וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרי האו"ם אישרו: אסד אחראי למתקפת הסארין באידליב

6.9.2017 / 13:22

בממצאים המקיפים ביותר עד כה סביב השימוש בנשק כימי במלחמה בסוריה, צוות החקירה לפשעי מלחמה אמר כי המשטר השתמש בנשק כימי ביותר מ-20 מקרים - כולל בתקיפה הקטלנית באפריל, שבה נהרגו לפחות 80 אזרחים

צילום: ניב אהרונסון

ממשלת סוריה השתמשה בנשק כימי במלחמת האזרחים ביותר מ-20 מקרים, כולל במתקפה הקטלנית באידליב בחודש אפריל שהובילה לתגובה אמריקנית – כך אמרו היום (רביעי) חוקרים מטעם האו"ם לפשעי מלחמה.

בממצאים החד-משמעיים ביותר שמצאו עד כה כחלק מחקירת השימוש בנשק במהלך העימות, ועדת האו"ם המיוחדת קבעה כי מטוס קרב של משטרו של בשאר אסד השליך גז סארין על העיירה חאן שייחון, במתקפה שבה נהרגו יותר מ-80 אזרחים.

"כוחות הממשלה ממשיכים להשתמש בנשק כימי נגד אזרחים בשטחים שבשליטת האופוזיציה", נכתב בדוח, שהגדיר את המתקפה באפריל פשע מלחמה. "בתקרית החמורה ביותר, חיל האוויר הסורי השתמש בסארין בחאן שייחון, אידליב, והרג עשרות בני אדם, רובם נשים וילדים".

לקריאה נוספת בנושא
בתגובה למתקפה הכימית: ארה"ב שיגרה עשרות טילים נגד צבא אסד
קצין בכיר שערק מצבא סוריה: "לאסד יש עוד מאות טונות של נשק כימי"

אב עם ילדיו שנהרגו במתקפה הכימית בחאן שייחון, אידליב, סוריה, 4 באפריל 2017. AP
עשרות אזרחים נהרגו. אב עם שני ילדיו שנפגעו במתקפה הכימית באפריל/AP

בחודשים האחרונים כבר אומת השימוש בסארין, גז עצבים קטלני שאת כל מצבוריו הייתה אמורה סוריה להשמיד כחלק מההסכם בין ארצות הברית לרוסיה ב-2013, שהושג אחרי המתקפה הכימית הקטלנית בפרברי דמשק. עם זאת, הדוח, שחובר בידי צוות משימה מיוחד של הארגון הבינלאומי נגד נשק כימי, לא קבע עד היום מי עשה את השימוש בגז.

בסך הכול, חוקרי האו"ם תיעדו 33 מתקפות כימיות – 27 בוצעו בידי כוחות המשטר, כולל שבע מתקפות בין 1 במרץ ל-7 ביולי. האחראים ליתר המתקפות טרם זוהו.

הממשל בדמשק מכחיש בתקיפות כי הוא עושה שימוש בנשק כימי. לשיטתו, המתקפה בחאן שייחון הייתה נגד מצבורי נשק כימי שהיו שייכים למורדים, אך טענה זו נדחתה על ידי חוקרי האו"ם.

הדוח התבסס על 43 עדי ראיה, קורבנות וצוותי חירום שהיו קשורים למתקפה, כמו גם על תמונות לוויין, תמונות של שרידי ההפצצה ועל אזהרות מוקדמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא סוריה באשר אל אסד בכנס כלכלי בינלאומי בדמשק, 20 באוגוסט 2017. AP
משטרו מכחיש את השימוש בנשק כימי. אסד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully