וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכול משלוחי נשק ולחץ אזורי: טראמפ בוחן מדיניות חדשה נגד איראן

12.9.2017 / 7:53

האסטרטגיה החדשה גובשה על ידי בכירי הממשל, ולפי גורמים המעורים בנושא, נשיא ארה"ב עשוי לפרוס את המדיניות החדשה עוד החודש. בין היתר, היא תאפשר פעילות תקיפה יותר נגד כוחות הנאמנים לטהראן בעיראק ובסוריה וכן ליירוט משלוחים המיועדים לחמאס

צילום: לע"מ, עריכה: אריאל תמרין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בוחן אסטרטגיה חדשה שתאפשר תגובות אגרסיביות יותר מצד ארצות הברית נגד הכוחות הצבאיים של איראן הפועלים בעיראק ובסוריה – כך מסרו גורמים בממשל האמריקני. לפי גורם המעורה בנושא וכן גורם רשמי לשעבר, ההצעה כוללת גם פעילות מוגברת לסיכול משלוחי נשק של איראן לחמאס וכן למורדים החות'ים בתימן.

לדברי הגורמים, ההצעה הוכנה על ידי בכירים בממשל ובהם שר ההגנה ג'יימס מאטיס, שר החוץ רקס טילרסון והיועץ לביטחון לאומי הרברט מקמאסטר, והיא הוצגה לטראמפ בישיבה לביטחון לאומי שנערכה ביום שישי האחרון. הגורמים הוסיפו כי ייתכן שהמדיניות החדשה תפורסם עוד החודש.

מטרת המדיניות החדשה היא ללחוץ על איראן, כדי שזו תרסן את תכנית הטילים שלה. הממשל עדיין שוקל את עמדתו לגבי הסכם הגרעין שנחתם לפני שנתיים, ולפי המסמך שגובש, יש לשקול סנקציות כלכליות קשוחות יותר אם טהראן תפר את ההבנות.

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו בבואנוס איירס: להטיל על איראן אחריות לפיגועים בשנות ה-90
השר כץ: "המשימה של נתניהו בארה"ב - לדרוש לבטל את הסכם הגרעין"

דונאלד טראמפ במסיבת עיתונאים עם נשיא פינלנד בבית הלבן 28 באוגוסט 2017. רויטרס
רוצה להפעיל לחץ רב יותר על איראן. טראמפ/רויטרס

בשונה למדיניות המפורט שגיבשו הנשיא הקודם ברק אובמה וקודמיו בתפקיד, טראמפ צפוי לשרטט מטרות מטושטשות יותר, אך יותיר יותר מרחב תמרון לבכירי הצבא בשטח. "כך או כך, אנחנו נרצה ליישם את המדיניות הזו יחד עם בעלי בריתנו במידה הנרחבת ביותר שאפשר", אמר גורם בכיר בממשל.

לדברי גורם בכיר אחר בממשל, מדובר באסטרטגיה רחבה שאמורה להתמודד עם מגוון רחב של הפעילות "הזדונית" של איראן: "מימון, תמיכה בטרור, ערעור היציבות באזור, במיוחד בסוריה, בעיראק ובתימן". הוא הוסיף כי ההצעה שגובשה מתמקדת גם בריגול סייבר, כמו גם בפיתוח אפשרי של תכנית הגרעין.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
צעדת יום הצבא, טהראן, איראן, 17 באפריל 2017. תסנים, צילום מסך
איראן מערערת את היציבות באזור. מצעד של משמרות המהפכה/צילום מסך, תסנים

לפי שלושה מאותם גורמים, התכנית ממליצה גם על גישה אגרסיבית יותר בבחריין, שם פועל בית המלוכה הסוני לדיכוי הרוב השיעי, הקורא לרפורמות. בנוסף לכך, הצי האמריקני יוכל לפעול בתקיפות רבה יותר כשיוטרד על ידי כלי שיט של משמרות המהפכה. כיום, מפקדי הצי מורשים לפתוח באש לעבר הכוחות האיראניים רק כשהם סבורים שהם נתונים בסכנת חיים. הגורמים לא פירטו את השינוי המומלץ בהוראות הפתיחה באש במקרים כאלו.

מנגד, המסמך לא כולל את העמקת הפעילות הצבאית של ארצות הברית בסוריה ובעיראק. יועציו לביטחון לאומי של טראמפ סבורים כי גישה תקפיה יותר למיליציות האיראניות עלולה לסבך את המאבק בדאעש, שלדברי ארבעה מהגורמים נותר בעדיפות עליונה. החשש נובע מגלישה לעימות נוסף, בעוד ארצות הברית מקצה משאבים רבים למלחמה באפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully