וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התיישב על שוטר ומנע ממנו לקום": אישום נגד עצור בעימותים בערד

12.9.2017 / 23:17

איש חסידות גור הואשם בתקיפת שוטר שהוזעק לאחת משכונות העיר ערד בעקבות העימותים בין תושבי העיר החילונים לחרדים במוצאי השבת האחרונה. בכתב האישום נטען כי האיש התיישב על שוטר ואף בעט בו יחד עם חסידים נוספים

צילום:בני בן סימון עריכת וידאו:ניר חן

עימותים בין חרדים לחילונים בערד - כל העדכונים:

- כתב אישום הוגש נגד איש חסידות גור בגין תקיפת שוטר במהלך העימותים בערד
- איש החסידות הואשם שבעט בשוטר יחד עם חסידים נוספים
- מכתב האישום עולה כי הנאשם התיישב על השוטר ומנע ממנו לקום ולהמשיך בביצוע תפקידו

כתב אישום ראשון הוגש היום (שלישי) נגד אנשי חסידות גור בעקבות ההפגנות האלימות במוצאי השבת האחרונה בערד. במהלך היום הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגד אחד מאנשי החסידות בגין תקיפת אחד השוטרים שהוזעקו למקום בעקבות העימותים.

מכתב האישום עולה כי אחד משוטרי תחנת ערד הגיע לשכונה הגועשת בעקבות תלונה על הבערת צמיגים בידי אנשי החסידות, במהלך העימותים מול תושבי העיר החילונים. עם הגעת השוטר לזירה, הוא הבחין באישה מוקפת בחסידי גור, ואף סבר כי היא במצוקה.

עוד בוואלה! NEWS:
לפיד על פסיקת בג"ץ: גמרנו להיות פראיירים, גיוס הוא לכולם
אתר ניאו נאצי: "אנחנו אתר המעריצים #1 של יאיר נתניהו"
זעם על החלטת בג"ץ על גיוס החרדים: "להוט למלחמת גוג ומגוג"

מפגינים חרדים בערד, ספטמבר 2017. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בערד במוצ"ש/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

השוטר התקרב לעבר ההמון והצליח לחלץ את האישה. לאחר מכן סיפרה לו האחרונה כי אחד מאנשי החסידות גנב את הטלפון הנייד שלה, לאחר שצילמה את ההתרחשויות בשכונה. השוטר ניגש לאחד מאנשי החסידות שהיה במקום והחזיק בטלפון, ואחז בידו בכדי לעצור אותו.

בשלב זה, מספר רב של חסידי גור, בהם גם הנאשם, משכו את השוטר שחילץ את האישה, הפילו אותו על הרצפה, והחלו לבעוט בו בכל חלקי גופו כדי למנוע ממנו להמשיך במילוי תפקידו. בהמשך האירוע, הנאשם התיישב על השוטר ומנע ממנו לקום, זאת כדי ששאר חברי החסידות שנכחו במקום האירוע יוכלו להמשיך ולהכות אותו ובכדי למנוע ממנו מלבצע את עבודתו. שוטרים אחרים שראו את המתרחש הרחיקו את הנאשם מהשוטר, ומשכו את האחרון מקרב ההמון. כתוצאה מכך סבל משטפי דם בכל חלקי גופו, והוא פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

מפגינים חרדים בערד, ספטמבר 2017. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
השלט שנתלה בערד/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

עשרות חרדים השתתפו בהפגנה לאחר שתושביה החילוניים של העיר תלו שלט ועליו "ערד לא למכירה", בהתייחס לתהליכי ההדתה, לדבריהם, בעיר. המפגינים הבעירו צמיגים ובמקום התפתחו עימותים בין מפגינים חרדים לחילונים. חסידי גור, שמהווים את עיקר המפגינים, נקראו להגיע לעיר מכל הארץ.

ארבעה מפגינים חרדים נעצרו במהלך העימותים עם התושבים החילונים. הם הועברו לחקרה בתחנת המשטרה בעיר. מהמשטרה נמסר כי "המשטרה רואה בחומרה רבה את השלכת הצמיגים הבוערים, מעבר ממחאה לגיטימית להפרה של החוק וסיכון חיי אדם".

במהלך הלילה הגיע לעיר גם שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה), גם הוא חסיד גור, ושוחח עם סגן מפקד מרחב נגב במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully