וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה ימים למשבר הדסה: "הילדים מיטלטלים בדרכים ואף אחד לא מתעורר"

עשרות ילדים חולי סרטן עדיין נוסעים מדי יום מירושלים לבתי חולים במרכז הארץ לקבלת טיפול. לטענת ההורים, המחלקה האונקולוגית בהדסה, במתכונתה הנוכחית, אינה מספקת עבורם את הטיפול הראוי. עדי יקיר, חולת לוקמיה בת 4, קראה לרה"מ להתערב: "עד מתי תתן לנו לסבול"

עריכה: יאיר דניאל

מאה ימים חלפו מאז פרץ המשבר הגדול במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה עין כרם, וילדים חולי סרטן שאושפזו וטופלו במשך שנים במחלקה המובילה בארץ לגידולי מוח בקרב ילדים ממשיכים לנסוע מדי יום מירושלים וסביבתה לקבלת טיפול בבתי החולים שניידר ואיכילוב שבמרכז הארץ. הוריהם, אשר ניהלו מאבק מתוקשר נגד הנהלת הדסה ובעד ששת הרופאים הבכירים שהתפטרו בזעם מהמחלקה עקב מחלוקות קשות עם מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, טוענים בתוקף שאין להם מענה במחלקה הפועלת בימים אלו משום שאינה מתפקדת כראוי ואינה מחזיקה ברופאים המומחים לסוגי הגידולים הנדירים והמורכבים מהם סובלים ילדיהם.

ההורים טוענים כי המחלקה פועלת בצוות חסר וכי טרם אוישו כל המשרות של הרופאים המתפטרים (בהם שישה בכירים ושלושה מתמחים), שממילא עבדו בתת כוח אדם בכל משמרת. ההורים טוענים כי בית החולים מעסיק כעת ארבעה רופאים במחלקה, שחלקם אינם מחזיקים בידע וניסיון בסוגי הגידולים של הילדים, וחלקם האחר לא עסק בפרקטיקה קלינית זה שנים אלא במחקר. ההורים אף טענו בכלי התקשורת השונים כי נערכות טעויות טיפול בעקבות כך, וגם חלק מהאחיות המחלקה הוותיקות טענו טענות דומות.

עוד בנושא:
"אל תאפשר סכנת חיים": רופאים מי-ם קראו לנתניהו להתערב במשבר הדסה
העידן שאחרי המשבר: החיים החדשים של מוביל מחאת רופאי הדסה
משרד הבריאות לבג"ץ: מוכנים לקלוט רופאים מהדסה בשערי צדק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הורי הדסה מפגינים מול ביתו של נתניהו, ביולי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהנהלת בית החולים, מנגד, טענו כי תשע משרות אוישו עד כה, בהן שש משרות מלאות ושלוש משרות חלקיות, וכי שלושה רופאים נוספים הובאו כתגבור מבית חולים בחו"ל.

נוסף על כך, כבר ב-1 באוגוסט הופסק התגבור שהעניקה המחלקה האונקולוגית בשיבא, ששלחה מדי יום רופאים אונקולוגים למחלקה ברוטציה, בסיוע לכוח האדם הדליל שפעל בה, זאת בתואנה של הנהלת הדסה כי המחלקה "מתפקדת עתה באופן מיטבי ואין כל צורך נוסף בסיוע". אולם במקביל לאותה הצהרה, דיווחו ההורים כי תורים למרפאות החוץ של המחלקה, אשר אותה פוקדים לאחת לכמה שבועות לצרכי ביקורת ומעקב, נדחו בחודשיים ואפילו בשלושה, מה שמעיד לטענתם על חוסר תפקוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדי יקיר בת ה-4 מאושפזת בבית החולים שניידר בעקבות המשבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה אף פורסם כי בית החולים גייס 19 אחיות חדשות למחלקה ההמטו-אונקולוגית, אולם חלקן הגדול ללא כל הכשרה בתחום, והן עוברות בימים אלו הכשרה מעשית של כמה חודשים. הפרסום אודות גיוס האחיות אירע על רקע נטישת 15 אחיות מהמחלקה בשלושת החודשים האחרונים, נטישה שאותה מגדירים גורמים בהדסה כניסיון "פוטש" של הרופאים המתפטרים, ותולים בהם את האשמה בניסיון למשוך אחריהם את האחיות ולהביא לקריסתה הסופית של המחלקה.

בהדסה ממשיכים להציג חזות רגועה ולטעון כי המחלקה פועלת כרגיל, אולם אירועי שלושת החודשים האחרונים ממשיכים להרחיק את ההורים וילדיהם מהמחלקה. אתמול פרסם אורי יקיר, אביה של עדי יקיר, חולת לוקימיה בת ארבע שמאושפזת בשבועות האחרונים בבית החולים לילדים שניידר שבפתח תקווה, סרטון קצר בו רואים את ביתו קוראת לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתערב. "ביבי תסתכל לי בעיניים, עד מתי תיתן לנו לסבול?", אמרה בסרטון. הוא נשלח לראש הממשלה ולנשיא המדינה, ראובן ריבלין, במטרה שיהפוך ויראלי.

המאבק בהדסה - הורים וילדים מאושפזים הפגינו מול מעון ראש הממשלה. יוני ריקנר
"לא השתנה דבר". מחאת הורי הדסה/יוני ריקנר

"במהלך השבועות האחרונים שאחרי הכרעת בג"ץ לא להתערב, לא הפסקנו את הפעילות שלנו, כעמותה, המשכנו לנסות ליידע אנשים הקשורים למקבלי ההחלטות שהבעיה עדיין לא נפתרה. קיימנו משמרות מחאה מול ביתו של ראש הממשלה בירושלים, אבל לצערי לא השתנה דבר", אמר בכאב שלמה בן דור, ממובילי מאבק ההורים.

"מבחינת טיפולים בהדסה - אין מה לעשות שם. אנשים לא מקבלים את הטיפול, אף אחד מאתנו לא חזר לשם ולא יחזור לשם. הרופאים שהצליחו לגייס הם מומחים להשתלות מח עצם ולא לגידולים אחרים. 15 אחיות עזבו, המחלקה הזאת מתפרקת למרות ההצהרות של רוטשטיין, והנורא בסיפור הזה שכבר מאה ימים אין שום טיפול ראוי לחולי סרטן בירושלים והילדים נוסעים רחוק, רובנו לשניידר ואיכילוב ויש כמה שהרחיקו עד רמב"ם", הוסיף.

פרופ' זאב רוטשטיין במסיבת העיתונאים בהדסה 13 ביוני 2017. מגד גוזני
"המחלקה הזאת מתפרקת למרות ההצהרות של רוטשטיין". פרופ' רוטשטיין/מגד גוזני

לדבריו, "הילדים מיטלטלים בדרכים, חלק באופן יומי, וחלק לפי טיפולים, זה סיפור מאוד מורכב ומתיש, אבל אין לנו ברירה, אנחנו רוצים להעניק לילדים את הטיפול הטוב ביותר שמגיע להם. למעט ד"ר איריס פריד, שעובדת במחלקת ילדים בשערי צדק בעיר, ולפעמים מגיעים אליה להתייעצויות אבל זה לא שהיא נותנת טיפולים, שאר הרופאים מתבזבזים במרפאות בקהילה. האחיות עזבו כי ראו את הכאוס שבמחלקה ולא יכלו לשאת את זה יותר. ואף אחד לא מתעורר שם למעלה".

מהנהלת בית החולים הדסה נמסר בתגובה כי "בניגוד גמור לכל משאלות הלב, הנבואות והתחזיות גייס הדסה, בתוך פרק זמן בלתי נתפס של שלושה חודשים, מערך המטו אונקולוגיה ילדים מלא הכולל מומחים בעלי שם מהארץ והעולם. המחלקה החדשה מספקת שירותים מקצועיים באיכיות רפואית זהה לזו של בתי החולים המובילים בארץ. מדובר בבשורה אמיתית לילדי ירושלים וסביבתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully