וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רולטת שרוכים": תיעוד - המשחק המסוכן החדש של ילדי באר שבע

12.9.2017 / 14:47

במסגרת המשחק מתכופפים הילדים במעברי החצייה בעיר וקושרים את שרוכיהם, בזמן שחבריהם מצלמים אותם. תושב העיר שכמעט פגע בילד: "הוא הרים את הראש וצחק. אני לא מבין את המשחק הזה, הוא מסוכן"

צילום: עמותת "אור ירוק", עריכה: שניר דבוש

ילדי באר שבע נהנים לאחרונה ממשחק חדש: קשירת שרוכים באמצע מעבר חציה, כשהנהגים לא רואים אותם, לשם הסיכון וההנאה, ותוך כדי שחבריהם מצלמים אותם. השבוע נסע תושב העיר אל ביתו כשלפתע שם לב לילד היושב בכביש. הנהג עצר בבהלה, אז התברר לו כי מדובר ב"רולטת שרוכים".

"זה קרה לפני יומיים. נסעתי בתוך העיר בסמוך לביתי, וליד הכיכר ראיתי ילד רכון על מעבר החצייה", סיפר שמעון אייזן, תושב העיר. "בהתחלה חשבתי שהוא נפל או נפגע והתכוונתי לצאת ולעזור לו, אבל פתאום שמתי לב שהפנים שלו לכיוון המדרכה והוא שורך את נעליו. הסתכלתי ימינה לכיוון המדרכה וראיתי ילד אחר מצלם אותו. ברגע הזה הבנתי שמדובר בסוג של משחק. צפרתי לילדים כמה פעמים, וחשבתי שאחרי כמה שניות הוא יפנה את הכביש, אבל פתאום הוא הרים את הראש וצחק. אם זו הייתה משאית או כלי אחר, הנהג לא היה רואה אותו וזה היה נגמר ממש לא טוב", הוסיף. "אני לא מבין את המשחק הזה. הוא מסוכן".

עוד בוואלה! NEWS:
אישה כבת 60 נהרגה מפגיעת משאית בתאונת דרכים בתל אביב
הולך רגל נהרג מפגיעת משאית במחלף קסם שבכביש 6
ראש עיריית ערד על העימותים: "חסידי גור בריונים, נחצה קו אדום"

תושב ב"ש תועד מעכב רכב במעבר חצייה בעיר במטרה לעורר את זעמו של הנהג. מערכת וואלה! NEWS
לשם הסיכון וההנאה. "רולטת שרוכים", מתוך התיעוד/מערכת וואלה! NEWS

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי מתחילת שנת 2017 נהרגו 48 ילדים ובני נוער עד גיל 19 בתאונות דרכים, כאשר 18 מהם נהרגו כהולכי רגל – יותר מאחד מכל שלושה. על פי הנתונים, בכל שנה נהרגים בממוצע 63 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים וכ-6,000 נפגעים.

מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים מקרב המדינות המתקדמות. ארגון IRTAD בחן את הנתונים של 28 המדינות החברות בארגון ובהם עולה כי ממוצע הילדים ההרוגים מתאונות עומד על 3.2% מסך כל ההרוגים. אחוז הילדים ההרוגים מתאונות דרכים בישראל הוא 10.8%, כמעט פי שלושה יותר מאשר הממוצע. אחרי ישראל ובפער גדול ממוקמת ארגנטינה (7.2%), אחריה אירלנד (6.7%), צ'ילה וליטא סוגרות את החמישייה (5.7%). המדינות הבטוחות לילדים הן פורטוגל ויפן (1.3%), בלגיה (1.4%), איטליה (1.8%) סלובניה ואוסטריה (1.9%).

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר כי "הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל ואנחנו חייבים לשמור עליהם. במזל גדול הנהג הבחין בילד ולא פגע בו אבל המקרה עלול היה להסתיים גם בצורה קשה יותר. הכביש איננו מקום למשחקים ולכן חייבים להגביר את המודעות בקרב הילדים בכל דרך אפשרית לסכנות שהכביש מציב בפניהם. במקביל חייבים להגביר את הנוכחות המשטרתית ברחובות כדי להרתיע ילדים מלעשות מעשים מטופשים ומסוכנים שיכולים להביא לפציעתם הקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully