וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גואטה ב-2016 על הומואים: "בכל חברה יש אחוז של חולים"

13.9.2017 / 17:40

חבר הכנסת שהודיע על התפטרותו בלחץ רבנים שנתיים לאחר שביקר בחתונת אחיינו ההומו, התבטא באופן חריף נגד הקהילה הגאה בשנת 2016. "בכל חברה יש תחלואים, אנסים וגנבים. גם אחוז אחד זה יותר מדי, צריך להוקיע את הדברים האלה"

צילום: רדיוס 100FM, עריכה: ליר שפיגלר

ח"כ יגאל גואטה (ש"ס), שהגיש היום את התפטרותו מהכנסת בעקבות ביקור בחתונת אחיינו ההומו לפני כשנתיים, התבטא בשנת 2016 באופן חריף נגד הקהילה הגאה. "בכל חברה יש אחוז מסוים של חולים. לא נפתח את הדיון מה זה בדיוק וממה זה נובע אבל אם התורה אומרת שזה אסור, זה אסור. ככה אנחנו כאנשים חרדים דתיים מבינים את הדברים. מעבר לזה שבכל חברה יש תחלואים, בכל חברה יש אנסים וגנבים", אמר בריאיון לדוד בן בסט ברדיוס 100FM.

כשנטען בפניו שמדובר ב-10% מהאוכלוסייה, אמר: "זו תופעה שהיא בשוליים. אצל החרדים, 2%". כשבן בסט השיב ש"ההומואיות נמצאת אצל החרדים בדיוק כמו אצל הלא חרדים", אמר גואטה "לא, לא, לא. זו לוגיקה ממש לא רצינית. אני לא חושב שזה נכון, צריך לבדוק את המספרים. באמת שאני חושב שזה פחות. אבל גם אחוז זה יותר מדי. אין מקום בחברה שלנו לדברים כאלה. צריך להוקיע את הדברים האלה".

ח"כ יגאל גואטה, ירושלים. 15 במרץ 2016. ניב אהרונסון
ח"כ גואטה/ניב אהרונסון

הוא הוסיף וטען כי "לכולנו יש יצרים. הייתי רוצה עכשיו מאוד למשל ללכת פה לחדר שלך, בטח יש שם כספת עם סכום כסף גדול ולקחת אותו. ויש לי יצר הרע כזה. למה ללכת לעבוד? קשה. למה להישאר עד 02:00 בלילה לדיונים בכנסת? אני לא משווה. לכל אדם יש יצרים והתורה מלמדת אותנו שצריך להתגבר עליהם. אף אדם בעולם לא נולד כעושה עבירה".

בן בסט אמר: "אבל יגאל, זו לא עבירה". גואטה סיכם: "התורה אומרת שזה אסור, ואנחנו כאנשים מאמינים שרוצים לקיים את התורה, מאמינים שזה אסור. אני לא דן אף אחד ולא שופט אחד, כל אחד יש לו את החשבונות עם בורא עולם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מהפכת הכשרות. גדעון צנטנר
סגן השר בן דהן/גדעון צנטנר

מוקדם יותר היום סיפר סגן שר הביטחון אלי בן דהן (הבית היהודי) באולפן וואלה! NEWS על שיחתו עם ח"כ גואטה בנושא. "הייתה לי שיחה ארוכה איתו ביום שישי האחרון. חיזקתי אותו וניסיתי לשכנע אותו שלא יתפטר. היום הוא כתב לי 'כשל כוח הסבל, אינני יכול לעמוד יותר בזה. אני קם והולך'", אמר.

"הציבור שלו, או לפחות הציבור שמקורב אליו, רבנים ואנשים קטנים בעיקר, התבטאו כלפיו בביטויים מאוד חריפים, כאילו הוא איזה עוכר ישראל ואמרו עליו דברים קשים מאוד. הוא איש חסד גדול מאוד. הוא איש עסקים מצליח שבא לכנסת ולא מרוויח כלום, רק מפסיד. בתקופה שהוא היה איש עסקים וגם עכשיו תרם רבות לאנשים קשי יום. זה חבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully