וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן לשעבר ידלין: "התקיפה המדווחת בסוריה חריגה"

בהתייחסות חריגה, אמר ידלין כי אם אכן ישראל אחראית להפצצה של המתקן לייצור נשק כימי בחמאת, "יש כאן אמירה מוסרית נגד הטבח בסוריה". לדבריו, "לטילים שיוצרו במרכז יהיה חלק משמעותי במערכה הבאה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

ראש אמ"ן לשעבר אלוף (במיל') עמוס ידלין אמר היום (חמישי) כי התקיפה המדווחת בסוריה "אינה שגרתית", מאחר שמדובר במתקן המפתח גם נשק כימי. בעוד בצה"ל שומרים על שתיקה ולא מתייחסים לטענות של דמשק ולדיווחים של ארגוני אופוזיציה, ידלין, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "לטילים שיוצרו במרכז יהיה חלק משמעותי במערכה הבאה".

ההודעה הרשמית של דמשק גורסת כי מטוסי קרב של חיל האוויר שיגרו כמה טילים משטחה האווירי של לבנון אל בסיס הסמוך לעיר מסיאף, שבמחוז חמאת. עם זאת, גורמי אופוזיציה, בהם הארגון הסורי לזכויות אדם, טוענים כי היה זה חלק מהמרכז ללימודי המדעים ומחקר (SSRC), סוכנות רשמית של הממשל שעליה הטילה ארצות הברית סנקציות בשל פיתוח אמצעי לחימה בלתי-קונבנציונליים.

עמוס ידלין: "הבחירות הן בחירה בין מדינה חשוכה לנאורה".
קורא להימנע מהסלמה במצב. ידלין

"המפעל שהותקף מייצר גם נשק כימי וחביות נפץ, שהרגו אלפי אזרחים סורים", כתב. "אם התקיפה ישראלית, זו סופסוף אמירה מוסרית ישראלית על הטבח בסוריה". לדבריו, "בתקיפה שלושה מסרים חשובים: ישראל לא תאפשר התעצמות וייצור נשק אסטרטגי, עיתוי התקיפה כאשר המעצמות מתעלמות מהקווים האדומים שישראל הציבה ונוכחות ההגנה האווירית הרוסית אינה מונעת פעילות המיוחסת לישראל בסוריה".

עוד הדגיש ידלין, שסיים את תפקידו כראש אגף המודיעין בשנת 2010, כי יש להיזהר מהסלמה במצב. "יש להיערך לתגובה-סורית, איראנית, חיזבאללית, ואולי אפילו צעדי מחאה רוסיים", כתב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
פיצוץ באזור בסיס אל-מייסף, במחוז חמאת שבסוריה, 7 בספטמבר 2017. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
תקיפה חריגה. אזור התקיפה בחמאת/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully