו בהפגנות שהתקיימו בערים הגדולות במדינה. "מקרון, נדפקת, הבטלנים ברחובות", קראו המפגינים בבורדו. בפריז, התעמתו שוטרים עם צעירים רעולי פנים בשולי צעדת מחאה שארגן איגוד מקצועי הקשור למפלגה הקומוניסטית.

לפי נתוני משרד הפנים, 223 אלף איש השתתפו בהפגנות במדינה, בהשוואה ל-400 אלף איש שיצאו למחאה במרץ אשתקד. המפגינים טענו כי 400 אלף איש יצאו לרחובות, לעומת 1.2 מיליון איש בשנה שעברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התעמתו עם שוטרים. מפגינים בפריז/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד לעבר, האיגוד המקצועי הגדול ביותר בצרפת – ה-CFDT – סירב להצטרף למחאות המהוות מבחן ראשון לנשיאותו של מקרון, שניצח ברוב מוחץ בבחירות במאי, אולם מאז צנחה הפופולריות שלו.

בסימן שעשוי להצביע על כך שהמחאה עשויה לצבור עוד מומנטום, נהגי משאיות החברים באיגודים CGT ו- Force Ouvrier, השני והשלישי בגודלם בהתאמה, אמרו כי הם יפתחו במחאה ב-25 בספטמבר, שלושה ימים אחרי שהממשלה מתכננת להעביר את הרפורמה.

ממשלתו של מקרון העבירה שבועות שלמים של משא ומתן עם ראשי האיגודים המקצועיים, והצעדים כוללים הגבלה על תשלומי פיצויים והענקת גמישות רבה יותר לחברות לפטר או לשכור עובדים. עם זאת, הרפורמה אינו נוגעת באופן ישיר בשבוע העבודה בן 35 שעות, שנחשב לקודש הקודשים של העובדים בצרפת, אף שהיא מאפשר לחברות גמישות רבה יותר בקביעת המשכורות ותנאי העבודה.

בדברים שאמר במהלך ביקורו באתונה ביום שישי האחרון, שם הציג את חזונו לרפורמות עמוקות גם באיחוד האירופי, אמר נשיא צרפת כי הוא "לא ייכנע מול הבטלנים, הציניקנים והקיצוניים". בארמון האליזה ניסו להרגיע את הרוחות ואמרו כי דבריו כוונו נגד יריביו הפוליטיים, אולם ראשי האיגודים המקצועיים ומתנגדיו בפרלמנט האשימו אותו ביחס משפיל כלפי העובדים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגינים במארסיי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully