וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העימותים: הליכודניקים החדשים זכו לתמיכה מבית

12.9.2017 / 8:18

בכירים בליכוד תקפו אותם ללא הרף, כשהוגדרו "אויב מבית" ו"גיס חמישי". אלא שבאירוע בבר תל אביבי, הליכודניקים החדשים זכו לתמיכת ח"כים ושרים, והתגאו ב-13 אלף מתפקדים - ואף זכו לתמיכת ראש הממשלה בפועל לשבוע הקרוב, השר הנגבי: "אהיה איתכם בכל הצמתים"

צילום: יותם רונן עריכת וידאו: ניר חן

אחרי שבועות שבהם עמדו תחת מתקפה של בכירי הליכוד, לליכודניקים החדשים הייתה אמש (שני) עדנה. כמו עשרות אלפי מתפקדים בליכוד, שמבלים את ערבי חודש אלול בהרמות כוסית לראש השנה עם ח"כים חדרים ברחבי הארץ, גם המתפקדים התל אביבים התכנסו לציין את תחילת השנה החדשה.

קצת יותר ממאה פעילים מרכזיים הגיעו לבר תל אביבי, כשאורח הכבוד היה השר צחי הנגבי. הנגבי משמש בימים אלה ממלא מקום ראש הממשלה, בזמן נסיעתו של בנימין נתניהו לאמריקה. אז בעצם, הם יכולים להתהדר בנוכחותו של ראש הממשלה (בפועל).

החיבוק של הנגבי, יחד עם הח"כים יהודה גליק, שרן השכל, והשרה גילה גמליאל שנמצאת בחו"ל אבל שיגרה את יועצה הפוליטי, יואב דבוש - מגיע אחרי שבועות של עימות חזיתי. בכירים במפלגה - החל מראש הממשלה נתניהו וכלה בשרת התרבות מירי רגב ויו"ר הקואליציה דוד ביטן - הובילו בשבועות האחרונים מתקפה על הקבוצה שאותה הם מדמים לנגע זר, "אויבים מבית", גיס חמישי של אנשי שמאל שרוצים להשתלט על המפלגה. במסגרת הצעדים לבלימת ההתחזקות, הליכוד חסם את ההתפקדות דרך האינטרנט, והוגשו כמה עתירות לבתי הדין של התנועה.

חברי הכנסת יהודה גליק ושרן השכל  והשר צחי הנגבי באירוע של "הליכודניקים החדשים" בתל אביב, 11 בספטמבר 2017. סעדיה גורודצקי, מערכת וואלה! NEWS
"קבוצה אידיאליסטית". הנגבי וגליק/מערכת וואלה! NEWS, סעדיה גורודצקי

והם עצמם? לא ידעו בכלל שהם כאלה. ב-2011, אחרי המחאה החברתית, קבוצת צעירים תל אביבים, שחשה כי האינטרסים שלה אינם מיוצגים בסדר היום של המדינה, החליטה לצאת במהלך התפקדות המוני כדי להשפיע מבפנים על מפלגת השלטון ולקדם כוחות ליברליים במפלגה. לטענתם, הם קבוצה אותנטית של בני מעמד ביניים עם אג'נדה לאומית ליברלית ושהם בהחלט מצביעים "מחל" בקלפי. ללא אג'נדה מדינית, אלא רק כלכלית-חברתית ליברלית, הם אומרים ש"עתיד הילדים" הוא שעומד בראש מעייניהם.

בחודשים האחרונים, על רקע החשדות לשחיתות האופפים את ראש הממשלה, הקבוצה הגבירה את פעילותה, וזה מעורר, מסתבר, פחד של ממש אצל לא מעט אנשים בליכוד. אחד ממנהיגי הקבוצה, ליאור מאירי, הצהיר באירוע כי הם כבר הגיעו ליותר מ-13 אלף מתפקדים. רבים מהם עשויים לא לעמוד בתקופת האכשרה המתבקשת לפני קבלת זכות ההצבעה, אבל המתקפה של ביטן-רגב עליהם כנראה רק הגבירה את המשיכה.

האווירה הייתה שונה מאוד מהרמות הכוסית בסניפי הליכוד, אבל הליכודניקים החדשים הקפידו לפתוח את האירוע בציטוטים של האב הרוחני, הלא הוא זאב ז'בוטינסקי. "אני המכריע, עליי מוטלת האחריות. אני יכול לגרום לכך שעם ישראל ילך בדרך הטובה או הרעה", פתח מאירי את האירוע. "ז'בוטינסקי הבין את המשמעות של דמוקרטיה, שלפעמים מספיק קול אחד כדי לשנות גורל של עם שלם".

עוד באותו נושא

לא רק הליכודניקים החדשים: מפת הכוח של מתפקדי הליכוד

לכתבה המלאה
חברי הכנסת יהודה גליק ושרן השכל  והשר צחי הנגבי באירוע של "הליכודניקים החדשים" בתל אביב, 11 בספטמבר 2017. סעדיה גורודצקי, מערכת וואלה! NEWS
"אם נלחמים נגדכם סימן שאתם מצליחים". השכל, הנגבי וגליק/מערכת וואלה! NEWS, סעדיה גורודצקי

הנגבי היה אחד השרים היחידים שהתייצבו בפה מלא מאחורי הליכודניקים החדשים, שסומנו באחרונה כאויבים מבית על ידי לא מעט בכירים בליכוד, ונראה שהוא ממשיך לאמץ את המטרה בחום. "כל הניסיונות למנוע מאנשים להתפקד הם לא חוקיים, לא על פי חוקת המפלגה ולא על פי חוקת הליכוד. אהיה אתכם בכל הצמתים", אמר באירוע.

"אחרי הרבה שנים בליכוד אני רואה עוד קבוצה אידיאליסטית כמו המתיישבים. אני מודה על כך שהכנסתם את הממד הזה לליכוד - לכן אף אחד לא יוכל לעצור אתכם. יש כאן איכות שתוסיף עומק עצום לליכוד", הוסיף. "ככה מתחילות מהפכות. זה מתחיל באנשים צעירים שכל מה שמניע אותם זה אנרגיה מוטיבציה ונכונות לתת".

חברי הכנסת יהודה גליק ושרן השכל  והשר צחי הנגבי באירוע של "הליכודניקים החדשים" בתל אביב, 11 בספטמבר 2017. סעדיה גורודצקי, מערכת וואלה! NEWS
מהשרים הבודדים שהביעו תמיכה מלאה. הנגבי/מערכת וואלה! NEWS, סעדיה גורודצקי

הח"כים גליק והשכל חיזקו גם הם. "האנשים שמגיעים לכאן, במה הם שונים מאנשים שהתפקדו בתוך ארגז כדי לקדם פלוני או אלמוני?", אמר גליק. "אם נלחמים נגדכם סימן שאתם מצליחים". והליכודניקים החדשים? כנראה שעוד נשמע עליהם. "תמשיכו לפקוד", הפציר מאירי בחבריו. "הכוחות המסואבים מנסים להילחם בנו, עושים רדיפה פוליטית קטנה. כשהפשיזם מרים את ראשו חייבים להוריד אותו למטה בסטירה איומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully