וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד הפליטים המוסלמים: "מיאנמר מטמינה מוקשים לאורך הגבול"

6.9.2017 / 9:07

גורמים בבנגלדש טוענים כי השכנה מיקשה את הגבול כדי למנוע את חזרתם של בני הרוהינגיה, שעשרות אלפים מהם נמלטו מהקרבות בימים האחרונים. מנהיגת מיאנמר טוענת: "זה הכל בגלל הפייק ניוז"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

מיאנמר הטמינה מוקשים לאורך חלק מגבולה עם בנגלדש – כך מסרו היום (רביעי) שני גורמים בממשלה בדאקה. זאת ככל הנראה כדי למנוע את שובם של פליטים מוסלמים מקרב הרוהינגיה שנמלטו מהעימותים האלימים בין כוחות הביטחון לחמושים. לפי הגורמים, בנגלדש צפויה להגיש מחאה רשמית על כך שהמוקשים הונחו בסמוך כל כך לגבול.

אותם גורמים, המעורים בנושא שביקשו לשמור על עילום שם בשל רגישות העניין, אמרו כי המידע הגיע מתמונות וממידע פנימי. לדבריהם, לא ברור אם אלו שהניחו את המוקשים לבשו מדים, אך הם לא היו מקרב המורדים של הרוהינגיה.

גורם בצבא מיאנמר אמר כי המוקשים הונחו לאורך הגבול – שאורכו 217 ק"מ ורובו לא מגודר – הונחו עוד בשנות ה-90. מיאנמר, שהייתה תחת שלטון צבאי עד לשנים האחרונות ונחשבת לאחת המדינות הממוקשות ביותר בעולם, היא אחת המדינות הבודדות שלא חתמה על אמנת האו"ם האוסרת על שימוש במוקשים.

שוטרים ממינמאר מקימיםפ מסחום בגבול עם בנגלדש לאחר מספר מקרי ירי, אוגוסט 2017. רויטרס
מאות נהרגו בעימותים. כוחות של צבא מיאנמר/רויטרס

מבצע של הצבא, שהחל בחודש שעבר בעקבות מתקפה של מורדים על עמדות של כוחות הביטחון, הוביל למותם של לפחות 400 בני אדם ולמנוסתם של כמעט 125 אלף פליטים לבנגלדש השכנה, שמתמודדת עם משבר הומניטרי חמור.

שכנותיה של מיאנמר לוחצות עליה כדי להפסיק את הרדיפה אחרי המיעוט המוסלמי משוללת הזכויות, אך במדינה בעלת הרוב הבודהיסטי טוענים כי מדובר בלחימה לגיטימית ב"טרוריסטים".

מנהיגת המדינה אונג סן סו צ'י אמרה היום כי "הטרוריסטים" אחרים "לקרחון עצום של דיסאינפורמציה", אולם לא הזכירה כלל את גל הפליטים שברח ממדינת המחוז ראקין שבצפון-מערב המדינה. היא אמרה זאת אחרי תמונות שפרסם סגן ראש ממשלת טורקיה בטוויטר, שכלל לא היו ממיאנמר. אתמול היא שוחחה עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שהזהיר כי מיאנמר מבצעת טיהור אתני של הרוהינגיה, המונים כמיליון איש.

עוד באותו נושא

עם נשק וחיבוק מישראל, מיאנמר משמידה מיעוט מוסלמי באכזריות

לכתבה המלאה
תמונת לווין של כפר רוהינגה שרוף בצפון מערב מיאנמאר, ספטמבר 2017. אתר משמרת זכויות האדם, אתר רשמי
תמונת לוויין של כפר מוסלמי שנשרף במיאנמר/אתר רשמי, אתר משמרת זכויות האדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully