וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מגבה את מיאנמר: "תומכים במאמציה לשמור על הביטחון"

בעוד שכנותיה ומדינות במערב דוחקות במיאנמר לחדול מהאלימות נגד מיעוט הרוהינגיה המוסלמי, היא זוכה לגיבוי מצד בייג'ינג. כ-370 אלף פליטים הגיעו לבנגלדש בשבועות האחרונים, וראשת הממשלה דחקה במיאנמר לקלוט אותם בחזרה. "הם סובלים"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

סין גיבתה היום (שלישי) את מאמציה של מיאנמר "לשמור על היציבות" בעוד מדינות אחרות באזור ובעולם לוחצות על המדינה שבדרום-מזרח אסיה להביא קץ לאלימות שגרמה למנוסתם של כ-370 אלף מוסלמים לבנגלדש. לפי הארגון הבינלאומי להגירה, יותר מ-375 אלף פליטים מקרב מיעוט הרוהינגיה ברחו ממדינת ראקין שבצפון מיאנמר מאז החלו הקרבות ב-25 באוגוסט – עלייה של יותר מ-60 אלף איש מאז ההערכה הקודמת.

אתמול הזהירו באו"ם כי פעולותיה של מיאנמר הן דוגמה לטיהור אתני, ברקע הדיווחים של תושבים ושל ארגוני זכויות אדם שלפיהם מאות בתיהם של מוסלמים נשרפו וכי רבים נפגעו ממוקשים שהטמינה לאורך הגבול עם בנגלדש. הרשויות דוחות זאת וטוענות כי הן מנהלות מאבק לגיטימי בארגוני טרור, וכי גם עשרות אלפי בודהיסטים נעקרו מבתיהם באזור מאז החלה הלחימה שגבתה את חייהם של לפחות 400 איש.

פליטים מבני המיעוט הרוהינגיה במחנה הפליטים מאוטומארנג, לאחר שחצו את הגבול בין מיאנמר לבנגלדש, אוגוסט 2017. רויטרס
משוללי זכויות בארצם. פליטים מוסלמים בבנגלדש/רויטרס

ארצות הברית, שגיבתה את הרפורמות שערכה בשנים האחרונות המדינה בהובלת כלת פרס נובל לשלום אונג סן סו צ'י, אמרה כי האירועים האחרונים הראו כי כוחות הביטחון אינם מגנים על אזרחים. דובר משרד החוץ בסין מסר היום, מנגד, כי "אנו סבורים שעל הקהילה הבינלאומית לתמוך במאמציה של מיאנמר לשמור על היציבות ועל הפיתוח הלאומי שלה".

מירב הנטל נופל על בנגלדש, שכבר מארחת בשטחה כ-400 אלף פליטים מסבבי אלימות קודמים. ראשת הממשלה של המדינה המוסלמית, שייח חסינה, ביקרה באחד ממחנות הפליטים ודחקה במיאנמר לקלוט אותם בחזרה. "האנשים האלו, החפים משפע ,הילדים, הנשים, הם סובלים", אמרה לרשת BBC. "הם שייכים למיאנמר. מאות שנים הם נמצאים שם, איך אפשר לטעון שהם לא אזרחים"?. במיאנמר טוענים כי הרוהינגיה הם מהגרים בלתי-חוקיים מבנגלדש והם משוללי אזרחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully