וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחזק את חשד השוחד נגד נתניהו: מאחורי חקירתו באזהרה של מילצ'ן

6.9.2017 / 13:13

במשטרה חקרו את איש העסקים המקורב לראש הממשלה באזהרה, מחשש כי קו ההגנה של נתניהו - שלפיו המתנות שקיבל היו חבריות – עשוי לשבש את תיק 1000. על פי החשד, מילצ'ן ביקש להיעזר בנתניהו בנושאים שונים הקשורים לעסקיו ובמכירת ערוץ 10

באדיבות חדשות ערוץ 2

תיק 1000: איש העסקים ארנון מילצ'ן נחקר באזהרה - כל הפרטים

- ארנון מילצ'ן נחקר באזהרה בלונדון בחשד שנתן שוחד לבנימין נתניהו
- לפי החשד, איש העסקים רצה להיעזר בנתניהו בנושאים הקשורים לעסקיו, ובתמורה העביר לו ולרעייתו מתנות
- מקורב לנתניהו: "כל ניסיון לייחס גוון לא ראוי לחברות של ראש הממשלה נתניהו עם מילצ'ן הוא חסר בסיס"
- פרקליטו של מילצ'ן: "פעל בתום לב כשטובת המדינה לנגד עיניו"

במשטרה החליטו לבצע את חקירתו של איש העסקים ארנון מילצ'ן, שנחקר בשבוע שעבר באזהרה בלונדון, במטרה לחזק את החשדות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי קו ההגנה של ראש הממשלה, המתנות שקיבל ממילצ'ן לאורך שנים הן בעצם מתנות לגיטימיות שניתנו בין חברים בצורה הדדית. במשטרה הבינו, כי קו ההגנה של נתניהו עשוי לשבש את תיק החקירה אם מילצ'ן לא ייחקר תחת אזהרה. בעקבות כך היה צורך לחקור אותו מתוך הבנה כי גרסתו, שניתנה באזהרה, היא לכל הפחות בגדר חיזוק לכך שפעל לכאורה כדי לשחד את נתניהו בשיטת "שלח לחמך על פני המים" ולא בדרישה קונקרטית בתמורה למתן המתנות.

העובדה שמילצ'ן נחקר באזהרה, יש בה כדי לחזק את החשד לעבירה של ניגוד עניינים לכאורה מצדו של ראש הממשלה. בסביבתו של מילצ'ן אמרו כי הוא העריך כי יידרש להיחקר תחת אזהרה בעקבות העדויות שמסר בפרשה בצורה פתוחה קודם לכן.

עוד בנושא:
חקירות נתניהו: עד המדינה הרו ישוב השבוע לארץ וישלים את עדותו
אלשיך על חקירות נתניהו: "שמח שאנחנו מותקפים מימין ומשמאל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ארנון מילצ'ן. TPS ו Gettyimages, עיבוד תמונה
חשד לשוחד ולניגוד עניינים. נתניהו ומילצ'ן/עיבוד תמונה, TPS ו Gettyimages

על פי החשד, מילצ'ן נתן שוחד לנתניהו בתמורה לכך שזה יפעל לאשר את מכירת ערוץ 10 למיליארדר לן בלווטניק, המקורב לנתניהו. בערוץ 10 דווח אתמול כי גרסתו של מילצ'ן חיזקה את החשדות נגד נתניהו במסגרת חקירת "תיק 1000", המכונה גם תיק המתנות. לפי החשד, איש העסקים הישראלי-אמריקני רצה להיעזר בנתניהו בנושאים שונים הקשורים לעסקיו, ובתמורה הוא העביר לו ולרעייתו מתנות – בהן סיגרים ושמפניות – בשווי מאות אלפי שקלים. במסגרת הפרשה, נבדק אם עוד אנשי עסקים פעלו בצורה דומה, בהם המיליארדר ג'יימס פאקר. מקורביו של מילצ'ן אמרו היום כי הם סבורים "שהראיות בתיק לא ישתנו באופן משמעותי". לדבריהם, "לא הופתענו, הוא נחקר שלוש פעמים, בפעם האחרונה בחמישי. הוא ענה לחוקרים על הכול".

מקורב לראש הממשלה מסר אתמול בעקבות ההתפתחויות בחקירת מילצ'ן כי "כל ניסיון לייחס גוון לא ראוי לחברות העמוקה ורבת השנים של ראש הממשלה נתניהו עם ארנון מילצ'ן הוא חסר בסיס וממילא נדון לכישלון". לדבריו, "אנו חוזרים ואומרים, לא יהיה כלום כי לא היה כלום". פרקליטו של מילצ'ן, עו"ד בעז בן צור, אמר כי הוא "התבקש להשלים עדותו ובהתאמה מסר עדות מלאה כפי שנהג בעבר, ופעל בתום לב כשטובת המדינה לנגד עיניו, תוך הקפדה על קיום הוראות החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully