וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בגן עירוני בפתח תקווה: השער נותר פתוח שעות - ללא אבטחה

6.9.2017 / 11:51

אב לילד הלומד בגן בשכונת אם המושבות תיעד כיצד הוא נכנס לתוך שטח הגן במהלך היום ומסתובב במתחם ללא הפרעה. "מחכים שיקרה פה אסון? זו סכנה של ממש", אמר האב. העירייה: "המשטרה קובעת את רמת האבטחה"

עריכה: יאיר דניאל

פחות משבוע מתחילת שנת הלימודים, מחדל אבטחה התגלה השבוע בגן עירוני בשכונת אם המושבות בפתח תקווה כששער הגן נשאר פתוח למשך שעות רבות וללא אבטחה. המחדל התגלה על ידי אב לילד הלומד בגן, שאף תיעד זאת. בסרטון שצילם נראה כיצד הוא פותח את שער הגן ומסתובב במתחם ללא כל הפרעה. עמדת השמירה הייתה ריקה וללא שומר או נציג הגן שיפקח על הנכנסים והיוצאים. רק ביום שישי ברח פעוט בן שלוש מגן בתל אביב שבו אין מאבטח והגיע לאתר בנייה, לאחר שאחד ההורים לא הקפיד לסגור את שער המתחם.

האב העלה את הסרטון שצילם לדף הפייסבוק שלו, וכתב: "איך אפשר להשאיר שער פתוח לרווחה ללא שומר? מחכים שיקרה פה אסון? זו סכנה של ממש". הוא הוסיף כי "גן לא אמור להיות פתוח לרווחה באף שעה של היום, במיוחד בשעות הבוקר כשכל כך הרבה ילדים ואנשים נכנסים ויוצאים".

לקריאה נוספת:
אחרי הסרת האבטחה: חשוד עם סכין נתפס ליד הגן שפעוט ברח ממנו בת"א
בלב בית הספר בת"א: כיתות לילדי מבקשי מקלט - מאחורי גדר הפרדה
"תחזירו את הילדים בעצמכם": משבר הסעות החינוך המיוחד בבני ברק

גן אגדה, קריית אתא, ביום הראשון לפתיחת שנת הלימודים. 1 בספטמבר 2015. ערן גילווארג
"גן לא אמור להיות פתוח לרווחה באף שעה של היום"/ערן גילווארג

רמי גרינברג, חבר מועצת עיריית פתח תקווה אמר בתגובה לתיעוד כי "העירייה מעלה כל שנה את שיעורי הארנונה, בעיר משלמים ארנונה בין הגבוהות בארץ ובמקום שהעירייה תעניק שירות לתושבים בדברים החיוניים היא בוחרת לקצץ במאבטחים של הילדים הרכים בגנים בתקופה לא פשוטה מבחינה ביטחונית. העירייה עושה זאת כשבמקביל היא מבזבזת מיליונים על עמותות פרטיות ועל יחסי ציבור. זו התנהלות לקויה שפוגעת בתושבים ומעידה על חוסר מקצועיות והתנהלות קלוקלת של העירייה".

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "בניגוד לפרסומים שמפיצים בעלי עניין, עיריית פתח תקווה לא קיצצה באבטחת הגנים ולמעט שני גנים בהם הייתה אבטחה שייעודה היה בתי הספר שפעלו בסמיכות לגנים שעברו ב-1 בספטמבר למבני הקבע ואיתם המאבטחים, לא חל כל שינוי באבטחת הגנים האחרים.

"זמן הגעת ההורים לגן הינה בין השעות 08:00-07:30. במהלך הזמן הזה השער נשאר פתוח ומאפשר כניסה למתחם הגן ועל הסייעת להקפיד לנעול את השער בשעה 08:00. נוהל זה קיים זה שנים והוא מוכר לכל הגננות ולכל ההורים". עוד נמסר כי "רמת האבטחה במוסדות החינוך נקבעת על ידי משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים והם גם אלה שמשתתפים במימונם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully