וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר החשמל בעזה: חמאס רכש במפתיע 30 מיליון ליטר סולר ממצרים

10.9.2017 / 7:35

אחרי שהתעקש במשך חודשים כי הרשות הפלסטינית צריכה לשלם עבור החשמל לתושבי הרצועה, הארגון החליט לממן סולר מתקציבו. בחמאס חוששים ממחאה חברתית נגד הארגון ברצועה. עלות הרכישה: כ-90 מיליון שקלים

צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: ניר חן

רכש הסולר של חמאס - כל הפרטים

- חמאס קנה 30 מיליון ליטר סולר ממצרים
- חרף משבר החשמל ברצועה, בארגון התעקשו עד כה שהרשות תממן את העלויות
- כעת בעזה, ברוב האזורים החיבור לחשמל מתאפשר במשך 6 שעות ביממה
- עלות הרכישה לחמאס: 90 מיליון שקלים

חמאס רכש במפתיע בתקופה האחרונה כמות אדירה של סולר ממצרים ובכך מנסה להביא להגדלת כמות החשמל שמקבלים תושבי הרצועה. עד כה חמאס סירב לשלם עבור החשמל וטען כי הרשות הפלסטינית היא שאחראית לכך. לפני כמה חודשים הפחיתה הרשות את תשלומי החשמל שלה לישראל ובכך פחתה כמות החשמל שמקבלים תושבי עזה משש שעות לארבע ביממה, ולאחר מכן הפסקה בהזרמה של 12 שעות.

משבר חשמל בעזה 12 ביוני 2017. רויטרס
ברוב האזורים החשמל זורם 6 שעות ביום. עזה בחשיכה/רויטרס

במשך חודשים ארוכים התעקש חמאס כי הרשות הפלסטינית היא שצריכה להמשיך ולשלם את הכספים, על אף שבמקביל המשיך להוציא מיליוני דולרים על הוצאות הזרוע הצבאית שלו. כעת נראה שחמאס שקל מחדש את החלטתו ורק בימים האחרונים רכש 30 מיליון ליטר סולר בשווי של 90 מיליון שקלים. בימים האחרונים ברוב האזורים מתקבלת אספקת חשמל של שש שעות, מלבד אזורים יוצאי דופן.

הרשות הפחיתה כמות המשתווה ל-15 מיליון שקלים בכל חודש, כלומר כמות הדלק שחמאס רכש הינה פי שש מהכמות החודשית שהפחיתה הרשות. חמאס החליט לראשונה לממן מתקציבו פתרונות לבעיות תשתית שעלולות לגרום למצוקה אזרחית קשה, זאת מתוך חשש למחאה חברתית נגד הארגון, כפי שקרה בשנה האחרונה. בימים אלה מבקרת משלחת חמאס בראשות איסמעיל הניה בקהיר לשיחות עם ראשי המודיעין המצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully