וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן אחרי התקיפה בסוריה: "אנו מטפלים באיומים בנחישות"

7.9.2017 / 19:25

ברקע התקיפה, המיוחסת לישראל, הבהיר אלוף הרצי הלוי: "אנו מטפלים באויבינו, הקרובים והרחוקים, בנחישות ובכל הגזרות". ואולם, הבהיר כי "האיומים במימון ובסיוע איראן מוכרים לנו - אך לא קיומיים". הרמטכ"ל איזנקוט: "פועלים לסכל כל איום"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

ראש אגף המודיעין בצה"ל, אלוף הרצי הלוי, אמר היום (חמישי) בטקס לזכרו של הנשיא לשעבר חיים הרצוג כי "האיומים על ישראל נשקפים מארגונים חמושים, רובם במימון ובסיוע איראן. אלה איומים מוכרים, אך לא קיומיים. אנו מטפלים באיומים בנחישות, בקרובים כמו ברחוקים, בכל הגזרות".

לדבריו, "איראן, החותרת להתבסס על גבולותינו בסוריה, בלבנון ובעזה, מציפה את אזורנו באמל"ח קטלני ואידאולוגיה קטלנית לא פחות. מנהיגיה רוצים בהשמדת ישראל, אבל כל מי שנחשף לטפח מהעשייה המודיעינית יודע שתקוותיהם צפויות להיכזב".

ראש אמ"ן הרצי הלוי בכנס 20 שנה למותו של חיים הרצוג במרכז רבין, תל אביב 7.9.17. שלומי גבאי
אלוף הלוי/שלומי גבאי

אלוף הלוי התייחס בנאומו לתפקידי אגף המודיעין בצה"ל, ואמר: "אמ"ן משפיע על המציאות בראש ובראשונה באמצעות מתן המלצות לפעולה למקבלי ההחלטות, הוא הולך והופך גם לאופרטור - שחקן בזירת ההששפעה בכלים שהשתיקה יפה להם. זוהי התפתחות חשובה ומתבקשת, אך מייצרת מתח בין האחריות לדעת, לחובה להשפיע". לדבריו, "כורח המציאות הוא שאנו חיים בסביבה משתנה במהירות גבוהה, רועשת, הצורך להשפיע מהר, מתוך התובנה המודיעינית, הוא הכרח. נזכור תמיד את מחויבותנו לזה וגם לזה. זכות ראשונית ונצחית לסוגיות בירור המציאות על פני ההשפעה. לאזן בין צדי המשוואה".

באירוע נכחו יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ואחיו מייק הרצוג, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, יו"ר העבודה אבי גבאי, שגריר ארצות הברית בישראל דיויד פרידמן, שגריר בריטניה בישראל דייויד קווארי, דליה רבין, יו"ר ועידת הנשיאים מלקולם הונליין, ובכירים נוספים בעבר ובהווה במערכת המדינית והביטחונית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרמטכ"ל גדי איזנקוט, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה שעות לאחר מכן, במהלך טקס להתייחדות עם חללי חטיבת גבעתי, הרמטכ"ל גדי איזנקוט התייחס לתרגיל "אור הדגן" שיתקיים בשבוע הבא ונועד לשפר את מוכנות צה"ל ואמר: "אנו פועלים לחזק את היכולת הצבאית ולשפר את ההרתעה הקיימת, ובאותה העת לסכל באחריות ובנחישות כל איום המבקש לפגוע בביטחון המדינה ובשגשוגה".

דבריהם של איזנקוט והלוי מגיעים בצל טענות צבא סוריה, ולפיהן ישראל הפציצה הלילה בסיס בסמוך לעיר מסיאף שבמערב המדינה, וכי שני חיילים נהרגו בתקיפה האווירית שבוצעה מהמרחב האווירי של לבנון. הצבא איים כי למתקפה יהיו "השלכות מסוכנות". מנגד, לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שבעה נהרגו במתקפה שכוונה לדבריו נגד מתקן לייצור נשק כימי וטילים, השוכן באזור העיר שבמחוז חמאת. עוד דיווח כי גם בסיס לאחסון טילי קרקע-קרע הופצץ בתקיפה.

פיצוץ באזור בסיס אל-מייסף, במחוז חמאת שבסוריה, 7 בספטמבר 2017. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
כוחות כיבוי בזירת התקיפה, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

בצה"ל הבהירו כי הם לא מתייחסים לפרסומים זרים, אך ראש אמ"ן לשעבר אלוף (במיל') עמוס ידלין כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "התקיפה המדווחת לא שגרתית". המתקן במסיאף נמצא במרחק של 70 ק"מ מבסיס חיל האוויר הרוסי חמימים שבלטקיה, שבה פועלות מערכות נ"מ מתקדמות מדגם S-400.

הדיווחים מגיעים ברקע ציון עשור לתקיפת כור גרעיני שהקימה דמשק בדיר א-זור, שלפי פרסומים זרים יוחס לישראל, וכן ברקע התרגיל הצבאי הגדול שבו פתח צה"ל השבוע, בהשתתפות יחידות רבות, ובו מדומה מתקפה על חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully