וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שנה בלי סיני: המטה ללוחמה בטרור מחדד אזהרות מסע לחגים

11.9.2017 / 12:21

במטה שבו וחידדו כי קיימות אזהרות מסע בנוגע לחצי האי סיני, ירדן וטורקיה, לצד הצורך להגביר ערנות במדינות צפון ומערב אירופה בשל פעילות המדינה האסלאמית. במטה הדגישו כי לא מדובר באזהרות חדשות וכי הן מבוססות על תמונת המצב המודיעינית העולמית

גמל בסיני. הרמן לנניה, לשכת העיתונות הממשלתית
אזהרת מסע חמורה. חצי האי סיני/לשכת העיתונות הממשלתית, הרמן לנניה

אזהרות מסע לקראת חגי תשרי:

- המטרה ללוחמה בטרור מחדד את אזהרות המסע לקראת עונת הנסיעות הקרבה
- במטה הדגישו כי לא מדובר באזהרות חדשות, וכי הן מבוססות על תמונת מצב עדכנית
- בין האזהרות החמורות: חצי האי סיני, ירדן וטורקיה

כשבוע לפני ראש השנה וחופשות חגי תשרי, המטה ללוחמה בטרור מחדד היום (שני) את רשימת אזהרות המסע לישראלים המתכננים לבלות את החגים מעבר לים. בהודעת המטה צוין כי אין מדובר בפרסום אזהרות מסע חדשות, אלא בשיקוף תמונת המצב העדכנית. האזהרות הבולטות נוגעות למדינות מוסלמיות שלגביהן קיימת כבר אזהרת מסע – טורקיה, מצרים וירדן – זאת בעיקר בשל איומי ארגוני הטרור וכן ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) המנהל מלחמת הישרדות מול כוחות הקואליציה בעיראק ובסוריה.

בהקשר זה, במטה ציינו כי יש לגלות ערנות גם במדינות צפון ומערב אירופה, זאת על רקע הפיגועים האחרונים שביצע הארגון במדינות אלו. במטה קראו להגביר את תשומת הלב בנוגע לשהייה במוקדים אזרחיים הומי אדם, דוגמת אלו שמהווים יעדים לפיגועים, ובכלל זה – מוקדי תיירות, בעיקר במהלך חגים, אצטדיוני ספורט, אתרי תרבות כדוגמת מוזיאונים, מרכזי קניות ובילוי, בתי מלון, שדות תעופה ויעדי תחבורה ציבורית. אזהרות אלו מתבססות על אופיין של הפעולות שנקטו אנשי הארגון בפיגועים שבוצעו, בהם פיגועי דריסה, ירי והפעלת מטענים.

עוד בוואלה! NEWS:
נחשולי ענק ומעשי ביזה: "אירמה" משתוללת ברחבי פלורידה
"נתניהו הוא היטלר": מחאה נגד ראש הממשלה בביקורו בארגנטינה
עופות פלמינגו, דורבנים ונמרים: הפליטים הצבעוניים מ"אירמה"

חופשה בעקבה. יוסי פישר, מערכת וואלה! NEWS
להסתפק בתמונות. עקבה, ירדן/מערכת וואלה! NEWS, יוסי פישר

בהודעת המטה שבו והדגישו כי קיימת אזהרת מסע חמורה לקראת יציאה לחצי האי סיני, שם התרחש הפיגוע המשמעותי האחרון ביעד תיירותי בפסח 2017, במנזר סטנה קתרינה "אזהרת המסע לסיני של המטה ללוט"ר הינה ברמת האיום החמורה ביותר וההמלצה לצידה הינה להימנע בתוקף מכל ביקור, ולשוהים שם לצאת לאלתר". באשר לשאר חלקיה של מצרים, המלצת המטה היא להימנע מביקור במדינה.

חידוד נוסף נרשם לגבי טורקיה, שם נמשך האיום לפיגועים נגד יעדים תיירותיים מערביים ובכללם גם כנגד יעדים ישראליים ברחבי המדינה. "למרות מאמצי הסיכול והמניעה שמשקיעים הטורקים בהתמודדות מול כוונות הפיגוע של המדינה האסלאמית וגורמים נוספים, האיום במדינה עדיין גבוה", צוין בהודעת המטה.

שכונת זייטנבורנו, ממנה יצא המחבל מפיגוע הירי באיסטנבול, טורקיה. ינואר 2017. משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, משה שטיינמץ
זירת הפיגוע באיסטנבול, ינואר 2017/משה שטיינמץ , משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

האזהרות עליהן חזרו במטה ללוחמה בטרור מתווספות לאלו הקיימות מתוקף חוק איסור נסיעת ישראלים למדינות אויב, ולאלו שמפורטות באתר המטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully