וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: המשטרה תחקור באזהרה את השר יובל שטייניץ בפרשת הצוללות

10.9.2017 / 17:28

אחרי מעצר מקורביו, במשטרה מנסים לעקוב אחר התרומות שניתנו לשטייניץ בפריימריז, ואת המינויים במשרד האנרגיה לאחר הבחירות, במסגרת ערוץ חקירה נוסף בפרשה, הנוגע למתווה הגז. עד כה אישר היועמ"ש לזמן את שטייניץ רק לעדות פתוחה, אך במשרד המשפטים מתנהלים דיונים בנושא

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: יוסי אלטר

פרשת הצוללות - כל העדכונים:

- מעצר יועציו של שטייניץ מעיד על כוונת החוקרים לקדם ערוץ חקירה בעניין מתווה הגז
- חלק מהנחקרים בפרשה: מקורבים לשר שטייניץ, אחד מהם מקורב למרכז הליכוד
- מקורבים לחשודים בפרשה: החוקרים מתמקדים במשק הגז כדי לגמד את תוצאות חקירת פרשת הצוללות

מעצר יועציו של שר האנרגיה והתשתיות יובל שטייניץ בימים האחרונים על רקע חקירת פרשת הצוללות, מצביע על מאמצי המשטרה לקדם ערוץ חקירה העוסק במתווה הגז בפרשה. חלק מהנחקרים הם מקורבים לאנשי מרכז הליכוד, ושורת מקורבים לשר שטייניץ עצמו.

בהקשר זה, במשטרה מנסים בין השאר לעקוב אחר רשימת התרומות שניתנו לשר שטייניץ במהלך הפריימריז במפלגתו, וכן את רשימת המינויים שבוצעו במשרד האנרגיה לאחר הבחירות האחרונות, ולקשר בין הדברים לבין אישור המתווה. עד כה אישר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לזמן את שטייניץ רק לעדות פתוחה. יחד עם זאת, ההערכה היא כי העדות תהפוך לחקירה באזהרה.

בדיונים פנימיים שנערכים בימים האחרונים במשרד המשפטים טרם התקבלה החלטה סופית האם להסתפק בעדות פתוחה של השר שטייניץ או לזמנו לחקירה תחת אזהרה. במהלך היום (ראשון) המשטרה חקרה שני אישים מרכזיים. הראשון, גורם בכיר במרכז הליכוד הנחשב למקורבו של שטייניץ. הנחקר הנוסף הוא פעיל הנחשב למקורבו של השר. חקירתם של השניים עוסקת בסוגיות שעלו בעקבות מערכת הבחירות האחרונה.

לקריאה נוספת:
פרשת הצוללות: שני מקורבים נוספים לשר שטייניץ נחקרו בלהב 433
פרשת הצוללות: מעצר ראש הסגל של נתניהו לשעבר הוארך ב-5 ימים
בצל המעצרים בתיק הצוללות: עד המדינה מיקי גנור פונה לבית החולים

יובל שטייניץ בביקורו של טראמפ ביד ושם 23 במאי 2017. נועם מושקוביץ
היועמ"ש אישר לזמן לעדות פתוחה. השר שטייניץ/נועם מושקוביץ

מקורבים לחשודים בפרשה טוענים כי החוקרים מתמקדים כעת במשרד האנרגיה ומשק הגז, כדי לגמד את תוצאות חקירת פרשת הצוללות. לדבריהם, העובדה שכמה בכירים בפרשה שוחררו לבתיהם, לרבות פרקליטו ובן דודו של ראש הממשלה, עו"ד דוד שמרון, מעידה על כך.

דוד שרן חשוד בפרשת הצוללות בהארכת מעצר בבית משפט השלום ראשון לציון, 7 בספטמבר 2017. מאצ'י הוף
דוד שרן בבית המשפט בשבוע שעבר/מאצ'י הוף

בתוך כך, מעצרו של דוד שרן, ששימש בעבר ראש המטה של שטייניץ במשרד האוצר - וכן היה ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו - הוארך ביום חמישי האחרון בחמישה ימים. גם מעצרו של היועץ האסטרטגי צחי ליבר, חברו של שטייניץ, הוארך במספר ימים זהה בבית משפט השלום בראשון לציון. חשוד נוסף בפרשה, תת-אלוף (במיל') אבריאל בר-יוסף, כיהן בעבר כמזכיר ועדת חוץ וביטחון בעת ששטייניץ כיהן כיו"ר הוועדה.

שרן חשוד בקבלת שוחד מעד המדינה מיקי גנור באמצעות אדם שלישי המוכר כלוביסט ויועץ פוליטי. על פי החשד, גנור שכר לכאורה באמצעות חוזים פיקטיביים את האיש כדי שייעץ בחברת "טיסנקרופ", אך בסופו של דבר העסקה הייתה מסלול להעברת כספים לשרן, כדי שיפעל בתוך המשרד כדי לקדם את עניינה של "טיסנקרופ" במכרזי הצוללות והספינות, ואת מפעל האמוניה שאמור לקום בעקבות סגירת מכל האמוניה בצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully