וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 23 שנה במנוסה: "מלך הקוקאין" נתפס כי רשם את בתו לבית ספר

6.9.2017 / 8:23

רוקו מורביטו, בכיר המאפיה מקלבריה, מבוקש באיטליה בגין שורת עבירות חמורות והצליח להתחמק כשחי תחת זהות בדויה באורוגוואי. בשיתוף פעולה בין שתי המדינות, הוא נתפס במקום מסתורו ועומד בפני עונש מאסר של 30 שנה

רוקו מורביטו, בכיר מהמאפיה באיטליה שנעצר באורוגוואי, 3 בספטמבר 2017. רויטרס
נתפסו אצלו 50 אלף דולר במזומן. מוריבטו/רויטרס

אחד מראשי המאפיה המבוקשים ביותר באיטליה נעצר באורוגוואי אחרי 23 שנה שבהן נמלט מהרשויות בעקבות הרשעתו בשורת עבירות חמורות, הכוללות חברות בארגון פשיעה וסחר בסמים. רוקו מורביטו היה הגורם המבוקש ביותר מקרב המאפיה של קלבריה, "נדרנגטה" – המאפיה החזקה ביותר באיטליה ואחד מיצואני הקואין הגדולים ביותר אל דרום אמריקה באירופה.

לפי משרד הפנים ברומא, "מלך הקוקאין של מילאנו", כפי שכונה מורביטו בן ה-50, נעצר אחרי שהרשויות בשתי המדינות פעלו יחד כדי לחשוף את זהותו האמתית. הוא מבוקש מאז 1994, אז הוא נתפס משלם 13 מיליארד לירטות – כשמונה מיליון דולר – על משלוח של טון קוקאין.

אחוזה באורוגוואי שבה נתפס בכיר במאפיה באיטליה. AP
האחוזה שבה הסתתר מורביטו/AP

הוא הגיע לאורוגוואי ב-2001, ועבר לגור עם אשתו בעיירת הנופש פונטה דל אסטה. הוא חי תחת זהות בדויה, אך נחשף לאחר שרשם את בתו לבית ספר. לפי משרד הפנים במונטיבידאו, הוא מוחזק במעצר בשל שימוש במסמכים מזויפים בעוד בקשת ההסגרה שלו מאיטליה נבחנת. בביתו נמצא 50 אלף דולר במזומן וכן 13 טלפונים סלולריים.

צו מעצר בינלאומי נגדו הוצא ב-1995 במטרה להסגיר את מורביטו לאיטליה, שם הוא נשפט ל-30 שנות מאסר. הוא היה אחד מחמישת המבוקשים ביותר ברשימת משרד הפנים ברומא, שממשיך לרדוף אחרי מנהיג המאפיה הסיציליאנית מסינה דנארו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully