וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: מעצר ראש הסגל של נתניהו לשעבר הוארך ב-5 ימים

7.9.2017 / 15:31

בית המשפט קיבל את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של דוד שרן החשוד שהסווה את נתיב השוחד. עורך דינו של היועץ האסטרטגי צחי ליבר החשוד בפרשה, טען ליחס מפלה: "חוקרים אותו במקום להגיע אל מקבלי ההחלטות האמיתיים בעסקה הזו"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אריאל תמרין ושניר דבוש

פרשת הצוללות - עדכונים אחרונים

- בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של דוד שרן, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה לשעבר, בשישה ימים
- השופטת עינת רון: "קיים חשש לשיבוש מהלכי החקירה"
- אביו של היועץ צחי ליבר: "עד מדינה הוא דג קטן שהביא דג גדול, את מי גנור הביא?"

בית משפט השלום בראשון לציון האריך אחר הצהריים (חמישי) בחמישה ימים את מעצרו של דוד שרן, לשעבר ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה נתניהו, החשוד במעורבות בפרשת הצוללות. גם מעצרו של היועץ האסטרטגי צחי ליבר הוארך בחמישה ימים.

בבקשה להארכת המעצר של שרן נכתב כי "בהיותו מכהן בתפקיד ציבורי, ביצע פעולות על מנת לקדם אינטרסים של איש עסקים, תוך שהוא מקבל לידיו כספים בתמורה לפעולות אלו. הנ"ל חשוד כי פעל להסוות את מסלול קבלת הכספים תוך יצירת שיתופי פעולה עם אחרים".

נציגת המשטרה ציינה כי שרן טרם נחקר בחשד לשיבוש הליכי החקירה. השופטת עינת רון קיבלה את הטענה כי קיים חשש לשיבוש מהלכי החקירה, והאריכה את המעצר עד יום שלישי הבא,

דוד שרן חשוד בפרשת הצוללות בהארכת מעצר בבית משפט השלום ראשון לציון, 7 בספטמבר 2017. מאצ'י הוף
דוד שרן בדיון הארכת המעצר, היום/מאצ'י הוף

עו"ד יאיר רגב, המייצג את עו"ד צחי ליבר, מתח ביקורת נגד המערכת המשפטית וטען כי מרשו מקבל יחס אחר לעומת מעורבים אחרים בפרשה. "החושה שלנו היא מאוד קשה", אמר עו"ד רגב זמן קצר לאחר שהוחלט להאריך את מעצרו של ליבר. "האנשים המעורבים בסיפור הם רמי מעלה ומתנהגים איתם בכפפות של משי. לעומת זאת, עם האנשים הפחות חשובים מחמירים עד הקצה. צריך להדגיש שהחקירה הזאת נפתחה בעקבות תחקיר עיתונאי ולא בעקבות יוזמה של המשטרה ומשום מה, למרות שהיא משדרת שהיא פועלת במלוא המרץ וחוקרת את כולם, היא חוששת להגיע לאנשים הבכירים ביותר. את אותם אנשים שקיבלו את ההחלטה לקנות את הספינות".

"מרשי הוא אינו איש ציבור", הוסיף רגב. "אין לו שום גישה לחומרים סודיים, הוא לא יודע מה קורה. כלומר, על המשטרה לשנות את כיוון החקירה ולהגיע לאנשים המכריעים שקיבלו את ההחלטות הנוראיות בעסקה המושחתת ביותר שהייתה במדינת ישראל מאז שהיא קמה".

עו"ד רגב טען כי רשויות החוק התנהלו באיטיות אך סירב לנקוב בשמותיהם של אלו שלדבריו, נמצאים במרכז הפרשה. "אני לא הייתי חשוף לחומר, כך שאני לא יודע", אמר. "אני חושב שהעסקה הזאת צריכה להתנהל כלפי אותם אנשים שקיבלו את ההחלטות, שהוציאו את הכסף, ולא כלפי השוליים. אי אפשר לחקור כל הזמן לרוחב. כי אם לא יגיעו למעלה, אז אנחנו נחשוב שזו חקירה כדי לצאת ידי חובה בלבד".

גנור עד מדינה - המתווך בעסקת הצוללות חתם הסכם עם הפרקליטות וייאסר לשנה. אבי כהן
גנור/אבי כהן

אחר כך עו"ד רגב הוסיף פרטים בנוגע לגרסת מרשו להשתלשלות האירועים בחקירה: "הלקוח שלי הודה שפנה אליו חבר טוב מאוד שלו, אדם יקר ללבו, וביקש ממנו טובה והוא הסכים לבצע את הטובה הזאת ועל כך הוא נמצא במעצר. הובטח לו במפורש, 'תגיד את כל האמת, אנחנו חוקרים את האמת, נשחרר אותך'. והנה לא כך פני הדברים".

אביו של ליבר, מרדכי, אמר לפני תחילת הדיון: "איך את דוד שמרון לא חקרו עד היום? איך ראש הממשלה לא נחקר עד היום באזהרה? אף אחד לא צריך לתת דין וחשבון איך מבטלים כזה מכרז מרכזי. העיקר עוצרים את שני האל קפאונות, נתי מור והבן שלי".

ליבר זעם על הכוונה להאריך את מעצרו של בנו, ואמר בהתייחס לעד המדינה מיקי גנור: "עד מדינה הוא דג קטן שמביא דג גדול, את מי גנור הביא ראש ממשלה? שר? זה עד מדינה?".

אתמול פונה גנור לבית החולים איכילוב שבתל אביב במצב קל, לאחר שהחליק ונחבל בדירת המסתור שבה הוא שוהה. לאחר שקיבל טיפול הוא שוחרר חזרה לדירה, שבה הוא מוחזק כחלק מההסכם שחתם.

(עדכון ראשון: 15:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully