וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש בראש: הפרלמנט בעיראק דחה את משאל העם של הכורדים

12.9.2017 / 15:26

מרבית המחוקקים הצביעו נגד המשאל שיתקיים בהמשך החודש על עצמאות החבל, וחברי הפרלמנט הכורדים נטשו את הדיון במחאה על כך. למרות ההצבעה, בארביל הבהירו כי הם לא מכירים בה. "לא ניישם את ההחלטה"

הפרלמנט של עיראק הצביע היום (שלישי) נגד משאל העם המתוכנן בהמשך החודש בחבל כורדיסטן והסמיך את ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי לנקוט את כל האמצעים הדרושים כדי לשמור על אחדותה של המדינה. מנגד, גורם כורדי בכיר אמר כי בארביל לא מכירים בהצבעה "הלא-מחייבת" לדבריו.

במהלך ההצבעה, המחוקקים הכורדים יצאו במחאה מהפרלמנט בבגדאד. "המחוקקים הכורדים יצאו מהדיון, אבל ההחלטה עברה ברוב גדול", אמר חבר הפרלמנט מוחמד אל-קרבולי. מנגד, חבר הפרלמנט הכורדי מג'יד שינגייל אמר כי הכורדים ידחו את תוצאות ההצבעה. "אין לכך שום ערך ואנחנו לא ניישם זאת", אמר.

חושייר זברי, לשעבר שר החוץ ושר האוצר של עיראק וכיום יועץ בכיר לנשיא הממשל הכורדי מסעוד ברזאני כי הפרלמנט המקומי בארביל יגיב ביום חמישי להחלטה, כשיתכנס לדיון מיוחד. לדבריו, המחוקקים הכורדים יתכנסו לראשונה מאז אוקטובר 2015.

לקריאה נוספת בנושא
מנהיג כורדיסטן: אם עיראק לא תכיר במשאל העם - נשרטט לבד את הגבול

תושבים כורדים מפגינים בעיר כרכוכ את תמיכתם במשאל העם על עצמאות החבל מעיראק, 11 בספטמבר 2017. רויטרס
כורדים מפגינים בעיר כרכוכ את תמיכתם במשאל העם על עצמאות החבל מעיראק, אתמול/רויטרס

ממשלתו של אל-עבאדי כבר הבהירה כי היא לא תכיר במשאל העם, שאותו הגדירה צעד חד-צדדי ובלתי-חוקתי. ארצות הברית ומדינות מערביות אחרות חוששות שההצבעה ב-25 בספטמבר עלולה להצית עימות חדש באזור, ולהסיט את תשומת הלב מהמלחמה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

טורקיה, יחד עם עיראק, איראן וסוריה, מתנגדת לרעיון של מדינה עצמאית כורדית, בחשש שהרוח הבדלנית תתפשט גם לאוכלוסייה הכורדית החיה בשטחה. הכורדים פועלים להקמת מדינה עצמאית מאז תום מלחמת העולם הראשונה, אז המעצמות חילקו את שטחיה של האימפריה העות'מאנית והותירו את הכורדים מפוזרים בין שטחיהן של טורקיה, איראן, עיראק וסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully