וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית הרצליה קנסה חסיד חב"ד שהציע להניח תפילין - וחזרה בה

8.9.2017 / 19:16

פקח מטעם העירייה קנס ב-750 שקל איש חב"ד שהקים דוכן ברחוב מרכזי בעיר, בטענה שהוא מפריע לסדר הציבורי. פרסום המקרה חולל סערה, וראש העירייה הודיע כי ניתן יהיה לבטל את הקנס: "אין לעירייה עניין נגד חסידות חב"ד"

צילום מסך

הקנס שניתן לחסיד חב"ד בהרצליה - כל הפרטים:

- עיריית הרצליה קנס חסיד חב"ד שהפעיל דוכן להנחת תפילין בעיר
- בדוח נכתב: "האיש הטריד עוברי אורח בזמן שביקש מהם להניח תפילין"
- רבו של החסיד: "לא עשינו שום דבר שונה ממה שאנחנו עושים כבר 34 שנים"
- המקרה עורר סערה, והעירייה חזרה בה תוך שעות

עיריית הרצליה קנסה הבוקר (שישי) אדם שהציע לעוברים והשבים ברחוב סוקולוב להניח תפילין, וביטלה את הקנס לאחר שהמקרה פורסם ועורר סערה ציבורית. בקנס, על סך 750 שקל, נכתב כי האיש, חסיד חב"ד, "התבקש מספר פעמים לפנות את השולחן עם התפילין אך לא הסכים להתקפל מהמקום, והטריד עוברי אורח בזמן שביקש מהם להניח תפילין".

"הנ"ל התבקש להציג תעודה מזהה אך סירב לכך", נכתב בדו"ח, "נאלצנו להזמין את הניידת על מנת שימסור את פרטיו", בהמשך הוסיף הפקח כי החסיד ביצע עבירה "בניגוד לחוק העזר להרצליה, מניעת מפגעים ושמירה על הסדר והניקיון".

התקרית עוררה סערה ברשתות החברתיות ועוררה תגובות נזעמות, ביניהן של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "לא מתקבל על הדעת במדינה יהודית. אפנה לעיריית הרצליה בדרישה לבטל את הקנס ולהעמיד את הפקח על טעותו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חסיד חב"ד עם העוברים והשבים, היום בהרצליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רבו של החסיד, הרב ישראל הלפרין, אמר בתגובה לקנס: "היינו כאן 34 שנים והנחנו תפילין לתושבים והכל באהבה מלי להפריע, כמו שחב"ד עושים בכל מקום בעולם, ורוב האנשים חילונים בלי כיפות. שום דבר לא היה שונה היום ממה שאנחנו עושים ב-34 השנים האחרונות. מה שנכתב בדוח הוא עלילה. אני לא יודע אם בכלל נשלם את הדוח. זה לא מעניין אותנו".

בתחילה הגיבה העירייה כי חובתה "לדאוג לחופש התנועה של כל אדם באשר הוא במרחב הציבורי ולמנוע הפרעה והטרדה. אנשי חב"ד התבקשו להגיע אל משרדי אגף הפיקוח העירוני על מנת להסדיר את נושא פעולתם והעמדת דוכנים ברחוב".

אך עם פרוץ הסערה הציבורית, הודיע ראש העיר משה פדלון על ביטול הקנס: "הדוח שניתן לשליח חב"ד שהניח לאנשים תפילין בסך 750 שקל יבוטל לאחר שיוגש בקשת ערעור". כמו כן, הבהיר ראש העיר שאין לעירייה עניין נגד חסידות חב"ד ויפעל בתיאום עם שליחי חב"ד להסדרת הדוכנים להנחת תפילין ברחבי העיר מבלי לפגוע בשגרת חיי התושבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקנס שניתן לחסיד חב"ד/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully