וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חטיבה בתרגיל הגיס הצפוני: "מוכנים לכל תרחיש עם חיזבאללה"

6.9.2017 / 17:00

מפקד בית הספר למפקדי כיתות (ביסלמ"ח) אל"מ עמית ימין מוביל את חייליו בתרגיל הגדול ביותר שנערך זה 20 שנה המדמה עימות בגבול לבנון וחדירת מחבלים ליישובים. "פעולה בשטחנו עם אזרחים היא מורכבת", אמר, "אבל אנחנו יודעים להתמודד ולמנוע הישגים מחיזבאללה"

צילום: דובר צה"ל וצלמי וואלה!NEWS, עריכה: יאיר דניאל

תרגיל הגיס הצפוני | כל הפרטים:

- צה"ל החל השבוע בתרגיל גיס, לראשונה זה כ-20 שנה
- התרגיל כולל מערך נרחב של דימוי אויב ונועד לדמות לחימה מול חיזבאללה
- עשרות חטיבות ויחידות צבאיות לוקחות חלק בתרגיל
- בתרגיל משתתפים אלפי חיילים סדירים ואנשי מילואים ובמסגרתו נעשה שימוש במערכות מבצעיות חדשות
- התרגיל נקרא "אור הדגן" על שמו של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן שהיה מפקד הגיס הצפוני בעת התרגיל הקודם

מפקד בית הספר למפקדי כיתות ומקצועות החי"ר (ביסלמ"ח) אלוף-משנה עמית ימין שנכנס לפני כשבועיים לתפקידו הוקפץ מהדרום עם חייליו לגבול לבנון בתחילת תרגיל הגיס הצפוני שהחל השבוע כדי לבצע משימות הגנה: חיזוק ההגנה על גבול, ביישובים ועל הצירים במטרה למנוע חדירת לוחמי חיזבאללה.

"אנחנו ערוכים לכל תרחיש במטרה לדעת לבלום את האיום, למנוע אותו ולהתמודד איתו", אמר אלוף-משנה ימין והוסיף, "האתגר האמיתי הוא לזהות את האירוע בשלבי ההתהוות ולמנוע אותו. אך אם יש כבר אירוע, צריך לדעת לתחום אותו ולמנוע תנופה שלו בשטח. אנחנו צריכים לסיים את זה עם כמה שפחות נפגעים בצד שלנו ומצד שני עם מחבלים הרוגים. שלא יחזרו אחורה לשטח לבנון עם הישג. כשמדובר בפעולה בשטח ישראל עם אזרחים זה מורכב, אבל אנחנו יודעים להתמודד איתה".

עוד בוואלה! NEWS:
מקורבי מילצ'ן על חקירותיו: "הראיות נגד נתניהו לא ישתנו משמעותית"
הפתרון המסתמן למשבר הכדורגל בשבת: היתר נקודתי, ללא פגיעה בסטטוס קוו
עורך הדין שנחקר בפרשת הצוללות: "רק רציתי להראות שאני נקי"

תרגיל של הגיס הצפוני, צפון הארץ, 4 בספטמבר 2017. דובר צה"ל
תדריך לפני פתיחת התרגיל, השבוע/דובר צה"ל

לצורך דימוי לוחמי חיזבאללה התפזרו בשטח פלוגות שלמות של לוחמים שהוציאו אל הפועל חלק מתרחישי ניסיונות החדירה לשטח מדינת ישראל כולל ליישובים. "ממד הזמן באירועים מהסוג הזה נושף בעורפנו. אנחנו נצטרך לדעת מהר מאוד שאכן יש אירוע וככל שנמהר להגיב לאירוע חדירה כך יהיה יותר טוב", אמר ימין. "הציווי הראשון של כל כוח הוא למנוע את זה ולחתור למגע".

על האפשרות לפנות אזרחים מהיישובים תחת אש הוא אמר כי טרם תורגל בנושא, אבל זו בהחלט יכולה להיות משימה שהוא עשוי לבצע במסגרת התרגיל והוא ערוך לכך כמו לתרחישים בלתי צפויים נוספים במסגרת התרגיל שיימשך 11 יום.
בשלב זה משימות הביסלמ"ח בגבול לבנון הן בעיקרית הגנתיות, אך אלוף-משנה ימין הסביר כי החטיבה בפיקודו נערכת גם להתקפה בשטח לבנון, "החטיבות בשנים האחרונות הפכו לקטלניות מאוד. החיבור בין המודיעין לאש השתפר משמעותית. רציפות הפיקוד והשליטה (פו"ש) מאפשרת לך פיקוד טוב יותר במיוחד שהכוחות שלך מפוזרים בשטח ואתה נדרש לתמרן. הטכנולוגיה מסייעת לך להבין בכל מצב נתון מה קורה בגדודים ויותר מזה להיות מסונכרן עם היחידות השונות כולל הפיקוד למעלה מרמת אוגדה ומעלה. לא פשוט לייצר את הפו"ש לאורך זמן, צריך לתכנן את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החיבור בין המודיעין לאש השתפר משמעותית". אלוף-משנה ימין/מערכת וואלה!, צילום מסך

על האפשרות של כל מפקד חטיבה להפעיל אש מהקרקע ומהאוויר נגד מטרות באמצעות כלי טיס הוא סרב להתייחס בצורה מפורטת אך אמר, "המודיעין הוא רחב מאוד ומונגש לנו. מפקד החטיבה הפכה לחזקה יותר. מה שעוזר לך לסגור מעגלי אש במהירות רבה".

על המעבר בצה"ל מנוהל "חניבעל" שהיה נהוג בעבר להכריז עליו באירוע חטיפת חיילים לפקודה המבצעית החדשה אמר אלוף-משנה ימין כי, "זה היבט חשוב מאוד גם במלחמה. במסגרת התרגיל לא נחטף לי חייל אבל יכול להיות שעוד נגיע לזה ונדע לסכל את זה. האחריות שלי שאף אחד לא ייחטף".

לקראת סיום השיחה דגיש אלוף-משנה ימין כי השני הצדדים לא מעוניינים במלחמה לא חיזבאללה ולא ישראל ולמרות זאת נדרש מצה"ל לשמור על רמת כשירות גבוהה, "התרגיל הזה מקדם מאוד את המוכנות שלנו והוא מלמד את כל הרמות כולל רמת הגיס, הפיקוד ואפילו המטה הכללי. "אני הייתי ראש תורת חי"ר וצנחנים (תחצ"ן) ועסקתי בזה. זה תרגיל חריג בהיקף ובממדים שלו שתוכנן לפני המון זמן. לפחות שנה וחצי של תכנון והכנות והתרגיל רק בראשיתו ויהיו לנו עוד הפתעות".

יחידת רימון, 10 במאי  2017. ראובן קסטרו
"התרגיל הזה מקדם מאוד את המוכנות שלנו". לוחמי צה"ל באימון/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully