וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עורפי הראשים": דרום קוריאה תקים כוח מיוחד לחיסול מנהיג הצפון

שר ההגנה אמר לאחר הניסוי הגרעיני האחרון כי היחידה תוכל לבצע פשיטות ליליות מעבר לגבול, במטרה ללחוץ על ההנהגה בפיונגיאנג לחזור למו"מ. בסיאול סבורים כי חייו של קים שווים מבחינת משטר יותר מחייהם של האזרחים, ולכן אין יכולת להרתיע אותו בפיתוח גרעין משלהם

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הדרומית מקימה יחידה מיוחדת שמטרתה להתנקש במנהיג הצפון קים ג'ונג און - כך דווח אתמול (שלישי) בניו יורק טיימס. לפי הדיווח, שר ההגנה אמר לחברי פרלמנט בסיאול לאחר הניסוי הגרעיני האחרון כי הכוח המיוחד, שמתואר כ"יחידת עורפי ראשים", יוקם עד לסוף השנה הנוכחית.

גורמי ביטחון דרום קוריאניים אמרו כי היחידה תוכל לבצע פשיטות ליליות בקוריאה הצפונית באמצעות מסוקים ומטוסי תובלה, שיעבירו את הלוחמים מעבר לגבול. מטרות היחידה היא להרתיע את ההנהגה בפיונגיאנג מפני המשך פיתוח תכנית הטילים והגרעין שלה, שהגביר את המתיחות בחצי האי, מתוך הבנה כי חייו של קים שווים יותר מחייהם של מאות אלפי תושבים, מבחינת המשטר הקומוניסטי.

בממשלו של הנשיא מון ג'ה-אין מנסים להפעיל לחץ על הצפון במטרה לדחוף אותו בחזרה לשולחן המשא ומתן. בעוד שבאופוזיציה השמרנית קוראים לסיאול לפתח נשק גרעיני משל עצמה, הנשיא הצהיר כי הוא פועל לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מקבל עדכון על תכנית התקיפה בגואם, 16 באוגוסט 2017. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים/רויטרס

בעקבות הניסוי האחרון, הגבירה קוריאה הדרומית את התמרונים הצבאיים שלה, שכללו שיגור טילים בליסטיים וכן תרגיל אווירי שדימה תקיפת מתקני גרעין בצפון. כמו כן, בסיאול הסכימו לפרוס עוד ארבע סוללות של מערכת ההגנה המתקדמת THAAD, אחרי שהשעו זאת עם חילופי הממשל במדינה בחודש יוני. מון אף סיכם עם טראמפ על הסרת המגבלות שהוטלו על קוריאה הדרומית בתחום טווח הטילים שברשותה, כל זאת במטרה להרתיע את פיונגיאנג.

במקביל למהלכים הצבאיים, נמשכים גם המאמצים הדיפלומטיים. אתמול הטילה מועצת הביטחון של האו"ם סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית, שכוללים איסור על יבוא טקסטיל וכן איסור על יצוא מוצרי נפט שונים אל פיונגיאנג. עם זאת, ההצעה האמריקנית רוככה מנוסחה המקורי כדי לגייס את תמיכת סין ורוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully