וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכל מגה-פיגוע פלילי ליד בית ספר: פעילות הסוכן הסמוי שחוסל נחשפת

11.9.2017 / 18:30

אנטון רומן, שנמצא ירוי עשרות פעמים ברחובות, חדר לעומק הארגון של האחים לביא והציל את חייהם של עשרות בני אדם. הפגנות החרדים שימשו כיסוי לנטרול מטען - והמודיעין הועבר למפעילים ללא הרף. כעת, הותר לפרסום סיפור הסוכן שנשלח ל-40 משימות ושילם את המחיר הכבד מכל

האקדח שבו השתמשו לרצוח את הסוכן הסמוי/צילום: דוברות המשטרה, עריכה: יוסי אלטר

הירמוך 10 באשדוד אמור היה להתפוצץ על יושביו. מטען חבלה במשקל 1.5 ק"ג, שאליו הוצמדו עוד חמישה ק"ג של בלוני גז ורימוני רסס, אמור היה לא רק לזרוע הרס בבניין ולחסל את העבריין אלירן חובב, אלא להשליך ריקושטים לעבר בית הספר הסמוך שאליו מגיעים מדי יום מאות תלמידים.

ואולם, המטען לא התפוצץ, הפיגוע הפלילי סוכל, וחובב – בכיר בארגון הפשיעה של בני שלמה שעסק בכספי הארגון – נותר בחיים.

בחודש יוני נורה למוות מטווח אפס מי שמנע את פיצוץ הירמוך 10. היה זה אנטון רומן, סוכן סמוי שנשלח ליותר מ-40 משימות מטעם המשטרה. גופתו נמצאה עם עשרות קליעים בתוכה בשדה סמוך לאזור התעשייה ברחובות. בית המשפט התיר הבוקר (שני) לפרסום את דבר גבורתו של רומן, שהופעל כסוכן סמוי בין אנשי ארגון הפשיעה של האחים לביא והציל עשרות בני אדם – עד לסוף הטרגי.

רומן אנטון שנרצח לפני חודש ברחובות, 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
במרכז הפעילות - סיכול הפיגוע הפלילי באשדוד. אנטון רומן/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

הפעלתו של רומן נחשבה להצלחה כבירה, לאחר שימ"ר מרכז הצליח להכניס אותו לצמרת הארגון ולמנוע, פעם אחר פעם, חיסולים המזוהים עם הארגון של בני שלמה. עד עתה, לא ברור אם רומן שילם בחייו מאחר שנחשף על ידי אנשי הארגון, או מסיבה אחרת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הבניין שבו נמנע מגע פיגוע באשקלון 11.9.17. גוגל מפות, רויטרס
אמור היה להתפוצץ על יושביו. הירמוך 10 באשדוד/רויטרס, גוגל מפות
הבת ספר בו נמנע מגע פיגוע באשקלון 11.9.17. גוגל מפות, רויטרס
בית הספר הסמוך/רויטרס, גוגל מפות

במרכז פעילותו של רומן עמד סיכול הפיגוע הפלילי באשדוד. הוא דיווח למפעיליו על הכוונה להטמין את המטען בלובי של בניין המגורים והכווין אותם למקום שבו הוחבא, בחולות אשדוד. זאת, לאחר שבחן עם חבר נוסף מהארגון כמה צעדים יכולים השניים להתרחק מהמטען עד שיפעילו אותו – ומצאו ש-44 צעדים מספיקים.

באותם ימים יצאו לרחובות עשרות אלפי חרדים שהפגינו נגד הגיוס, וההפגנות באשדוד שיחקו לידי המשטרה. בלשי היחידה הסמויה איתרו את המטען תחת הסחת הדעת שיצרו ההפגנות, וחבלן עקר אותו מהחולות ונטרל אותו. אנשי ארגון לביא, המזוהה עם ארגון אברג'יל ופועל ברחובות, סברו כי המטען אותר בגלל ההפגנה והנוכחות המשטרתית המוגברת במקום.

אלפי חרדים משתתפים בחגיגות בירושלים לשחרורו של אברך שקיבל 24 אלף דולר לאחר שנאסר בגין עריקות. 24 באוגוסט 2017. דוד פרלמוטר, מערכת וואלה! NEWS
הפגנות החרדים נגד הגיוס/מערכת וואלה! NEWS, דוד פרלמוטר

ימים אחדים חלפו, ורומן כבר דיווח על ניסיון חיסול מתוכנן נוסף. הפעם, של בני שלמה עצמו. רומן נשלח עם עבריין נוסף לערוך סיור מקדים סביב ביתו של שלמה, ועל פי התכנית, היו אמורים המתנקשים להתחפש לשוטרי יס"מ, להגיע לביתו ולפתוח באש. ואולם, רומן הצליח לשכנע את הבכירים בארגון הפשיעה כי לא ניתן להוציא את התכנית לפועל משום שהבית מוקף מאבטחים ומצלמות, והחיכוך בין היס"מניקים המדומים למאבטחים יתרחש עוד לפני שיגיעו ליעד. תכנית נוספת עסקה בהצבת מארב שבו ירו לעבר השיירה של שלמה, אך המהלך סוכל על ידי המשטרה בעקבות המידע שהעביר רומן.

ניסיון חיסול נוסף היה של העבריין אבי עמר בירי מטווח קצר. המשטרה הצליחה, גם הפעם בזכות מידע מרומן, לנטרל את האקדח עוד לפני החיסול, וניידות שנשלחו לאזור גרמו לעבריינים לוותר על התכנית באותה עת.

יוסי עטר 10.9.17. רחובות היום, מערכת וואלה! NEWS
יוסי עטר, שחוסל במתחם הצימרים שלו/מערכת וואלה! NEWS, רחובות היום

אתמול פרסמה המשטרה כי פענחה את רצח יוסי עטר ברחובות, במתחם הצימרים שניהל. במקרה הזה, עלה מחקירת המשטרה בעקבות המידע של רומן כי אנשי ארגון לביא חשבו שעטר היה מעורב ברצח של אחד מאנשיהם, כמה שבועות קודם לכן.

רומן סיפק לא רק את המידע על הרצח, אלא גם את שמות הרוצחים, שיטות הפעולה שלהם ואף סיפר כי אחד מהמתנקשים נצמד לעטר וירה לעברו, אולם לאחר הקליע השני נוצר מעצור באקדח, מה שחייב את המתנקש השני לשלוף את אקדחו ולבצע את המשך משימת החיסול.

במשטרה, הצליחו להסתמך על עדויות מחזקות להפעלת הסוכן מה שהביא להגשת כתב האישום נגד בעלי תפקידים בארגון של האחים לביא.

האזינו לדיווח ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully