וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא העם? צה"ל משיק מחנה גדנ"ע חדש בתשלום "סמלי" של 200 שקל

10.9.2017 / 11:28

צה"ל הודיע על פתיחת גדנ"ע ייעודי ליחידת עוקץ, שיארך 4 ימים ולא מהווה שלב ממיין. אלא שבהרשמה אליו, מובהר כי דרך הגדנ"ע ניתן לקבל זימון לגיבוש – וכי יש לשלם 200 שקל במזומן עבורו. צה"ל: "נשקול מחדש את נושא התשלום הסמלי"

חיפושים ברמת אביב אחרי נשאת מלחם. ראובן קסטרו
לוחמי עוקץ בפעילות/ראובן קסטרו

בשבוע האחרון הודיע צה"ל באתר הרשמי שלו, כי באוקטובר יתקיים לראשונה אימון גדנ"ע ייעודי ליחידת עוקץ. הגדנ"ע, כך נכתב, יארך ארבעה ימים, פתוח לכל מועמד לשירות ביטחון (מלש"ב) שמעוניין להירשם אליו ולא קשור כלל להליך המיון ליחידה – אלא שיש לשלם 200 שקלים, במזומן בלבד, ביום ההרשמה.

לפי מפקד הגדנ"ע, שהתראיין לכתבה באתר צה"ל, "הגדנ"ע יתקיים ארבעה ימים, ב-11-8.10, והוא מיועד לבעלי פרופיל 97 או 82, וללא סעיפים פוסלי לחימה ביחידות מיוחדות. הוא מיועד לנשים ולגברים, ואינו מוגדר כגדנ"ע ממיין - כלומר ללא מבחנים במהלכו וללא ניפויים".

קישור ההרשמה לגדנ"ע מוביל למסמך פשוט בפורמט "גוגל דוקס", אלא שבו הובהר כי דווקא קיים קשר ישיר בין המחנה למיונים ליחידה, וכי "העוברים בהצלחה את הגדנ"ע יזכו לקבל זימון לגיבוש מלש"ב לעוקץ". לסיכום, נכתב: "השתתפותך בגדנ"ע כרוכה בתשלום על סך 200 שקלים אותם יש לשלם במזומן ביום המיון".

טופס ההרשמה לגדנ"ע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יחידת עוקץ היא יחידת הכלבנים של צה"ל, ובמשימות ייעודיות היא נשלחת מלווה בכלבים. הליך המיונים אליה מתחיל בגיבוש ייעודי, עבור לוחמים שהתגייסו לחטיבת כפיר ועבור לוחמות שהתגייסו לגדוד קרקל. ניתן להירשם לגיבוש עוד בשלב הגדנ"ע של בתי הספר התיכונים – מחנה אימונים חינמי לחלוטין – שבו לכולם הזדמנות הרשמה שווה. לא ברור עבור מה דורש צה"ל 200 שקלים בגדנ"ע הייעודי ליחידה ומדוע דווקא במזומן.

מדובר צה"ל נמסר: "פתיחת גדנ"ע ליחידת עוקץ תבוצע לראשונה השנה בחודש אוקטובר, מתוך רצון להגדיל את חשיפת הנוער ליחידה זו. על מנת לאפשר הזדמנות שווה לכלל המלש"בים המעוניינים להשתתף בגדנ"ע, הוחלט בזרוע היבשה ובאגף כוח אדם לבחון מחדש את נושא התשלום הסמלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חיפושים ברמת אביב אחרי נשאת מלחם. ראובן קסטרו
חיפושים ברמת אביב אחרי נשאת מלחם/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully