וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין למרקל: "ההתבססות האיראנית בסוריה עלולה להוביל למלחמה"

7.9.2017 / 14:27

ברקע הדיווחים על תקיפת מתקן לייצור נשק כימי בסוריה, הבהיר נשיא המדינה לקנצלרית גרמניה בפגישתם בברלין כי "התחמשות חיזבאללה תאלץ את ישראל להגיב"

צילום: לע"מ, עריכה: אריאל תמרין

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר היום (חמישי) בפגישתו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי התבססותה של איראן בסוריה עלולה "להוביל למלחמה באזור". עוד אמר הנשיא כי תשתית הנשק שבה מתחמש חיזבאללה "תחייב את מדינת ישראל להגיב". זאת ברקע הדיווחים הלילה על תקיפה של חיל האוויר בסוריה, שבה לטענת גורמי אופוזיציה הופצץ מתקן לייצור נשק כימי.

לפי בית הנשיא, בפגישתם הממושכת הביע הנשיא "תודה והערכה על המחויבות הגרמנית העמוקה לביטחון ישראל לאורך השנים ולהיותה מדינה יהודית ודמוקרטית".

הנשיא הבהיר כי "כולנו תקווה כי מחויבות זו תישאר בין המדינות תמיד, ללא קשר להרכב קואליציה כזה או אחר בכל אחת מהמדינות". במהלך שיחתם הביע ריבלין את נכונותה של ישראל לסייע ולשתף פעולה בכל תחום בהתאם לצרכים המשותפים של המדינות והדגיש את החשיבות הרבה בשמירה על ביטחונה של ישראל מול חוסר היציבות האזורי.

ראובן ריבלין נשיא המדינה בפתח פגישתו היום עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, גרמניה, 7 בספטמבר 2017. לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין ומרקל, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

השניים דנו גם בג'יהאד העולמי ובאיום הגלובלי של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "המשימה שהציב העולם להבסתו חשובה וראויה, ישראל תסייע בכל האמצעים על מנת להביא למימושה", אמר.

בסיום פגישתם דנו שני המנהיגים ביחסים בין המדינות ובצורך להמשיך ולהעמיקם גם בעתיד. "שני הצדדים רואים חשיבות בכך שיחסים אלו יעמדו בפני עצמם וישתקפו במגוון רחב של נושאים ולא רק על רקע מחלוקות", נמסר מבית הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully