וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חובתנו לנרצחים": אנדרטה לזכר נרצחי הטבח במינכן נחנכה בגרמניה

6.9.2017 / 10:32

הנשיא ריבלין המריא לגרמניה ושם חנך את האנדרטה לזכר הנרצחים ביחד עם נשיא גרמניה ונציגי המשפחות השכולות. "טרור חייב להיות מוקע בכל מקום ובכל תנאי", אמר הנשיא. אלמנתו של יוסף רומנו: "חיכינו 45 שנה, ההתרגשות עצומה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חנוכת אנדרטה לזכר הנרצחים באולימפיאדת מינכן בגרמניה - כל הפרטים

- הנשיא ריבלין משתתף בטקס חנוכת האנדרטה במינכן במלאות 45 שנה לפיגוע
- בטקס משתתפים נציגי המשפחות השכולות ונשיא גרמניה שטיינמאייר
- רבילין: "אסור להיות סלחניים לטרור"
- אלמנתו של יוסף רומנו: "כשזה במעמד נשיא המדינה ונשיא גרמניה, זה מקבל עוד יותר עוצמה"

נשיא המדינה ראובן ריבלין המריא אמש לביקור בגרמניה, שם הוא השתתף היום (רביעי) בטקס חנוכת האנדרטה לזכר נרצחי הטבח באולימפיאדת מינכן. את הנשיא ריבלין ליוו נשיא גרמניה פרנק-ולטר שטיינמאייר וראש ממשלת בוואריה הורסט זיהופר, שיזם את חנוכת האנדרטה במינכן, לזכר 11 הספורטאים האולימפיים והמאמנים הישראלים שנרצחו על ידי מחבלים ב-1972, במלאות 45 שנים למתקפה.

"45 שנים חלפו עד ששוב ניצבת משלחת ישראלית רשמית של בשבילי הכפר האולימפי על אדמת מינכן. אנו צועדים כאן אנו היום בשבילים שבהם אתם הלכתם", אמר ריבלין. "ברגע אחד אולימפיאדת מינכן הייתה לאולימפיאדת הדמים. מי שהיה מבוגר אז מספיק לא ישכח השעות בהן עקבנו אחר גורל בני הערובה. היום, שנים אחרי הטבח, הטרור הבינלאומי ממשיך לאיים ולפגוע. יש צורך בחינוך מגיל צעיר במאבק בהסתה, בשיח השטנה. טרור חייב להיות מוקע בכל מקום ובכל תנאי"

עוד בוואלה! NEWS:
מקורבי מילצ'ן על חקירותיו: "הראיות נגד נתניהו לא ישתנו משמעותית"
הפתרון המסתמן למשבר הכדורגל בשבת: היתר נקודתי, ללא פגיעה בסטטוס קוו
עורך הדין שנחקר בפרשת הצוללות: "רק רציתי להראות שאני נקי"

הנשיא ראובן ריבלין ונשיא גרמניה פרנק וולטר שטינמייר באנדרטה לזכר נרצחי אולימפיאדת מינכן, 6 בספטמבר 2017. רויטרס
שטיינמאייר וריבלין בטקס חנוכת האנדרטה במינכן, היום/רויטרס

טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן אירע לפני 45 שנים, ובו מחבלים פלסטינים מארגון "ספטמבר השחור" רצחו 11 ספורטאים, מאמנים ושופטים מהמשלחת הישראלית. שניים מהם נרצחו בעת השתלטות המחבלים על חברי המשלחת ותשעת הנוספים נרצחו במהלך ניסיון חילוץ כושל של משטרת בוואריה, לאחר שהוחזקו 19 שעות כבני ערובה. מבין המחבלים, חמישה נהרגו ושלושה נתפסו חיים.

נציגי משפחות הספורטאים הסירו את הלוט מעל קיר הזיכרון ולאחר דקת דומיה לזכר הנרצחים, תישא דברים נציגת המשפחות אילנה רומנו, אלמנתו של יוסף. רומנו אמרה לוואלה! NEWS כי,"יש התרגשות אדירה, אנחנו רואים משהו שחיכינו לו 45 שנים. אני מרגישה שהיינו חייבים את זה מוסרית לנרצחים. כשזה במעמד נשיא המדינה ונשיא גרמניה, זה מקבל עוד יותר עוצמה וכבוד". רומנו הוסיפה כי, "כיום הטרור הוא בינלאומי, לא רק נגד ישראלים. אמרנו כבר אז שההצלחה של הטבח באולימפיאדה תביא לטרור עולמי".

לאחר מכן, נשיא המדינה יישא דברים בטקס הזיכרון לנרצחי אולימפיאדת מינכן, וכן גם אנקה שפיצר, אלמנתו של אנדריי, בשם משפחות הנרצחים. לאחר הטקס יגיע ריבלין, שילווה בנשיא גרמניה שטיינמאייר למחנה הריכוז דכאו, שם יתקיים טקס זיכרון ויונח זר באתר ההנצחה שבמקום.

בטקסים במינכן השתתפו: יגאל כרמי יו"ר הוועד האולימפי בישראל, גילי לוסטיג המנכ"ל גילי לוסטיג, יעל ארד המדליסטית הראשונה. בשם המשפחות דיברו אנקי שפיצר ואילנה רומנו. אסתר רוט שחמורוב היתה חברת הפמלייה של ריבלין ובסך הכול היו 26 נציגים של משפחות הי"א.

40 שנה לטבח הספורטים במינכן: הפרוטוקלים נחשפים. רויטרס
אחד המחבלים בכפר האולימפי במינכן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully