וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: עשרות אלפים בעצרות תמיכה בנישואים חד-מיניים

לקראת משאל העם הלא מחייב בנושא, התאספו ראש הממשלה ויריבו באירועים שונים, שם הביעו תמיכה בשינוי החוק. "הגיע הזמן להרחיב את הזכויות שלהם", אמר ראש הממשלה. התוצאות צפויות רק בנובמבר, ואחריהן תיתכן הצבעה בפרלמנט

הפגנה למען נישואים חד-מיניים בסידני, אוסטרליה, 10 בספטמבר 2017. רויטרס
משאל העם לא מחייב. עצרת התמיכה בסידני, היום/רויטרס

מנהיגי המפלגות השונות באוסטרליה השתתפו היום (ראשון) בעצרת תמיכה בנישואים חד-מיניים, לקראת משאל העם בנושא שיתקיים ביום שלישי הקרוב. גם ראש הממשלה מלקולם טרנבול השתתף באירוע תמיכה, ונשא בו דברים. כ-20 אלף איש השתתפו בעצרת בסידני, לשם הגיע מנהיג האופוזיציה ביל שורטן.

ההצבעה תתקיים בדואר, ותוצאותיה צפויות להתפרסם בנובמבר. בשבוע שעבר דחה בית המשפט העליון של אוסטרליה שתי עתירות שהגישו מתנגדי נישואים חד-מיניים ואפשר את המשך ההצבעה. על אף שהתוצאות לא מחייבות, אם אכן יצביעו רוב האזרחים "כן", הפרלמנט צפוי לדון בכך ולהעביר תיקון לחוק.

ראש הממשלה כבר אמר בעבר כי יצביע בעד שינוי החוק, אולם עד היום הוא לא הופיע בקמפיין תמיכה. "לכך אורך חיי הציבוריים ניסיתי להבטיח כי זוגות חד-מיניים לא יופלו לרעה, אז מדוע שאותן זכויות לא יורחבו לתחום הנישואים?", שאל בעצרת במדינות ניו סאות' ווילס. הוא ציין כי 23 מדינת ברחבי העולם כבר אישרו נישואים חד-מיניים.

עוד ידיעות מהעולם
מתכוננים לגרוע מכל: הוריקן "אירמה" פגע באיים הדרומיים של פלורידה
נערה בצרפת הותקפה בידי חולדות במיטתה: "היא נמצאה ספוגה בדם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully