וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליטיקאים זועמים על יאיר נתניהו: "קיבל חיבוק מהקו קלוקס קלאן"

9.9.2017 / 21:08

אישים רבים גינו את הפוסט של יאיר נתניהו בן ה-25, שקיבל תמיכה ממנהיג הארגון הניאו נאצי, ובו קריקטורה אנטישמית. "זה מה שהילד שומע בבית? מה זה, גנטיקה או מחלת רוח עצמונית?", כתב ראש הממשלה לשעבר ברק

הפוסט של יאיר נתניהו עורר סערה - עדכונים אחרונים

- בנו של ראש הממשלה פרסם בפייסבוק קריקטורה שכינה "שרשרת המזון"
- בציור נראים בין היתר המיליארדר סורוס, איש לטאה, דמות שמזכירה ציורי יהודים בתקופה הנאצית
- בהמשך השרשרת, לשיטת נתניהו הבן, נראים אהוד ברק, אלדד יניב ומני נפתלי
- ראש ה-KKK לשעבר, דייויד דיוק, שיתף את הפוסט של נתניהו בהבעת תמיכה
- ברק הגיב: "לממן לו פסיכיאטר במקום מאבטח ונהג"

פוליטיקאים ואישים גינו הערב (שבת) את הפוסט שפרסם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, ובו מוצגת "שרשרת" שבה המיליארדר היהודי-אמריקני ג'ורג' סורוס מוביל בחכה לטאה, שמובילה דמות המזכירה איורי יהודיים בביטאונים נאציים-אנטישמיים, שמובילה את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, את מוביל ההפגנות בפתח תקווה אלדד יניב ואת אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי. מי שהביע תמיכה בפוסט של נתניהו הבן הוא דיוויד דיוק, ראש ארגון הימין הקיצוני הקו קלוקס קלאן לשעבר, כששיתף את הכתבה בעניין.

בתגובה לפוסט, צייץ ברק: "זה מה שהילד שומע בבית? מה זה, גנטיקה או מחלת רוח עצמונית? לא משנה. בכל מקרה כדאי מאוד שנממן לו פסיכיאטר, ולא אבטחה ונהג צמוד".

יאיר נתניהו הגיב לכך בעמוד הפייסבוק שלו, וכתב: "אני מקווה שאהוד ברח לא צייץ עלי ממקום מושבו בבוסטון(בין עסקה מפוקפקת אחת לשנייה) שהוא שיכור מוויסקי (כמו שזכור לי היטב ). הגיע הזמן לגריאטר אהוד" (השגיאות במקור).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקריקטורה ששיתף נתניהו הבן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקריקטורה האנטישמית המקורית/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר כי זהו "יום עצוב במיוחד לכל עם ישראל כשמבית ראש הממשלה של מדינת היהודים יוצאת קריקטורה שראש ה-kkk מסכים לה". יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, גינה גם הוא ואמר: "כל יהודי צריך לחוש חלחלה ובושה מכך שקריטורה סטייל דר שטירמר יצאה ממעון ראש הממשלה הישראלי ומקבלת חיבוק מגדול האנטישמים. למחוק, להתנצל ולגנות".

חברת הקואליציה רחל עזריה (כולנו) התנערה גם היא מהפוסט, וכתבה: "זה לא קשור לימין או שמאל. לא מעלים קריקטורה כזאת. בטח לא בן של ראש ממשלת ישראל. יאיר תוריד את הסטטוס".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), אמרה: "את הבושה האמיתית על הפוסט שהעלה נתניהו הצעיר, צריכים לחוש הוריו. זה בית הגידול - שנאה, הסתה, פלגנות וסימון אינסופי של אויבים מבית ומחוץ. היום נחצו כל הקווים ברחוב בלפור.
החיבור לדר שטירמר, העובדה שמנהיג ה-KKK חיבק את הפוסט, מעידה על תפיסת עולמו המעוותת של נתניהו הצעיר.
נתניהו סימן למעשה מטרה על מצחם של 3 אנשים, אחד מהם שר ביטחון לשעבר אשר היה ראוי שיאיר 'הון' יצדיע לו לאור תרומתו לבטחון המדינה. יאיר נתניהו מתנהג כמי שכולם 'חייבים' לו - לקח ולא נתן דבר חזרה למדינה. אם זאת דרכו של יאיר להסיט את האש שנבעה מתגובה על מעשי הוריו, הרי שמדובר בהשתלחות מסוכנת ואלימה המסמנת את המצולמים כיעד לחיסול, לא פחות".

בשבועות האחרונים יאיר נתניהו, שידוע כמחזיק בדעות ימניות קיצוניות, הולך ומחריף את התבטאויותיו בפייסבוק. בחודש שעבר, אחרי ההפגנות הנאו נאציות בשארלוטסוויל, וירגיניה, מקורבים לראש הממשלה נאלצו להתנער מפוסט שכתב בנושא, ובו טען שהנאו-נאצים בארצות הברית הם "זן נכחד" והזהיר מעליית "בריוני" השמאל הרדיקלי בארצות הברית ש"הולכים ומתחזקים והופכים לדומיננטיים מאוד באוניברסיטאות ובחיים הציבוריים בארצות הברית".

בתגובה לפרסום הדברים בעיתון "הארץ", הגיב יאיר נתניהו לנושא בפוסט נוסף. "חחחחח עיתון 'הארץ' האנטישמי שמוחזק בבעלות של כ-25% של תאגיד החדשות הנאצי לשעבר 'דומון שאוברג' שהיה אחראי על הפצת תעמולה נאצית בשואה ובעליו הנוכחי היה בהיטלר יוגנד מטיף לי על אנטישמיות. בתמונה למטה - ג'פרי גולדברג, עיתונאי שמאל אמריקני המקורב מאוד לאובמה, מחווה את דעות על עיתון 'הארץ'. ברק רביד תחזור לעשות את מה שאתה יודע הכי טוב ללקק לאהוד ברק, ושחרר אותי", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully