וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר הנגבי מתייצב לצד שטייניץ בפרשת הצוללות: "ישר כמו סרגל"

12.9.2017 / 17:06

השר המשמש בימים אלה כממלא מקום ראש הממשלה נתניהו, תומך בעמיתו למפלגה בריאיון למהדורה המרכזית בוואלה! NEWS: "מקפיד על קלה כחמורה ואני שם את ראשי שהוא ישר כמו פלס". על הגעתו לכנס "הלכודניקים החדשים": "חבר'ה שכל מפלגה נורמלית הייתה מתברכת בהם"

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי, המשמש בימים אלה גם כממלא מקום ראש הממשלה, התייצב היום (שלישי) לצד שר האנרגיה יובל שטייניץ, זאת על רקע חקירת מקורביו בפרשת הצוללות. "השר שטייניץ ישר כמו סרגל", אמר הנגבי בריאיון במהדורה המרכזית בוואלה! NEWS, בצל ההערכות לפיהן השר יזומן לחקירה באזהרה במשרדי להב 433.

"אין לי שמץ של ספק ששום האשמה שקורה לאנשים שעבדו איתו בעבר, מכירים אותו או נמנים עם מקורביו לא תגיע אליו", הוסיף הנגבי, הידוע גם כאחד מהשרים המקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו. "האדם הזה מקפיד על קלה כחמורה ואני שם את ראשי שהוא ישר כמו פלס. אפשר לסמוך עליו ואני מאמין שהמשטרה תבהיר את מה שאני מאמין בתום החקירה".

לקריאה נוספת בפרשת הצוללות:
הותר לפרסום: גיסו ויועצו של שטייניץ נחקרו בפרשת הצוללות
הערכה: המשטרה תחקור באזהרה את השר יובל שטייניץ בפרשת הצוללות
פרשת הצוללות: שני מקורבים נוספים לשר שטייניץ נחקרו בלהב 433

חברי הכנסת יהודה גליק ושרן השכל  והשר צחי הנגבי באירוע של "הליכודניקים החדשים" בתל אביב, 11 בספטמבר 2017. סעדיה גורודצקי, מערכת וואלה! NEWS
השר הנגבי וח"כ יהודה גליק בכנס "הליכודניקים החדשים", אתמול/מערכת וואלה! NEWS, סעדיה גורודצקי

מלבד פרשת הצוללות, הנגבי התייחס גם להגעתו אתמול לכנס הרמת הכוסית של "הליכודניקים החדשים", קבוצה שנחשבה עד כה כ"מוקצית" בקרב הנהגת המפלגה. "זה לא היה כנס תמיכה", הבהיר הנגבי. "אני מכיר את החבר'ה הצעירים האלה כבר שנים, הם החלו להצטרף לתנועת הליכוד לפני חמש שנים. מדובר באנשים מאד איכותיים ומאד אכפתיים".

החיבוק של הנגבי, יחד עם הח"כים יהודה גליק, שרן השכל, והשרה גילה גמליאל שנמצאת בחו"ל אך שיגרה את יועצה הפוליטי, יואב דבוש - מגיע אחרי שבועות של עימות חזיתי. בכירים במפלגה - החל מראש הממשלה נתניהו וכלה בשרת התרבות מירי רגב ויו"ר הקואליציה דוד ביטן - הובילו בשבועות האחרונים מתקפה על הקבוצה שאותה הם מדמים לנגע זר, "אויבים מבית", גיס חמישי של אנשי שמאל שרוצים להשתלט על המפלגה. במסגרת הצעדים לבלימת ההתחזקות, הליכוד חסם את ההתפקדות דרך האינטרנט, והוגשו כמה עתירות לבתי הדין של התנועה.

עוד באותו נושא

אחרי העימותים: הליכודניקים החדשים זכו לתמיכה מבית

לכתבה המלאה
יובל שטייניץ בביקורו של טראמפ ביד ושם 23 במאי 2017. נועם מושקוביץ
"ישר כמו סרגל", השר שטייניץ/נועם מושקוביץ

"זה קצת מגוחך שיש כאלה בתנועה שלנו שהודפים אותם ומנסים למנוע מהם להיות שותפים שלנו במערכה על אמון הציבור", אמר הנגבי. "12 אלף צעירים התפקדו אלינו, מאמינים בדרכו של הליכוד, אנחנו מחבקים ומחזקים אותם". לדבריו, אין בהתפקדותם של הצעירים אמירה נגד ראש הממשלה נתניהו ותומכיו בתוך המפלגה. "אני למשל, בהחלט מוגדר כתומכו המובהק ביותר של ראש הממשלה", טען. "הוא נסע לחו"ל והפקיד בידי את תפקיד ראש הממשלה לפני יומיים, אין לזה קשר לחברות העמוקה בינינו. אני חושב שטרם הזדמן לראש הממשלה להכיר לעומק את החבורה הצעירה. אמליץ בפניו לפגוש אותם. הוא חושש שמדובר באותה תופעה שראינו בעבר של ניסיון השתלטות של הקבוצה של פייגלין אך הפעם מהצד השני של המתרס. זה איננו נכון, הם אנשים שבאים בכוונות טובות".

בהמשך הנגבי התייחס לשוני באידיאולוגיה המרכזית המובילה את הקבוצה הפוליטית, וטען כי עניינה אינו בסוגיות מדיניות. "במשך 40 שנה הליכוד היה בשלטון לסירוגין, והוא לא סיפח מעולם שטח", ציין. "יש להם יש פחות עניין בסוגיה המדינית, הם מאד היו רוצים לחזק בתוכנו את הערכים של המשק החופשי, הכלכלה הליברלית וראיית הצעירים כאנשים שחשוב להשקיע בהם. הם באו מתוך המחאה החברתית אבל לא הלכו לשמאל כמו סתיו שפיר או איציק שמולי. הם באו לימין כי באופן בסיסי עמדותיהם הן עמדות לאומיות. הם פשוט חבר'ה שכל מפלגה נורמלית הייתה מתברכת בהם ואני מקווה שאנחנו מפלגה נורמלית".

כשנשאל אם "הליכודניקים החדשים" מחזיקים באג'נדה נגד אנשים מסוימים "שאינם ממלכתיים" בתוך המפלגה, השיב הנגבי: "זה בהחלט יתכן, יש בליכוד 130 אלף איש, יש כאלה שאוהבים התלהמות וקיצוניות וקו יותר נוקשה ויש כאלה שאוהבים דוברים פחות מתלהמים, פחות גסי רוח ויותר מנמקים. זה בסדר, יש הכל מכל בתנועה שלנו והפלורליזם תמיד היה הערך המוסף שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully