וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפנים וחוליות נ"ט: "הפלוגות האדומות" שידמו כוחות חיזבאללה

11.9.2017 / 7:59

יוצאי יחידות קרביות ידמו את לוחמי העלית של ארגוני הטרור בתרגילים שיבצעו החטיבות הסדירות בצה"ל, שקיבלו מכולות מיוחדות עם רובי קלצ'ניקוב, דגלים ואמצעים לדימוי מנהרות. "נפתח פער מול אויבינו"

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

(אמיר בוחבוט מדווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על תרגיל הגיס הצפוני של צה"ל)

צה"ל יחל לשלב באימוני זרוע היבשה בשנה הקרובה פלוגות "אדומות" שידמו כוחות של ארגוני חמאס וחיזבאללה ויתפקדו בשטח כחוליות משגרי רקטות, חוליות נ"ט וחוליות פיקוד – כך עולה מתדרוך שערך אתמול (ראשון) ראש חטיבת היבשה בצה"ל תת-אלוף עינב שלו.

את "הכוחות האדומים" ידמו בתרגילים ברמת החטיבה עובדי חברה אזרחית ששכר הצבא, המורכבת מלוחמים לשעבר. אלה ידמו פעילות של יחידת עילית של חיזבאללה על פי דפוסי פעולה שנקבעו על ידי קצין המודיעין של חטיבת היבשה סגן-אלוף ש'. בתרגילים ברמת הגדוד ומטה ידמו את תנועת אנשי חיזבאללה וחמאס כוחות מתוך היחידות עצמן, שייבחרו מראש למטרות "ביום אויב".

לפני כשבועיים, ב-28 באוגוסט, קיבלו החטיבות השונות בצה"ל 24 מכולות "אדומות" הכוללות ציוד מיוחד שיידמה את כוחות חיזבאללה וחמאס: מדים, רובי קלצ'ניקוב, דגלים, טילי נ"ט מדגם תואם לזה שבו משתמש חיזבאללה בסוריה, אמצעים לדימוי פתחי מנהרות ואמצעים להקמת מתחם לאימוני לש"ב (לוחמה בשטח בנוי, א"ב) בשטח פתוח, שזכו לכינוי "לש''ביות מתקפלות".

לקריאה נוספת בנושא
תקיפה רועשת בלב סוריה: המסר ששומר על הקווים האדומים של ישראל
מפקד חטיבה בתרגיל הגיס הצפוני: "מוכנים לכל תרחיש עם חיזבאללה"

מכולות אדומות של זרוע היבשה, המשמשות לוחמים המדמים פעילי חיזבאללה, ספטמבר 2017. דובר צה"ל
ציוד שישמש את "הפלוגות האדומות" באימונים חטיבתיים של זרוע היבשה/דובר צה"ל

לדברי תא"ל שלו, "תוך שעה יכולים הכוחות להקים לש"ביה ולהתאמן עליה ללא ירי, תוך דימוי האופן שבו נלחם חיזבאללה". עוד אמר שלו כי בתרגילים ישולבו "רחפנים אדומים" שנועדו להחדיר בכוחות המתאמנים בשטח את ההבנה ש"לאויב יש יכולת לעקוב אחריהם ביום וגם בלילה". זאת, לדבריו, במטרה להתאים את האיומים לאימונים.

שלו הסביר כי סביבת הלחימה משתנה וכוללת לוחמה תת-קרקעית לצד האתגר של איתור טילי נ"ט. "כשאתה מוסיף את איכות האימונים לנגמ"ש הנמר עם מעיל רוח; נמרה של חיל ההנדסה; טנקי מרכבה סימן 4 והתעצמות בתחומים נוספים אתה מבין ששנת 2018 תראה אחרת לגמרי באיכות האימונים ובטח בפערים שנפתח מול אויבינו", הוסיף.

מכולות אדומות של זרוע היבשה, המשמשות לוחמים המדמים פעילי חיזבאללה, ספטמבר 2017. דובר צה"ל
הדמייה בשטח של יחידות עילית של חיזבאללה. "המכולות האדומות"/דובר צה"ל

שילובם של כוחות ביום האויב החדשים נעשה כחלק מתכנית של מעבר מכמות לאיכות בתחום האימונים. בהתאם לכך החליט המטה הכללי להשקיע בתכנית רב-שנתית בעלות כוללת של 50 מיליון שקלים לרכישת סימולטורים לכוחות היבשה.

"אנחנו נראה בשנים הקרובות יותר כוחות מתאמנים על סימולטורים ופחות נוסעים בשטח בגלל עלויות הפעלת המנועים והאחזקה", אמר תא"ל שלו. בנוסף לכך, בתחילת שנת 2018 יחלו החטיבות הסדירות בצה"ל לשרת במתכונת חדשה שכוללת קיצור של תקופת הפעילות המבצעית בהשוואה לתקופות האימונים על פני השנה. זאת, במטרה להעלות את רמת הכשירות והמוכנות למלחמה בגזרות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully