וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות סוכן סמוי: האחים לביא נעצרו בחשד להזמנת חיסולים

10.9.2017 / 18:04

המשטרה עצרה את שני ראשי ארגון הפשיעה עם 45 חשודים נוספים, שעסקו לכאורה בסחר בסמים, באמצעי לחימה ובעבירות אלימות. הפשיטה הייתה יריית הסיום של מבצע "סוכן איש הברזל", שבמסגרתו הופעל הסוכן. מעצרם של ראשי הארגון הוארך בשבוע

צילום: שי מכלוף, עריכה: תום זואילי

שני ראשי ארגון הפשיעה לביא, עמוס ואופיר לביא, ו-45 עבריינים נוספים נעצרו הבוקר (ראשון) בזכות עבודתו המאומצת של סוכן משטרתי סמוי. השניים חשודים כי הזמינו חיסולים, ועשרות העצורים הנוספים חשודים בעבירות של סחר בסמים, סחר באמל"ח ואלימות. בית משפט השלום באשקלון האריך את מעצרם של השניים בשבוע.

הלילה, בטקס במעמדו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, נחשף הסוכן המשטרתי ותודרכו כוחות ובהם 250 שוטרים. יחד עם בלשים ולוחמים של המשטרה, חלקם מלווים בכלבים, בוצע גל מעצרים נרחב בדרום הארץ.

המשטרה פרסה מחסומים בכניסה לבאר שבע בעקבות התרעה ביטחונית,  24 באוגוסט 2016. בני בן סימון
הסוכן נחשף במהלך טקס בראשות המפכ"ל/בני בן סימון
העבריינים אופיר ועמוס לביא. דייב בויימוביץ'
צילום מסך, עיבוד תמונה
אופיר ועמוס לביא/עיבוד תמונה, דייב בויימוביץ' צילום מסך

במהלך טקס חשיפת המבצע, שנקרא "סוכן איש הברזל", ציין מפקד מחוז הדרום במשטרה ניצב דוד ביתן כי "זאת הפעלה חריגה בעוצמתה ובהיקפה לנוכח טיבם של החשודים המופללים. אנו כמשטרה רואים חשיבות בהעלאת תחושת הביטחון של האזרח הנורמטיבי ובקיומה של סביבה בטוחה יותר עבור אותו האזרח".

במהלך פעילותו בחודשים האחרונים, הצליח הסוכן לרכוש מידיהם של סוחרי סמים כמות רבה של סמים כמו הרואין, קוקאין, הידרו ואף אלפי בולי אל.אס.די. כמו כן, רכש גם אמצעי לחימה שונים כמו אקדחים ומטען חבלה. בנוסף, הצליח לאסוף ראיות מפלילות על מהחשודים בעבירות אלימות קשה. במהלך הפעלתו זיהו מפעיליו במשטרה את הפוטנציאל הגלום בסוכן ולכן, הפך בתיאום עם הגורמים הרלוונטיים לעד מדינה.

(עדכון ראשון: 8:08)

  • עוד באותו נושא:
  • סמים
  • אמל"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully