וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת קשרי טראמפ ורוסיה: אנשי הנשיא העבירו מסמכים לחוקר המיוחד

13.9.2017 / 13:48

ב"דיילי ביסט" דווח כי חברי צוות הקמפיין של טראמפ בבחירות בשנה שעברה החלו להעביר את המסמכים שביקש החוקר רוברט מולר. יועצים בבית הלבן: "כל הסימנים מעידים שמולר הולך על החקירה בכל הכוח"

צילום: CNN, עריכה: ורד לידני

חקירת המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב - עדכונים אחרונים:

- אנשי הקמפיין של הנשיא טראמפ החלו להעביר מסמכים מתקופת המרוץ לנשיאות לחוקר המיוחד רוברט מולר
- יועצים בבית הלבן: "מולר נובר לעומק בסוגיית שיבוש החקירה, כל הסימנים מעידים שהוא הולך על זה בכל הכוח"
- דיווח: פרקליטי המקורבים לטראמפ מייעצים ללקוחותיהם לא לשקר כדי להגן על הנשיא
- היועץ לשעבר באנון: "פיטורי ראש ה-FBI קומי היו הטעות הגדולה בהיסטוריה המודרנית"

אנשי הקמפיין של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החלו להעביר מסמכים מתקופת המרוץ לנשיאות בשנה שעברה לידיו של החוקר המיוחד רוברט מולר, הבוחן את ההתערבות הרוסית בבחירות - כך הבוקר (רביעי) ה"דיילי ביסט". על פי הדיווח, צוות עורכי הדין שייצגו את הנשיא במהלך הבחירות צפוי להעביר מסמכים נוספים.

השבוע אמר סטיב באנון, האסטרטג הראשי לשעבר של טראמפ, כי פיטורי ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי הם "הטעות הפוליטית הגדולה ביותר בהיסטוריה המודרנית", כיוון שהם הובילו למינויו של החוקר המיוחד מולר. באנון התראיין, לראשונה מאז עזב את הבית הלבן, לתוכנית "60 דקות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
החוקר המיוחד רוברט מולר/GettyImages

יועצים בבית הלבן אמרו לאתר AXIOS כי "מולר נובר לעומק בסוגיית שיבוש החקירה". שתי פעולות של טראמפ בחודשים האחרונים העלו טענות לשיבוש חקירה: הראשונה היא השיחה עם קומי שבה ביקש ממנו לכאורה "לרדת" מחקירת היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין וקשריו לרוסיה, והשנייה היא פיטורי קומי עצמם.

בידי מולר נמצאת טיוטת מכתב הפיטורים של ראש הבולשת הפדרלית לשעבר, ובה הסברים מפורטים על הסיבה בגינה החליט טראמפ לפטרו. הנוסח המדויק של המכתב הגנוז לא פורסם, אך הוא נפסל בעצת היועצים המשפטיים בבית הלבן, דבר שלחוקר המיוחד מולר יש עניין מיוחד לבדוק לעומק. לפי AXIOS, רפובליקנים הקרובים לבית הלבן אומרים כי כל הסימנים המגיעים מכיוונו של מולר, לרבות ההחלטה שלו לשכור מומחים משפטיים לענייני מאפיה והלבנת כספים, מלמדים כי הוא "הולך על זה בכל הכוח".

במקביל, לפי דיווח ב"פוליטיקו", עורכי דין המייצגים מקורבים לטראמפ בעבר ובהווה מייעצים ללקוחות שלהם שלא לשקר כדי להגן על הנשיא. לפי הדיווח, אותם עורכי דין אמרו ללקוחותיהם כי קשרים עם טראמפ לא יגנו עליהם אם יוכח כי מסרו עדות שקר או ניסו לשבש את החקירה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
המעורבות הרוסית נחקרת. טראמפ ופוטין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully