וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרס מוחלט": הוריקן "אירמה" מותיר חורבן ומוות באיי הקריביים

לפחות עשרה נהרגו בעקבות נזקי הסופה שהגיעה לעוצמה 5, שתיחלש עד שתגיע לחופי פלורידה בסוף השבוע אך צפויה להיות "הרסנית". ראש ממשלת ברבודה: "האי בקושי ראוי למגורים". ארבעה ישראלים באי סן מרטן מוגדרים מנותקי קשר

צילום:CNN עריכת וידאו:ניר חן

הוריקן אירמה מכה באיים הקריביים - עדכונים אחרונים:

- לפחות עשרה בני אדם נהרגו בהוריקן "אירמה", המכה באיים הקריביים
- כחצי מתושבי האי ברבודה נותרו חסרי בית, 90% מהמבנים ניזוקו
- שדה התעופה באי סן מרטן נפגע בצורה משמעותית, ולא ניתן להגיע אליו
- ארבעה ישראלים נמצאים באי ומוגדרים מנותקי קשר
- הסופה צפויה להיחלש לעוצמה 4 עד שתגיע לחופי פלורידה בסוף השבוע

הוריקן "אירמה" מותיר חורבן באיים הקריביים, לאחר שרוחות במהירות של כ-295 קילומטרים לשעה הרסו בתים, עקרו עצים ומגדלי תקשורת והביאו למותם של לפחות עשרה בני אדם שנפגעו מהסופה שמתקדמת היום (חמישי) בעוצמה 5 המקסימלית לעבר הרפובליקה הדומיניקנית. ההוריקן מתקדם לפלורידה וצפוי להכות בה ביום שבת, כשהוא בקטגוריה 4, ורשויות החירום בארצות הברית מזהירות כי הוא יהיה "הרסני".

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה אמר כי שדה התעופה באי סנט מארטן סובל מנזק משמעותי, וכי לא ניתן להגיע כעת לאי, המהווה שטח חסות הולנדי. גם חלקו הצרפתי של האי, סן מרטן, ספג נזקים כבדים בעקבות ההוריקן העוצמתי ביותר זה עשור באוקיינוס האטלנטי. לדברי הרשויות, הוא החריב כ-95% מחלקו של האי. ארבעה ישראלים השוהים באי טרם יצרו קשר, בעקבות נפילת קווי התקשורת.

גסטון בראון, ראש ממשלת אנטיגואה וברבודה, אמר כי האי ברבודה "בקושי ראוי למגורים" בעקבות הסופה, שהכתה בעוצמה 5 המקסימלית. הנזק שנגרם מוערך בכ-150 מיליון דולר, ובראון אמר כי ארצו תזדקק לסיוע מהקהילה הבינלאומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תושב האי אנטיגואה מתבונן בנזקי הסופה אירמה, 7 בספטמבר 2017. AP
כ-1,800 איש מתגוררים באי. ההריסות בברבודה/AP
תמונת ההוריקנים בים הקריבי ובאוקיינוס האטלנטי מול מרכז וצפון אמריקה, 7 בספטמבר 2017. מתוך אתר מרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית, nhc.noaa.gov, אתר רשמי
מסלול התקדמותה של "אירמה"/אתר רשמי, מתוך אתר מרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית, nhc.noaa.gov
נזקי סופת ההוריקן "אירמה" באנטיגואה וברבודה, 7 בספטמבר 2017. אי-פי, AP
מזח שנהרס בשל הסופה באנטיגואה וברבודה, הלילה/AP, אי-פי

בתחילה הוא העריך כי הנזק אינו רציני, אך בהמשך חזר בו לאחר סיור במסוק מעל האי, שהתאפשר בתום הסופה. הוא קרא לפנות את תושבי ברבודה אם גם ההוריקן חוזה יגיע לאי בסוף השבוע. "ראינו הרס מוחלט. המחזה שראינו היה ללא ספק אחד האירועים המכאיבים שחוויתי מימיי", סיפר בראון.

ברבודה נמצאת כ-400 קילומטרים ממזרח לפורטו ריקו, וחיים בה כ-1,800 בני אדם. בתמונות אוויר שצולמו לאחר שהסופה חלפה, נראה הרס בכל רחבי האי, שנותר מוצף, עירום מעצים ועם כלי רכב הפוכים והריסות מפוזרות. על פי ההערכות של הרשויות המקומיות, כחצי מתושבי האי נותרו ללא קורת גג, וכ-90% מהמבנים באי ניזוקו במידה מסוימת. "הלילה היה הגרוע בחיי", אמר גבר בן 60 לרשת ABS, "אובדן חיי האדם היה מינימלי, אבל הנזק היה מקסימלי".

עד כה נהרגו כתוצאה מהסופה עשרה בני אדם נהרגו באיים ברבדוס, סן מרטין, סן ברתלמי ובאנטיגואה ברבודה. שני בני אדם נוספים נפצעו קשה באיי הבתולה. הסופה חלפה במהלך הלילה מצפון לפורטו ריקו, הביאה עמה גשמי זעף והותירה 900 אלף בני אדם מנותקים מחשמל וכ-50 אלף ללא מים.

הוריקן אירמה מכה באיזור סיינט מרטין. רויטרס, רויטרס
ההריסות שהותיר הוריקן "אירמה" באי סן מרטין/רויטרס, רויטרס

באו"ם העריכו הלילה כי 37 מיליון בני אדם עלולים להיפגע בנתיב ההוריקן "אירמה". בתדרוך לעיתונאים במטה הארגון בניו יורק מסר דובר האו"ם סטפן דוג'אריק כי צוותי סיוע הומניטרי נשלחו לברבדוס ועובדים יחד עם הסוכנות הקריבית לטיפול באסונות וכי צוותים נוספים נמצאים בכוננות באזור. בנוסף לכך צוותי כוח שמירת השלום של האו"ם ערוכים אף הם לסייע לתושבים באיים הקריביים.

המשרד לביטחון המולדת בארצות הברית הודיע כי לא יפעל נגד מהגרים לא חוקיים שיאותרו בים באזורים שנפגעו כתוצאה מהסופה. "בכל הנוגע לחילוץ אנשים שנפגעו מהוריקן 'אירמה' מעמד הגירה לא יהווה שיקול", נמסר בהודעה רשמית של המשרד. הרשויות בפלורידה הורו לתושבים בכמה אזורים במחוז מיאמי-דייד שלחופיה המזרחיים של המדינה להתפנות מבתיהם, בשל סופת ההוריקן "אירמה" הנעה לעבר המדינה. עד שתגיע, היא צפויה להיחלש לעוצמה 4 - בדומה להוריקן "הארווי" שפגע בטקסס.

(עדכון ראשון: 13:28)

"אירמה" בצילומי לוויין:

מבט מהאוויר:

אנשים אוספים שברים בזמן שהוריקן אירמה חולפת על פני פוארטו ריקו, פוארטו ריקו, 7 בספטמבר 2017. רויטרס
תושבים בפורטו ריקו אוספים את ההריסות שהותירה הסופה/רויטרס
עשרות יאכטות שהתרסקו על החוף במהלך הוריקן אירמה, מפרץ פרקיטה, טורטולה, 7 בספטמבר 2017. רויטרס
עשרות יאכטות שהתרסקו בסופה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully