וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לנשיא הצלב האדום: "אזרחינו מוחזקים בעזה באכזריות"

6.9.2017 / 16:33

ראש הממשלה נועד עם פטר מורה, המבקר בארץ, וקרא לו לסייע בהשבת גופותיהם של החיילים שנפלו בצוק איתן ובהחזרת האזרחים המוחזקים ברצועה: "זו אכזריות בלתי נסבלת, חמאס מפר את כל הנורמות הבינלאומיות והערכים שהצלב האדום הוקם עליהם"

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם נשיא הצלב האדום הבינלאומי פטר מורה, וקרא לו לסייע בהשבת האזרחים וגופות החיילים המוחזקים ברצועת עזה. "אני משוכנע שאתם יכולים לסייע בהשבת גופות חיילינו ובהחזרתם לישראל של האזרחים חסרי הישע וחפים מפשע המוחזקים בידי חמאס, תוך הפרה של כל הנורמות הבינלאומיות והערכים שהצלב האדום הוקם עליהם", אמר נתניהו.

"אנו רואים מערכת יחסים מאוד הוגנת ומאוד פתוחה בין הצלב האדום לבין ישראל, שאני חושב שהיא חשובה מאוד לצלב האדום, לישראל ולשלום", אמר נתניהו, "אתה מגיע בשעה שבה אנו עוסקים באכזריות הבלתי נסבלת הזאת, כאשר גופות חיילינו ההרוגים מוחזקות ואפילו המידע עליהם לא משוחרר, ולא פחות חשוב מכך, יש לנו אזרחים ישראלים חסרי ישע וחפים מפשע המוחזקים בעזה, שאותם אתה ביקשת לבקר ואנו ביקשנו מידע אודותיהם, אבל לא. הם מוחזקים מוחזקים בצורה מאוד סגורה ואכזרית. אני מעריך את כל עזרתך וסיועך במאמץ הומניטרי זה אל מול אכזריותו של חמאס".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בירושלים עם נשיא הצלב האדום ודן עמו בסוגיית החיילים והאזרחים המוחזקים בעזה 6 בספטמבר 2017. לע"מ/ קובי גדעון, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו עם פטר מורה, היום/מערכת וואלה! NEWS, לע"מ/ קובי גדעון

מורה אמרה לנתניהו: "אנו נמצאים כאן באזור זה זמן רב, וזה אחד מהמבצעים הארוכים ביותר שהיו לנו. יש לנו מנדט מתוקף החוק הבינלאומי אבל תפקידנו הוא גם לסייע לאנשים ולמצוא דרכים פרקטיות, ואני מצפה שוב להזדמנות לטפל בכמה מהאתגרים שכולנו מתמודדים איתם היום ולראות כיצד הצלב האדום יוכל לסייע באתגר זה או אחר".

אתמול ביקרו אנשי הצלב האדום ברצועת עזה, ונפגשו עם מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. על פי דיווחים בתקשורת הערבית, מורה היה צפויה לדון עם סינוואר בשורת נושאים, ובהם הישראלים המוחזקים ברצועה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האזרח אברה מנגיסטו והחללים אורון שאול והדר גולדין, המוחזקים בעזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחמאס אמרו בשבוע שעבר לוואלה! NEWS כי לא הקשיחו בתקופה האחרונה את עמדותיהם במשא ומתן מול ישראל, וכי הדיווחים בנושא הם "ניסיון של הממשלה בירושלים להטיל את האשמה בעיכובים בשיחות על חמאס, בעוד שישראל היא זו שאחראית לכך".

לדברי הגורם הבכיר, שדבריו אושרו בידי גורמים בישראל, עמדת חמאס נותרה בעינה מאז סיום מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014 – ולפיה לפני כל כניסה למשא ומתן, על ישראל לשחרר את אסירי עסקת שליט שנעצרו מחדש בגדה המערבית באותו קיץ. לטענתו, מדובר ב-58 אסירים, ולא מעבר לכך. "ישראל החזירה אותם לכלא ולחלקם אפילו החזירה את מאסר העולם שהיה להם. אנחנו דורשים לכבד את הסכם שליט מ-2011 שנחתם בקהיר", אמר.

בחודש שעבר התפטר מתאם השבויים והנעדרים ליאור לוטן. שר הביטחון אביגדור ליברמן הציע כמחליפו את בכיר השב"כ א', אף שאמר כי אין למנות מתאם חדש עד לאימוץ מסקנות דוח שמגר. "אין לחזור על הטעות בעסקת שליט", אמר ליברמן בתגובה לביקורת שהטיחו בו משפחות גולדין ושאול. "202 ממשוחררי אותה עסקה נעצרו מאז על ידי מערכת הביטחון על מעורבות בטרור, מתוכם 111 עדיין נמצאים בכלא בישראל. חשוב לשרטט גבולות גזרה ברורים למדינת ישראל ולשליחים מטעמה, ובעיקר לעמוד נחושים מול אויבינו, ולהבהיר להם שאין לנו כל כוונה להתפשר על ביטחון עם ישראל".

מתוך שידור גלי צה"ל - ליאור לוטן על מדיניות צה"ל בנוגע לחטופים נעדרים. מערכת וואלה! NEWS
התפטר מתפקידו. המתאם לשעבר ליאור לוטן/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully