וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקיבוצי הערבה חוששים: אירופה תחרים את גידול התמרים

5.9.2017 / 21:26

עונת הגדיד בעיצומה, ומגדלי התמרים בערבה הדרומית מתמודדים לא רק עם השרב, אלא גם עם חשש לחרם אירופי. שטחי גידול התמרים מתפרסים על כ-8,000 דונם, וכ-70% מהתוצרת מיוצאת לחו"ל

צילום:שי מכלוף עריכת וידאו:ניר חן

חשש בערבה מחרם אירופי על ייצוא התמרים - כל הפרטים

* בקיבוצים בערבה חוששים מחרם אירופי על התמרים
* כ-5,000 טונות יורדו מהעצים בחודש הקרוב, רק כ-30% יימכרו בשוק המקומי
* לאחרונה הושוו מחירי התמרים מהערבה עם אלה של בקעת הירדן
* "כל קיבוץ נשען על הפרנסה מהענף הזה"

עונת הגדיד בעיצומה, ומגדלי התמרים בערבה הדרומית מתמודדים לא רק עם השרב הכבד - אלא גם עם חשש לאיומים להחרמת התוצרת באירופה. כ-5,000 טונות של תמרים יורדו מהעצים בחודש הקרוב, ולאחרונה חשים בקיבוצים כי איום החרם על התוצרת מהערבה מתחזק, בעקבות השוואת המחירים ברשתות השיווק עם גידולי התמרים של בקעת הירדן.

מרבית התמרים מבקעת הירדן יגיעו לשווקים באירופה, ורק כ-30% יגיעו לשוק המקומי. בערבה הדרומית יש קרוב ל-8,000 דונמים של שטחי גידול תמרים, רובם מוחזקים על ידי הקיבוצים באזור ומהווים כ-70% מההכנסות השנתיות שלהם - כ-70 מיליון שקל לפני חישוב ההוצאות של המגדלים.

עד כה לא נודע למגדלים על החלטות בנושא באיחוד האירופי, אך מבחינתם האיום קיים. ליסה סולומון, חברת קיבוץ קטורה המשמשת מרכזת התארגנות תמרים בערבה, אמרה לוואלה! NEWS: "יש באזור הזה עשרה קיבוצים שבכל קיבוץ יש קרוב לאלף דונם תמרים, בעיקר מג'הול. יש לנו 5,000 טון בשנה, והענף הזה הוא ענף מרכזי ועיקרי לקיבוצי הערבה הדרומית. כל קיבוץ נשען על הפרנסה מהענף הזה, ברמה של סביבות ה-50%".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
האירוע החקלאי של השנה: תמרים בערבה 5.9.17. שי מכלוף
הגדיד בערבה/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully