וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירמה" מתקדמת לפלורידה והפוסט של יאיר נתניהו | כותרות השבת

סופת ההוריקן הגדולה מתקרבת לחופי ארצות הברית, במקסיקו פועלים מסביב לשעון בחיפוש אחר ניצולים ברעש האדמה שפקד את המדינה, בנו של ראש הממשלה פרסם קריקטורה בניחוח אנטישמי שעוררה סערה ברשת - והשיחה בין סעודיה וקטאר, שרק החמירה את המשבר. אלה היו כותרות סוף השבוע

אירמה פגעה בקובה בדרכה לארה"ב: יותר מ-5 מיליון הונחו להתפנות

יותר מ-20 מיליון איש חיים בפלורידה, ולפי התחזיות האחרונות בארצות הברית, כולם צפויים להיות מושפעים במידה מסוימת מהוריקן "אירמה", הצפוי לחצות את המדינה כולה מהקצה הדרומי של ארצות הברית ועד לגבולה הצפוני, עם מדינת ג'ורג'יה – שגם בה מצב חירום. 5.6 מיליון איש, שהם רבע מאוכלוסיית פלורידה, קיבלו הוראה היום (שבת) להתפנות מבתיהם.

עד כה לפחות 21 בני אדם נהרגו בעקבות "אירמה" והיא מתקרבת בקצב של 297-260 קמ"ש לחופי פלורידה, שם היא צפויה להכות ביום ראשון בשעות הבוקר. הסופה נחלשה אמש לדרגה 4, לאחר שכבר הכתה בעוצמה רבה באיים הקריביים, אך התחזקה בשנית לדרגה 5 לקראת הבוקר ופגעה בחופי קובה, שם גרמה להצפות.

רעידת אדמה במקסיקו: מאמצים לאתר ניצולים

כוחות החילוץ וההצלה במקסיקו פועלים מסביב לשעון בניסיון למצוא ניצולים לאחר רעידת האדמה שהכתה אמש במדינה. הרעש הורגש ברצועת החוף הדרומית במחוז אואחקה בעוצמה 8.1. עד כה ידוע על לפחות 61 בני אדם שנהרגו בעקבות רעידת האדמה שנחשבת לחזקה ביותר שידעה המדינה במאה השנים האחרונות.

הרשויות מעריכות כי מספר ההרוגים צפוי לעלות, זאת עם התקדמות כוחות ההצלה בעבודתם. הן אף הזהירו כי תוך 24 שעות עלולה להתרחש רעידת משנה נוספת, כתוצאה מזו שפקדה את המדינה אמש.

ח"כ אוחנה: "השמאל לא ייבנה מהחמגשיות, מחטטים בחיי נתניהו"

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) התייצב היום להגנה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל רעייתו שרה באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, בעקבות הודעת היועץ המשפטי לממשלה אתמול כי יגיש נגדה כתב אישום בכפוף לשימוע בגין קבלת דבר במרמה בשל "פרשת המעונות" ואמר כי מתנהלת נגדם רדיפה. לדברי אוחנה, "די מביך שכך מבקש השמאל לזכות בשלטון ובאהדת העם: חיטוט בלתי פוסק בנבכי הנבכים של חייהם האישיים של בני משפחת נתניהו, במקום בהצגת אלטרנטיבה אידאולוגית לדרכנו. השמאל לא יבנה מהחמגשיות".

הוא הוסיף כי הזכות להליך שימוע במסגרת כתב האישום אינה רק דבר טכני וכי היא "הרבה פעמים מביאה לכך שלא יוגש כתב אישום בסופו של דבר". עוד אמר אוחנה כי "מדובר על חקירה אחת מתוך שבע חקירות שהיו בזמנו, אני רוצה להגיד ההר הוליד עכבר". לדבריו, "כל ראש ממשלה אם היו נוברים בחייו האישים, היו מגיעים לדברים חמורים הרבה הרבה יותר מנתניהו. ראש הממשלה הוא אדם ישר, למיטב ידיעתי, גם רעייתו אבל פגשתי אותה חמש פעמים בחיי".

העימות החריף של טראמפ עם בכירי מפלגתו על סיוע לנפגעי ההוריקן

בזמן שבארצות הברית עוסקים בהתקדמות הוריקן "אירמה" ובהיערכות לקראת הגעתו, אישר אמש הקונגרס האמריקני חבילת סיוע בגובה 15 מיליארד דולר לנפגעי ההוריקן הקודם "הארווי", שפגע בטקסס לפני שבועיים. אלא שמאחורי הפעולה המהירה והיעילה של הקונגרס מסתתר עימות חריף בין הנשיא דונלד טראמפ לבכירי המפלגה שלו. 316 חברי בית הנבחרים תמכו בהצעה ו-90 התנגדו, כולם מהמפלגה הרפובליקנית. הסנאט אישר אף הוא את ההצעה ברוב של 80 מול 17, כשגם הפעם כל המתנגדים היו מהצד הרפובליקני.

הקרע בין טראמפ למפלגתו הולך ומחריף בחודשים האחרונים, ובשבוע האחרון נרשמה התנגשות משמעותית בין טראמפ ובין יושב ראש בית הנבחרים פול ראיין לגבי תקרת החוב, אחד הנושאים הכלכליים הרגישים והסבוכים ביותר בארצות הברית. ראיין הצהיר כי הוא מעוניין להגיע עם הדמוקרטים להסכמה על העלאת תקרת החוב לתקופה של 18 חודשים, באופן שיאפשר את המשך פעולת הממשל לתקופה ארוכה ויקנה יציבות למערכת הכלכלית בארצות הברית עד לאחר בחירות אמצע הקדנציה בשנה הבאה, אך הדמוקרטים סירבו והסכימו לשלושה חודשי הארכה בלבד, הצעה אותה כינה ראיין "מגוחכת ומבישה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מנהיגי סעודיה וקטאר שוחחו על המשבר - אך זה רק החריף

יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן שוחח הלילה עם אמיר קטאר תמים בן חמד א-ת'אני לראשונה מאז פרוץ המשבר בין המדינות. בהודעת סוכנות הידיעות הסעודית נמסר כי אמיר קטאר הביע את רצונו לדון בדרישותיהן של ארבע המדינות הערביות שהחרימו את הנסיכות, אך כעבור כמה שעות פורסמה הודעה חדשה שלפיה לא יתקיים כל דו-שיח בין הצדיים אחרי שהתקשורת הקטארית "עיוותה את תוכן השיחה".

לפי הודעת סוכנות הידיעות הסעודית, בשיחה הראשונה הפומבית הראשונה בין הצדדים, שסימנה פריצת דרך אפשרית במשבר, הביע א-ת'אני נכונות לשבת לשולחן המשא ומתן "כדי להבטיח את האינטרסים של כל הצדדים". עוד נמסר כי "ההודעה על פרטי המשא ומתן תצא לאחר שתסכם ערב הסעודית את התנאים עם שאר המדינות המחרימות, וכי השיחה התקיימה לבקשת אמיר קטאר"

בני 20 ו-21 נפצעו קשה בתאונות דרכים בכביש 2 ליד חדרה ובאילת

צעיר בן 21 נפצע הלילה בתאונת דרכים כשכלי רכב פגע באופנועו בכביש 2 בסמוך לבית ינאי לכיוון צפון. שניים נוספים, בני 16 ו-30 נפצעו באורח בינוני. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו להם טיפול ראשוני ופינו אותם לבית החולים הלל יפה שבחדרה, כשהצעיר בן ה-21 סובל מפגיעה רב מערכתית, מורדם ומונשם.

מוקדם יותר אמש נפגע הולך רגל כבן 20 בתאונת דרכים ונפצע באורח קשה בדרך יותם באילת. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול ראשוני ופינה אותו לבית החולים יוספטל שבעיר כשהוא סובל מחבלת ראש.

אישה בת 60 טבעה בחוף טרומפלדור בתל אביב; מצבה אנוש

אישה בת 60 טבעה אתמול בחוף טרומפלדור בתל אביב. צוותי מרחב דן של מגן דוד אדום העניקו לה טיפול רפואי ראשוני, ביצעו בה החייאה ופינו אותה לבית החולים איכילוב בעיר כשהיא במצב אנוש.

ביום חמישי טבע גבר בן 57 בבריכה בקיבוץ בגליל העליון. חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום מרחב ירדן העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, לאחר שנמשה מהמים על ידי הנוכחים במקום. לאחר שהצליחו להשיב לו את הדופק, הוא פונה לבית החולים זיו בצפת במצב קשה.

יאיר נתניהו והקריקטורה בניחוח אנטישמי

נו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, פרסם אתמול (שישי) בעמוד הפייסבוק שלו קריקטורה בעלת מוטיבים אנטישמיים. באיור, המיליארדר היהודי-אמריקני ג'ורג' סורוס נראה מושך בחוטים של לטאה, שמושכת בחוטיה של דמות המזכירה איורי יהודיים בביטאונים נאציים-אנטישמיים, המושכת בחוטיו של ראש הממשלה אהוד ברק, של מוביל ההפגנות בפתח תקווה אלדד יניב ושל אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי.

נתניהו הבן שיתף את הקריקטורה שחתומה על ידי "מצנקש" - ראשי התיבות של דף פייסבוק ימני קיצוני בשם "ממים צפופים נגד קקיהומושיט שמאלני" - וכתב "שרשרת המזון". הקריקטורה מתייחסת לקריקטורה ניאו-נאצית שמראה כי יהודים הם צאצאים של "אנשי לטאה". מי שהביע תמיכה בפוסט של נתניהו הבן הוא דיוויד דיוק, ראש ארגון הימין הקיצוני הקו קלוקס קלאן לשעבר, כששיתף את הכתבה בעניין.

פוסט שהעלה יאיר נתניהו נגד מני נפתלי ואלדד יניב. צילום מסך מפייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
פוסט שהעלה יאיר נתניהו נגד מני נפתלי ואלדד יניב/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך מפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully