וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול הסוכן: האחים שרצו להשתלט על הדרום - וחשפו חפרפרת בארגון

13.9.2017 / 0:48

לאחר שנים של נסיונות עקרים לעצור את עמוס ואופיר לביא, הצליחו סוכני המשטרה ללכוד את ראשי הארגון שהיו אחראים לחיסול אנטון רומן - וכרתו ברית עם שלום דומרני, בניסיון להשתלט על הפעילות העבריינית באזור אשדוד

האקדח שבו השתמשו לרצוח את הסוכן הסמוי/צילום: דוברות המשטרה, עריכה: יוסי אלטר

"מדובר בארגון פשע בגודל בינוני, לא מהגדולים בארץ, אבל הוא אחד האלימים והמסוכנים ביותר בישראל. החיילים שלו נאמנים ומוכנים לעשות הכל" - כך מתאר אחד מהאנשים שעוקבים אחרי ארגון הפשע של האחים לביא.

לאחר שנים שבהן משטרת ישראל וימ"ר מרכז ניסו לשים את ידיהן על האחים עמוס ואופיר לביא ללא הצלחה מרובה, ולאחר רצח הסוכן המשטרתי שהופעל בתוך ארגון הפשע שלהם, הישועה הגיעה דווקא מחוקר ימ"ר לכיש: האחים לביא נעצרו בשני בבוקר לאחר שסוכן סמוי, חבר בארגון שהפך לעד מדינה, הביא לחוקרים חומרים שלדעתם יכניסו את האחים לביא אל הכלא לזמן ארוך.

על פי חשדות המשטרה ולפי עדותו של הסוכן הסמוי, ארגון הפשע של האחים סחר בסמים ובנשק, וניסה מספר פעמים לחסל יריבים מארגונים אחרים. על פי המידע שיש ברשות המשטרה, התכוונו אנשי הארגון של משפחת לחסל את "המתחרים שלהם".

העבריינים אופיר ועמוס לביא. דייב בויימוביץ'
צילום מסך, עיבוד תמונה
האחים אופיר ועמוס לביא/עיבוד תמונה, דייב בויימוביץ' צילום מסך

האחים עמוס ואופיר לביא מנהלים את ארגון הפשע שלהם מהעיר רחובות, ועל פי גורמים במשטרה עוסקים בעיקר בסחר בנשק, בהלוואות בשוק האפור, בסחר בסמים וגם בניסיון "להוריד" את מי שמאיים על הדומיננטיות שלהם בעולם הפשיעה.

רבים מהחברים בארגון הפשע שלהם מגיעים מאזור רחובות, אבל בשנים האחרונות הם מתרחבים בניסיון להשתלט על ערים אחרות ובעיקר על אזור לכיש ועל העיר אשדוד בפרט - שם הם מנסים להשתלט על תחומי ההימורים, הסמים, וההלוואות בשוק השחור.

לכן, כך טוענים במשטרה, הם כרתו ברית עם ראש ארגון הפשיעה שלום דומרני, ולפי הגורמים במשטרה הברית איתו חזקה מאוד, למרות ניסיונות חוזרים ונשנים לפרק אותה.

"הם כמעט ארגון משותף בדברים מסוימים. מעל הכל נמצא האויב המאחד אותם - מי שהיה בעברו האיש הדומיננטי בארגון של דומרני, בני שלמה, שהפך במהירות לאחד האנשים החזקים בדרום ולזרוע של ארגון הפשע של אברג'יל. מאז שנטש את הארגון של דומרני, אנשי לביא ואנשיו של דומרני מנסים לחסל אותו", אומר גורם המעורה בארגוני הפשיעה המדוברים. לדברי הגורם, מאז ששלום דומרני נאלץ "לבלות" את זמנו בין כותלי בית הסוהר, הפכו האחים לביא להיות משפיעים הרבה יותר באזור השפלה ובלכיש.

רומן אנטון שנרצח לפני חודש ברחובות, 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
פעל כסוכן סמוי בארגונם של האחים. אנטון רומן/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

אנטון רומן, הסוכן המשטרתי שחוסל, מנע את אחד מאותם החיסולים שהיו מרעידים את עולם הפשע בדרום. אלירן חובב, יד ימינו של שלמה, היה על הכוונת - ורומן, כך מתברר, הצליח לסכל את החיסול. במשטרה עדיין סבורים כי מי שחיסל את הסוכן לאחר שעלו עליו הם אנשיו של לביא.

בזמן שרומן פעל כסוכן סמוי בארגונו של לביא מטעם ימ"ר מרכז, הופעל סוכן אחר בתוך הארגון מטעם ימ"ר לכיש - והוא זה שהביא למעצרם של האחים לביא.

"הם טוענים שהם נרדפים על ידי המשטרה, שמחפשת אותם בכל אירוע פלילי שמרחש באזורם. הם אומרים שמתנכלים להם באופן אישי, שהמשטרה הופכת אותם לשעיר לעזאזל, ובחודשים האחרונים הם נעצרים על כל פרשה כמעט - אבל בסופו של דבר לא מוגש נגדם אפילו כתב אישום. כל נחקר שמגיע למשטרה, ישר המשטרה מציעה לו לפתוח את הפה על משפחת לביא בלי שום קשר במה הוא חשוד, העיקר להפיל את משפחת לביא", אומרים בסביבתם של בני המשפחה.

(עדכון ראשון: 13:24)

שיחה בין חייליו של שלום דומרני על מאבקי שליטה מול "הכנופיה הגרוזינית" באשדוד. מערכת וואלה! NEWS
בעל ברית מאחורי הסורגים. שלום דומרני/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully