וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: שני מקורבים נוספים לשר שטייניץ נחקרו בלהב 433

לאחר אבריאל בר יוסף, ראש לשכתו לשעבר דוד שרן ומקורביו נתן מור וצחי ליבר - נחקרו בפרשה עוד מקורב וכן עוד יועץ בכיר לשעבר לשר האנרגיה, שלפי שעה אינו חשוד. שמותיהם עלו בחקירות מקורבי השר, בחשד לקבלת שוחד לטובת קידום עסקה עם טיסנקרופ, שאותה ייצג מיקי גנור

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אריאל תמרין ושניר דבוש

איש עסקים שמקורב לשר האנרגיה, יובל שטייניץ, וכן יועץ בכיר לשעבר שעבד עמו, נחקרו הבוקר (ראשון) בפרשת הצוללות במשרדי יחידת להב 433 בלוד. התקדמות החקירה והמעצרים בפרשה, בעיקר בשבוע שעבר, חשפו מכנה משותף - קשרים עם השר שטייניץ, שבשלב זה אינו נחשב לחשוד בפרשה. שמותיהם של איש העסקים והיועץ הבכיר שנחקרו הבוקר, עלו בעקבות חקירות מקורביו של שטייניץ, בחשד לקבלת שוחד ממיקי גנור בעבור קידום עסקה למכירת כלי שיט לאבטחת אסדות הגז של חברת טיסנקרופ, שאותה ייצג גנור.

יובל שטייניץ בביקורו של טראמפ ביד ושם 23 במאי 2017. נועם מושקוביץ
מקורביו נחקרים בזה אחר זה. שטייניץ/נועם מושקוביץ

מעצרו של דוד שרן, ששימש בעבר ראש המטה של שטייניץ במשרד האוצר - וכן היה ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו - הוארך ביום חמישי האחרון בחמישה ימים. גם נעצרו של היועץ האסטרטגי צחי ליבר, חברו של שטייניץ, הוארך במספר ימים זהה בבית משפט השלום בראשון לציון. חשוד נוסף בפרשה, תת-אלוף (במיל') אבריאל בר-יוסף, כיהן בעבר כמזכיר ועדת חוץ וביטחון בעת ששטייניץ כיהן כיו"ר הוועדה.

שרן חשוד בקבלת שוחד מעד המדינה מיקי גנור באמצעות אדם שלישי המוכר כלוביסט ויועץ פוליטי. על פי החשד, גנור שכר לכאורה באמצעות חוזים פיקטיביים את האיש כדי שייעץ בחברת "טיסנקרופ", אך בסופו של דבר העסקה הייתה מסלול להעברת כספים לשרן, כדי שיפעל בתוך המשרד כדי לקדם את עניינה של "טיסנקרופ" במכרזי הצוללות והספינות, ואת מפעל האמוניה שאמור לקום בעקבות סגירת מכל האמוניה בצפון.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמו של שרן נקשר לא רק לשר שטייניץ, אלא גם לראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא כיהן כמנהל לשכתו של נתניהו בשנים 2014 עד 2016, ובשנה שעברה אף נאמר כי ימונה לתפקיד מזכיר הממשלה – אך המינוי בוטל לאחר זמן קצר. בעקבות ביטול המינוי התפטר שרן מתפקידו ושב לעבודתו בחברת קצא"א (קו צינור אילת אשקלון), שם עבד לפני כניסתו ללשכת נתניהו ואחרי העסקתו אצל שטייניץ.

גם ליבר, חברו הקרוב של שר האנרגיה, חשוד שתיווך בשוחד. כמו כן, על פי החשד, חשבוניות שניפק לגנור במסגרת ייעוץ תקשורתי שימשו למעשה לכיסוי כספי השוחד שהועברו לשרן. מעצרו של מור, שותפו של ליבר, הוארך גם הוא בארבעה ימים – וגם הוא חשוד בתיווך בשוחד ובהוצאת חשבוניות מזויפות. השניים עוכבו בנמל התעופה בן גוריון ולאחר מכן עוכבו לחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully