וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה תיקון לנשמה": 17 שנות מאסר לרב שהורשע בעבירות מין בשלוש אחיות

10.9.2017 / 10:42

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר את העונש במסגרת הסדר טיעון שבו הושמטה עבירת האונס. לפי כתב האישום המקורי, הרב טען בפני האחיות כי עבירות המין הן "תיקון לגלגול הקודם", "מצווה כדי לרפא מחלות" ו"טיפול בבעיות כפייתיות"

האם קו טלפון של ש"ס מגייס כספים בשבת?. ShutterStock
הרב הודה בחלק מהמעשים המיוחסים לו וישלם 145 אלף שקל למתלוננות/ShutterStock

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) 17 שנות מאסר על משגיח ישיבה מוכר בעולם החרדי, שהואשם בביצוע עבירות מין חמורות נוספות בשלוש קטינות אחיות, קרובות משפחתו. גזר הדין ניתן לאחר שהנאשם הודה במסגרת הסדר טיעון בחלק מהעבירות המיוחסות לו. בחודש אפריל האחרון נחתם עמו הסדר טיעון, שבמסגרתו הפרקליטות הגבילה את עצמה לטעון לעונש של 18 שנות מאסר. לפי ההסכם, הרב הסכים לפצות את המתלוננות בסך כולל של 145 אלף שקלים.

נגד הרב, ששמו נאסר לפרסום בגלל קרבתו המשפחתית למתלוננות, גילן ואופיין המחריד של העבירות, הוגש במאי 2016 כתב אישום חריג בחומרתו, הכולל התייחסות לכמות גדולה מאוד של עבירות מין מהמדרג הגבוה. אלא שבהסדר הטיעון הושמטו חלק מתיאורי המקרים, כמו גם סעיפי אישום מרכזיים, ובהם סעיף האונס. לפי כתב האישום המקורי, הרב, שכיהן כמשגיח בישיבה חרדית באזור ירושלים, עשה שימוש בסמכותו הרוחנית ובקרבה המשפחתית, כדי לבצע את העבירות שבהן הואשם. הרב יוצג על ידי עו"ד יהודה פריד.

לפי כתב האישום המקורי, הרב ניצל את תחושת החובה של א', שהייתה קטינה בעת שהחלו המעשים והיום היא בת 28, שלמשפחתה העניק סיוע כלכלי. הוא אף ניצל לכאורה את הידע התורני שברשותו, כדי לטעון כי קיום יחסי מין עמה הם בגדר מצווה וכי הם יסייעו לו להירפא ממחלותיו. בנוסף לכן טען כביכול הנאשם כי "המעשים המיניים הכרחיים ל'תיקון' הקלקול בנשמתה של א' מגלגולה הקודם". את העבירות החל לבצע כשהייתה בת שש בלבד, והן החמירו עם השנים.

רק בקיץ 2013 נפסק הקשר בין השניים, וזאת לאחר שא' למדה מפי אחותה הקטנה, כי גם היא נפגעה מינית מהנאשם. המעשים באחות הנוספת, ב' בת ה-30, החלו כשהייתה בת שבע. לפי כתב האישום, הם נעשו בתואנות שווא כי על הנאשם לטפל בבעיית כפייתיות שממנה סבלה הילדה. עוד צוין כי הוא טען שעליו להדריך אותה לקראת חיי הנישואים. הנאשם חזר לכאורה על מעשיו גם בג', האחות הקטנה מבין השלוש, בת 24, כשהוא מתבסס על אותם נימוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully