וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכים חסמו את צומת ביל"ו לתנועת כלי רכב: "נאבקים על הזכות לחיות"

13.9.2017 / 11:20

ארגוני הנכים חידשו את מחאתם להעלאת גובה קצבת הנכות וחסמו את הצומת. עומסי תנועה נרשמו באזור ושוטרי אגף התנועה במשטרת ישראל שהוזעקו למקום הכווינו את הנהגים לדרכים חלופיות. ארגוני הנכים: "הגיע הזמן שהממשלה תשנה את סדרי העדיפויות"

עריכה: יוסי אלטר

מחאת הנכים בצומת ביל"ו - כל העדכונים

- ארגוני הנכים חסמו לתנועה את צומת ביל"ו שבשפלה לכל הכיוונים
- עומסי תנועה כבדים נוצרו באזור
- שוטרי אגף התנועה במשטרת ישראל הגיעו לצומת והחלו בהכוונת הנהגים לדרכים חלופיות
- ארגוני הנכים קראו לנתניהו לפעול: "הגיע הזמן שהממשלה תשנה סדרי עדיפויות"

ארגוני הנכים חסמו הבוקר (רביעי) את צומת ביל"ו שבשפלה לתנועת כלי רכב, זאת במסגרת מחאתם המתמשכת נגד גובה קצבאות הנכות. החל מהשעה 8:30 חסמו בעלי מוגבלויות את התנועה בצומת לבאים מכל הכיוונים, ובמקום נוצרו עומסי תנועה כבדים. שוטרים אגף התנועה שהוזעקו למקום מפנים את הנהגים לדרכים חלופיות. כעבור כמה שעות הצומת נפתח והתנועה שבה לסדרה.

חסימת הכביש באה על רקע שבוע המודעות למצוקת הנכים המתקיים ברשת החברתית פייסבוק, ובארגון ''נכה לא חצי בן אדם'' וארגון ''מטה מאבק הנכים'' המובילים את המאבק להעלאת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום הודיעו כי יחדשו במהלך היום את מחאתם בנושא. הארגונים הודיעו כי ימשיכו בפעולות המחאה עד שיחל משא ומתן ישיר מול הממשלה.

עוד בוואלה! NEWS:
ממערב תיפתח הרעה: התרגיל הצבאי הענק של רוסיה שמדאיג את נאט"ו
למרות המילים החריפות: בג"ץ החזיר את ההכרעה על הגיוס לכנסת
השגריר בארה"ב: מקווים לראות בקרוב שינוי דרמטי בהסכם הגרעין

"מטה מאבק הנכים" חסם את צומת ביל"ו לתנועה במחאה נגד גובה קצבאות הנכות. מערכת וואלה! NEWS
הפגנת הנכים בצומת ביל"ו, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS

"בדרך כלל הצומת הזה מלא באנשים שעושים את דרכם לשרוף כספים במרכז הקניות השופע, אנחנו פה היום שורפים את עצמנו בשמש על הזכות לחיות", הסביר אלכס פרידמן, יו''ר ''נכה לא חצי בן אדם'' ומיוזמי המאבק המשתתף בחסימה. "אנחנו לא רוצים מותרות, רוצים שיראו בנו בני אדם. הגיע הזמן שממשלת ישראל תשנה את סדר העדיפויות, ראש הממשלה נמצא כרגע בחו''ל ומתהדר בכל טוב בזמן שרבע מיליון מאזרחיו זועקים לעזרה".

אתמול חסמו הארגונים את כביש החוף באזור צומת אולגה מצפון לדרום, ומאוחר יותר את הכביש לכיוון צפון סמוך לבית העלמין הצבאי בכניסה לחיפה. מאוחר יותר נפתחו הכבישים לתנועה, זאת לאחר שכוחות המשטרה הכווינו את התנועה באזור.

כביש 20 לדרום נחסם לתנועה ממחלף גלילות למחלף קק"ל בעקבות מחאת הנכים. מערכת וואלה! NEWS
הפגנת הנכים בכביש 20, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

מוקדם יותר חסמו המפגינים למשך כשעתיים את נתיבי איילון לדרום ממחלף שבעת הכוכבים ועד מחלף קק"ל. בעקבות ההפגנה נוצרו שיבושי תנועה במקום, וכלי הרכב הופנו לכיוון הסינמה סיטי בהרצליה. בנוסף, כביש 5 נחסם לשני הכיוונים במחלף גלילות והתנועה ממנו הופנתה לכיוון כביש 4 וכביש 2.

(עדכון ראשון: 08:35)

  • עוד באותו נושא:
  • נכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully